رئیس اف بی آی به دنبال کمک بیشتر از شرکت ها برای مبارزه با هک چین است

(بلومبرگ) — کریس رای، مدیر اف بی آی، با تکرار هشدارها در مورد نفوذ چین به شبکه های اطلاعاتی آمریکا، از شرکت ها خواست تا با مجریان قانون برای جلوگیری از هک خارجی همکاری نزدیک تر کنند.

Wray، پنج‌شنبه با حضور ویدئویی در باشگاه اقتصادی نیویورک، گفت: هکرهای تحت حمایت دولت چین، سهم اصلی حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی را تشکیل می‌دهند و روش‌ها و استراتژی‌های آن‌ها در حال پیچیده‌تر شدن است. Wray گفت: هکرها اغلب با افراد داخلی شرکت برای هدف قرار دادن اطلاعات اختصاصی کار می کنند، در حالی که شرکت های خارجی گاهی اوقات سعی می کنند از تراکنش هایی مانند مشارکت سرمایه گذاری مشترک برای دسترسی به آن استفاده کنند.

«بیشتر اوقات، این تهدید از سوی دولت چین یا شرکت‌های تحت سلطه آن می‌آید. و اینکه بگوییم آنها از منابع خوبی برخوردار هستند، دست کم گرفتن است. «هیچ شرکتی به تنهایی برای دفاع در برابر این نوع تهدید چند راه مسلح نیست. به همین دلیل است که ما باید با هم کار کنیم.»

Wray گفت که برخی از شرکت ها از ماموران اداره تحقیقات فدرال خواسته اند هنگام کار در دفاتر خود بهتر با محیط اطراف خود ترکیب شوند.

او گفت: «ما با ژاکت‌های حمله سایبری به سمت شما نخواهیم آمد. ما حتی شرکت‌هایی در غرب داشته‌ایم که از ما خواسته‌اند که با هودی‌ها ظاهر شویم تا با هم ترکیب شوند – و این خیلی خوب است.»

چین در گذشته در تعدادی از هک‌های معروف از جمله هک مایکروسافت در ماه مارس دست داشته است. پکن بارها چنین ادعاهایی را رد کرده و گفته است که ردیابی منبع حملات سایبری یک موضوع فنی پیچیده است که باید بر اساس شواهد باشد. ایالات متحده، بریتانیا و متحدان آنها رسماً هک مایکروسافت اکسچنج را در ماه ژوئیه به بازیگران وابسته به دولت چین نسبت دادند و پکن را به مجموعه‌ای از “فعالیت‌های مخرب سایبری” متهم کردند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در آن زمان گفت: «ایالات متحده با متحدانش دست به دست هم داد و اتهامات بی موردی را علیه چین در زمینه امنیت سایبری مطرح کرد». او گفت: «این صرفاً یک تهمت و سرکوب به خاطر انگیزه‌های سیاسی است. چین هرگز این را نخواهد پذیرفت.»

Wray گفت که FBI برای جلوگیری از هک شدن باید با شرکت های خصوصی همکاری نزدیک داشته باشد. او از شرکت ها خواست تا روابط نزدیک تری با آژانس ایجاد کنند.

او گفت: “ما در برابر برخی تهدیدات دلهره آور ناشی از دولت-ملت ها، مجرمان سایبری و ترکیبات سمی این دو قرار داریم.” و ما فقط با کمک شرکای خود در بخش خصوصی – شما – می توانیم پیروز شویم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور