درس های گرفته شده از قطعی های عمده اخیر | دانش مرکز داده

در سال 1988، یک خط برق شکسته یک سری رویدادها را آغاز کرد که خدمات تلفنی را به بیش از 50000 کسب و کار، بیمارستان، فرودگاه های شیکاگو اوهر و میدوی شیکاگو و مصرف کنندگان برای بیش از دو هفته قطع کرد. در آن زمان، آن رویداد، آتش سوزی دفتر مرکزی هینسدیل بزرگترین فاجعه مخابراتی تا کنون نامیده می شد.

با این حال، حتی تأثیر بزرگترین رویداد پیش از اینترنت/ابر تا کنون با آنچه که این روزها به طور منظم با قطع شدن ابر اتفاق می‌افتد، قابل مقایسه نیست.

ماهیت دنیای کسب و کار به هم پیوسته‌تر امروزی، زیرساخت‌های ابری و اختلالات خدمات را آسیب‌رسان‌تر می‌کند. در گذشته، قطع برق معمولاً به یک منطقه جغرافیایی کوچک محدود می شد و راه های نسبتاً آسانی برای به حداقل رساندن تأثیر وجود داشت. به عنوان مثال، قطع کابل باعث اختلال در خدمات رسانی به کسانی که در آن مدار هستند، می شود. بسیاری از شرکت‌ها معمولاً با استفاده از خدمات دو ارائه‌دهنده، مانند خط اجاره‌ای T1 از یکی و ISDN از دیگری، از خود محافظت می‌کنند. اگر خط اصلی به دلیل قطع کابل قطع می شد، یک سایت همچنان می تواند ترافیک اصلی را روی پیوند با سرعت پایین تر اجرا کند تا زمانی که سرویس بازیابی شود.

قرار دادن تاثیر قطعی در چشم انداز

CloudFlare، ژوئن 2022

این ارائه دهنده تقریباً یک ساعت از کار افتاد که بر بسیاری از شرکت ها و سایت ها از جمله Discord، Shopify، Fitbit و Peloton تأثیر گذاشت. ترافیک در 19 سایت CloudFlare تحت تأثیر قرار گرفت تغییر در پیکربندی شبکه در آن مکان هایی که باعث قطعی شد.

Microsoft Azure و M365 Online، ژوئن 2022

شرکت‌های ساحل شرقی که از طریق مرکز داده ویرجینیا مایکروسافت به خدمات دسترسی داشتند، 12 ساعت از کار افتادند. علت قطع، به گفته مایکروسافت، “یک نوسان برق برنامه ریزی نشده در یکی از مراکز داده مااجزای سیستم قدرت اضافی ما گذرگاه‌های الکتریکی غیرمنتظره‌ای ایجاد می‌کنند که منجر به شناسایی یک خطای احتمالی توسط واحدهای انتقال هوا (AHUs) می‌شود و بنابراین تا بازنشانی دستی خاموش می‌شوند.» مشتریان با خدمات همیشه در دسترس یا زائد منطقه در آن منطقه تحت تأثیر قرار نگرفتند.

مقاله کامل را در سایت خواهر ما بخوانید، هفته اطلاعات.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور