تایوان با وجود آشفتگی های ژئوپلیتیکی همچنان بر صنعت تراشه تسلط دارد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – صادرات تراشه های مدار مجتمع تایوان در سال 2022 برای هفتمین سال متوالی افزایش یافت و موقعیت پیشروی اقتصاد را در صنعت جهانی نیمه هادی که تحت تاثیر تنش های ایالات متحده و چین و متنوع کردن زنجیره های تامین قرار گرفته است، تقویت کرد.

به گفته وزارت دارایی تایوان، صادرات تراشه‌های آی‌سی – که اجزای اصلی لوازم الکترونیکی، رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند هستند – نسبت به سال گذشته 18.4 درصد افزایش یافته است. همچنین سومین سال متوالی رشد دو رقمی بود.

بوم کی سون، اقتصاددان در Barclays Plc، در ایمیلی به بلومبرگ نیوز گفت: ما معتقدیم تایوان در کوتاه مدت در صنعت نیمه هادی غیرقابل جایگزین است. این شرکت گفت که تلاش های سایرین مانند ایالات متحده برای تقویت تولید تراشه فوراً تأثیری بر کاهش اهمیت تایوان نخواهد داشت.

صادرات چیپ تایوان برای هفتمین سال متوالی افزایش یافت.

سون خاطرنشان کرد: اهمیت تایوان در صنعت بر تولید غول هایی مانند شرکت تولید نیمه هادی تایوان است که بیش از نیمی از سهم بازار را در تولید نیمه هادی های جهانی در اختیار دارد – به ویژه در تولید پیشرفته ترین تراشه های جهان.

فروش جهانی نیمه هادی ها باعث صادرات تایوان در زمانی شده است که تجارت جهانی تحت فشار شدید ناشی از کاهش تقاضا در سراسر جهان قرار گرفته است.

همچنین مهم نگه داشتن تایوان برای مکان هایی مانند ایالات متحده، تصمیمات سرمایه گذاری TSMC است، مانند تاسیسات برجسته آن در آریزونا، اولین کارخانه تراشه های پیشرفته آن در ایالات متحده.

پسر بارکلیز گفت که آینده تنوع در صنعت به محل ساخت کارخانه های تولید نیمه هادی بستگی دارد. سون از برنامه های بالقوه TSMC برای ساخت کارخانه در سنگاپور و ژاپن، سرمایه گذاری اخیر شرکت اینتل در ویتنام و برنامه های هند از Foxconn و Vedanta Resources Ltd. به عنوان اقداماتی نام برد که ممکن است پیامدهای ماندگاری برای صنعت داشته باشد.

بنابراین سون گفت که چشم انداز در میان مدت و بلندمدت “سیال تر” است، به خصوص که درگیری های تجاری ایالات متحده و چین و همچنین Covid همچنان بر آسیب پذیری زنجیره های تامین متمرکز تاکید می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور