جان مولر از گوگل در مورد پاکسازی صفحات هک شده

جان مولر از Google بهترین روشهای جستجوگرها را برای پیروی از هک سایت و بازیابی از آن به اشتراک می گذارد

مولر در پاسخ به موضوعی از مالک سایت که با هزاران صفحه وب تزریق شده توسط هکر تزریق کرده است ، این توصیه را در مورد Reddit ارائه داد.

مالک سایت با طرح این سوال که آیا بهتر است 404 یا 410 صفحه هک شده ، که مولر پاسخ می دهد ، بهتر است: “مهم نیست. تفاوت بیشتر نظری است. “

در توضیحات بعدی ، مالک سایت می پرسد آیا کار دیگری انجام می شود یا نه. آنها می گویند که با یک وب سایت کسب و کار کوچک با کمتر از 20 صفحه سر و کار دارند.

هزاران صفحه توسط یک هکر به سایت اضافه شده است که از آن زمان 410 مورد بوده است. از زمان حذف صفحات هک شده ، رتبه بندی سایت مجدداً بهبود نیافته است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا همان چیزی است که مولر توصیه می کند.

مولر در مورد بازیابی از هک سایت

به عنوان اولین قدم برای بازیابی از صفحات تزریق شده توسط هکر ، مولر توصیه می کند از ابزار حذف URL استفاده کنید زیرا بلافاصله صفحات را در نتایج جستجو پنهان می کند.

وقتی سایت بار دیگر خزیده شود ، صفحات از فهرست Google خارج می شوند و مولر می گوید نتایج جستجو باید به سرعت به حالت عادی برگردند.

بسته به آسیب های وارد شده در هنگام هک شدن و مدت زمان هک شدن سایت ، بازیابی آن ممکن است چندین ماه طول بکشد.

“ابزار حذف URL آنها را در نتایج جستجو پنهان می کند ، که اولین قدم خوب است. آنها با گذشت زمان دوباره بازیابی می شوند و از فهرست خارج می شوند (404 یا 410 واقعاً اهمیتی ندارد) و معمولاً نتایج جستجو برای بقیه سایت خیلی سریع به حالت عادی برمی گردد (البته مطمئناً ممکن است چند ماه طول بکشد بستگی به چگونگی و مدت هک شدن سایت دارد).

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مولر اضافه می کند که اگر هر صفحه موجود هک شد ، ابتدا باید با آنها برخورد شود. با ارسال دستی URL ها ، این موارد می توانند به سرعت تازه شوند.

مولر می گوید ، هک سایت گاهی اوقات مشکلات موجود در یک سایت را تشدید می کند ، و این باعث می شود Google در چگونگی نمایش سایت در جستجو تجدیدنظر کند.

این مشکلات می تواند مانع از بهبود کامل سایت در نتایج جستجو شود. در حالی که هک سایت را تمیز می کنید ، ارزش آن را دارد که همزمان کیفیت سایت را نیز ارتقا دهید.

“… اگر سایتی قبلاً دارای مشکلات روی حیله و تزویر باشد ، گاهی اوقات هک شدن باعث می شود که سیستم های ما مجبور شوند در نحوه نمایش سایت در جستجو تجدیدنظر کنند. اگر شک دارید که ممکن است در این راستا باشد ، به هر حال هنوز مشکل را با هک پاک کنید ، اما بیشتر وقت خود را به بهبود قابل توجه سایت متمرکز کنید ، نه اینکه بخواهید تمام ردپاهای هک را حذف کنید. “

سرانجام ، مولر می گوید که با پیشرفت در سایت ، آثار هک به مرور پاک می شود.

منبع: Reddit

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور