دستور کار خط‌مشی Google فهرست خواسته‌های مقررات هوش مصنوعی را نشان می‌دهد

گوگل یک مقاله دستور کار خط مشی هوش مصنوعی را منتشر کرد که چشم اندازی برای استقرار مسئولانه هوش مصنوعی و پیشنهاداتی برای نحوه تنظیم و تشویق دولت ها در صنعت ارائه می دهد.

دستور کار خط مشی هوش مصنوعی گوگل

گوگل از انتشار یک دستور کار خط مشی هوش مصنوعی با پیشنهادهایی برای توسعه و مقررات مسئول هوش مصنوعی خبر داد.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که سیاست‌های هوش مصنوعی دولت به‌طور مستقل در سراسر جهان شکل می‌گیرد و خواستار یک دستور کار منسجم هوش مصنوعی است که تعادلی بین محافظت در برابر پیامدهای مضر و کنار گذاشتن مسیر نوآوری ایجاد کند.

گوگل می نویسد:

«دریافت درست نوآوری هوش مصنوعی نیازمند چارچوب سیاستی است که مسئولیت پذیری را تضمین کند و اعتماد را امکان پذیر کند.

ما به یک استراتژی هوش مصنوعی کل نگر نیاز داریم که بر موارد زیر متمرکز باشد:

(1) باز کردن فرصت ها از طریق نوآوری و رشد اقتصادی فراگیر؛

(2) اطمینان از مسئولیت و ایجاد اعتماد؛ و

(3) حفاظت از امنیت جهانی.

یک دستور کار منسجم هوش مصنوعی نیاز به پیشبرد هر سه هدف دارد – نه هر یک به قیمت سایر اهداف.

برنامه خط مشی هوش مصنوعی گوگل سه هدف اصلی دارد:

  1. فرصت
  2. مسئوليت
  3. امنیت

فرصت

این بخش از دستور کار از دولت‌ها می‌خواهد که با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های زیر، توسعه هوش مصنوعی را تشویق کنند:

  • تحقیق و توسعه
  • ایجاد یک محیط قانونی بدون اصطکاک که مانع توسعه هوش مصنوعی می شود
  • برنامه ریزی پشتیبانی آموزشی برای آموزش نیروی کار آماده هوش مصنوعی

به طور خلاصه، دستور کار این است که از دولت ها بخواهیم از مسیر خود کناره گیری کنند و پشتیبان هوش مصنوعی برای کمک به پیشرفت فناوری باشند.

در دستور کار سیاست ها آمده است:

“کشورها از لحاظ تاریخی زمانی که دسترسی به فناوری را به حداکثر می‌رسانند و از آن برای دستیابی به اهداف عمومی عمومی استفاده می‌کنند، به جای تلاش برای محدود کردن پیشرفت فناوری، سرآمد بوده‌اند.”

مسئوليت

برنامه سیاست Google استدلال می‌کند که استقرار مسئولانه هوش مصنوعی به ترکیبی از قوانین دولتی، خود تنظیمی شرکت‌ها و ورودی‌های سازمان‌های غیردولتی بستگی دارد.

دستور کار سیاست توصیه می کند:

«برخی از چالش‌ها را می‌توان از طریق مقررات حل کرد و اطمینان حاصل کرد که فناوری‌های هوش مصنوعی مطابق با شیوه‌های صنعت مسئول و استانداردهای بین‌المللی توسعه یافته و به کار گرفته می‌شوند.

سایرین برای درک بهتر مزایا و خطرات هوش مصنوعی و نحوه مدیریت آنها و توسعه و به کارگیری نوآوری های فنی جدید در زمینه هایی مانند تفسیرپذیری و واترمارکینگ به تحقیقات اساسی نیاز دارند.

و برخی دیگر ممکن است به سازمان‌ها و مؤسسات جدید نیاز داشته باشند.»

دستور کار همچنین توصیه می کند:

تشویق به اتخاذ رویکردهای مشترک برای مقررات و حکمرانی هوش مصنوعی، و همچنین یک فرهنگ لغت مشترک، بر اساس کار OECD. “

OECD چیست؟

OECD یک رصدخانه سیاست OECD.AI است که توسط شرکای شرکتی و دولتی پشتیبانی می شود.

ذینفعان دولت OECD شامل وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی ایالات متحده است.

ذینفعان شرکت متشکل از سازمان‌هایی مانند بنیاد پاتریک جی مک گاورن هستند که تیم رهبری آن با سرمایه‌گذاران و مدیران فناوری دره سیلیکون ترکیب شده‌اند که در نحوه تنظیم فناوری علاقه شخصی دارند.

Google از مقررات شرکتی کمتر حمایت می کند

توصیه سیاست گوگل در مورد مقررات این است که مقررات کمتر بهتر است و شفافیت شرکتی می تواند مانع نوآوری شود.

توصیه می کند:

تمرکز مقررات بر روی برنامه‌های پرخطر نیز می‌تواند از نوآوری در برنامه‌های کاربردی با بالاترین ارزش جلوگیری کند، جایی که هوش مصنوعی می‌تواند مهم‌ترین مزایای را ارائه دهد.

شفافیت، که می‌تواند از مسئولیت‌پذیری و برابری حمایت کند، می‌تواند هزینه‌ای در دقت، امنیت و حفظ حریم خصوصی داشته باشد.

دموکراسی ها باید به دقت ارزیابی کنند که چگونه می توانند تعادل های درست را ایجاد کنند.»

سپس بعداً توصیه می کند که کارایی و بهره وری را در نظر بگیرید:

سازمان‌های نظارتی را ملزم به در نظر گرفتن معاوضه بین اهداف مختلف سیاست، از جمله افزایش کارایی و بهره‌وری، شفافیت، انصاف، حریم خصوصی، امنیت و انعطاف‌پذیری کنید. “

جنگ بین نهادهای شرکتی که علیه نظارت و تنظیم‌کننده‌های دولتی که به دنبال محافظت از مردم هستند، همواره وجود داشته و خواهد بود.

هوش مصنوعی می تواند سخت ترین مشکلات علوم انسانی را حل کند و مزایای بی سابقه ای را ارائه دهد. حق با گوگل است که باید تعادلی بین منافع عمومی و شرکت ها پیدا کرد.

توصیه های معقول

این سند حاوی توصیه‌های معقولی است، مانند پیشنهاد به آژانس‌های نظارتی موجود، دستورالعمل‌های خاص هوش مصنوعی را توسعه دهند و استانداردهای جدید ISO را که در حال حاضر در حال توسعه هستند (مانند ISO 42001) در نظر بگیرند.

دستور کار سیاست توصیه می کند:

«الف) تنظیم‌کننده‌های بخشی را هدایت کنند تا رژیم‌های نظارتی و اجرایی موجود را برای اعمال سیستم‌های هوش مصنوعی، از جمله در مورد نحوه اعمال مقامات موجود در استفاده از هوش مصنوعی، و نحوه نشان دادن انطباق یک سیستم هوش مصنوعی با مقررات موجود با استفاده از استانداردهای اجماع بین‌المللی چندجانبه مانند سری ISO 42001

ب) به سازمان‌های نظارتی دستور دهید تا گزارش‌های منظمی را برای شناسایی شکاف‌های ظرفیتی که هم برای نهادهای تحت پوشش برای رعایت مقررات و هم برای تنظیم‌کننده‌ها نظارت مؤثر را دشوار می‌کند، منتشر کنند.»

به نوعی، این توصیه‌ها چیزهای بدیهی را بیان می‌کنند، مسلم است که آژانس‌ها دستورالعمل‌هایی را تدوین خواهند کرد تا تنظیم‌کننده‌ها بدانند چگونه تنظیم کنند.

در این بیانیه توصیه ISO 42001 به عنوان مدلی از اینکه استانداردهای هوش مصنوعی چگونه باید باشند، وجود دارد.

لازم به ذکر است که استاندارد ISO 42001 توسط کمیته ISO/IEC برای هوش مصنوعی، که توسط یک مدیر اجرایی فناوری دره سیلیکون بیست ساله و سایرین از صنعت فناوری ریاست می‌شود، ایجاد شده است.

هوش مصنوعی و امنیت

این بخشی است که خطر واقعی استفاده مخرب برای ایجاد اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست و همچنین آسیب‌های مبتنی بر سایبری را نشان می‌دهد.

گوگل چالش ها را مشخص می کند:

چالش ما این است که مزایای بالقوه هوش مصنوعی را برای امنیت و ثبات جهانی به حداکثر برسانیم و در عین حال از سوء استفاده عوامل تهدیدکننده از این فناوری برای اهداف مخرب جلوگیری کنیم.

و سپس یک راه حل ارائه می دهد:

دولت‌ها باید همزمان در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و پذیرش هوش مصنوعی عمومی و خصوصی را تسریع بخشند و در عین حال گسترش ابزارهایی را که ممکن است توسط عوامل مخرب مورد سوء استفاده قرار گیرند، کنترل کنند.»

از جمله توصیه هایی که دولت ها برای مقابله با تهدیدات مبتنی بر هوش مصنوعی دارند:

  • ایجاد راه هایی برای شناسایی و جلوگیری از دخالت در انتخابات
  • اطلاعات مربوط به آسیب پذیری های امنیتی را به اشتراک بگذارید
  • یک چارچوب کنترل تجارت بین‌المللی برای برخورد با نهادهای درگیر در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که امنیت جهانی را تهدید می‌کند، ایجاد کنید.

کاهش بوروکراسی و افزایش پذیرش هوش مصنوعی توسط دولت

مقاله بعدی از ساده‌سازی پذیرش هوش مصنوعی توسط دولت، از جمله سرمایه‌گذاری بیشتر در آن، حمایت می‌کند.

«اصلاح سیاست‌های کسب دولت برای بهره‌گیری و تقویت هوش مصنوعی پیشرو در جهان…

موانع نهادی و بوروکراتیکی را بررسی کنید که دولت‌ها را از شکستن سیلوهای داده باز می‌دارد و بهترین حکمرانی داده را برای استفاده از تمام قدرت هوش مصنوعی اتخاذ کنید.

از بینش داده‌ها از طریق تیم‌سازی انسان و ماشین، ایجاد تیم‌های زیرک با مهارت‌هایی برای ساخت سریع/تطبیق/استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی که دیگر نیازی به مدرک علوم کامپیوتر ندارند، بهره‌برداری کنید…”

دستور کار خط مشی هوش مصنوعی گوگل

دستور کار سیاست پیشنهادهای متفکرانه ای را برای دولت ها در سرتاسر جهان ارائه می دهد که هنگام تدوین مقررات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در نظر بگیرند.

هوش مصنوعی قادر به پیشرفت های مثبت بسیاری در علم و پزشکی است، پیشرفت هایی که می تواند راه حل هایی برای تغییرات آب و هوایی، درمان بیماری ها و افزایش عمر انسان ها ارائه دهد.

به نوعی شرم آور است که اولین محصولات هوش مصنوعی منتشر شده در جهان، برنامه های نسبتاً بی اهمیت ChatGPT و Dall-E هستند که به نفع بشریت بسیار اندک هستند.

دولت‌ها در تلاشند تا هوش مصنوعی و نحوه تنظیم آن را درک کنند، زیرا این فناوری‌ها در سراسر جهان پذیرفته می‌شوند.

جالب اینجاست که هوش مصنوعی منبع باز، مهم ترین نسخه آن، تنها یک بار ذکر شده است.

تنها زمینه ای که در آن به منبع باز پرداخته می شود، توصیه هایی برای مقابله با سوء استفاده از هوش مصنوعی است:

مسئولیت احتمالی سوء استفاده/سوءاستفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی همه منظوره و تخصصی (از جمله سیستم‌های منبع باز، در صورت لزوم) توسط شرکت‌کنندگان مختلف – محققان و نویسندگان، سازندگان، اجراکنندگان و کاربران نهایی را روشن کنید.

با توجه به اینکه چگونه گفته می شود گوگل ترسیده است و معتقد است که قبلاً توسط هوش مصنوعی منبع باز شکست خورده است، عجیب است که چگونه هوش مصنوعی منبع باز فقط در زمینه سوء استفاده از این فناوری ذکر شده است.

دستور کار خط مشی هوش مصنوعی گوگل منعکس کننده نگرانی های مشروع در مورد مقررات بیش از حد و قوانین ناسازگار تحمیل شده در سراسر جهان است.

اما سازمان‌هایی که در دستور کار سیاست‌گذاری به عنوان کمک به توسعه استانداردها و مقررات صنعتی ذکر می‌شود، با افراد خودی دره سیلیکون انباشته شده‌اند. این پرسش‌هایی را در مورد منافع چه کسی در استانداردها و مقررات ایجاد می‌کند.

دستور کار خط مشی به طور موفقیت آمیزی نیاز و فوریت برای توسعه مقررات معنادار و منصفانه را برای جلوگیری از پیامدهای مضر و در عین حال اجازه می دهد تا نوآوری سودمند به سمت جلو حرکت کند، بیان می کند.

مقاله Google را در مورد دستور کار سیاست بخوانید:

دستور کار سیاستی برای پیشرفت هوش مصنوعی مسئول: فرصت، مسئولیت، امنیت

برنامه خط مشی هوش مصنوعی را بخوانید (PDF)

دستور کار سیاست برای پیشرفت مسئولانه در هوش مصنوعی

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Shaheerrr

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور