برنامه های وب پیشرفته رتبه بهتری نسبت به سایت های معمولی ندارند

جان مولر از گوگل بیان می کند که برنامه های وب مترقی (PWA) به طور پیش فرض در نتایج جستجو نسبت به وب سایت های سنتی رتبه بهتری ندارند.

این موضوع در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 12 نوامبر 2021 ضبط شده است، مورد بحث قرار گرفته است.

سوالات متعددی در سراسر جریان زنده در رابطه با PWA ها و اینکه آیا آنها نسبت به سایت های HTML در نتایج جستجو مزیت دارند یا خیر، مطرح شد.

مولر می گوید هیچ اولویتی برای PWA ها وجود ندارد، اما تبدیل یک وب سایت قدیمی به PWA می تواند به دلایل دیگر منجر به بهبود رتبه بندی شود.

پاسخ کامل او را در بخش های زیر بخوانید.

برنامه وب پیشرو چیست؟

ابتدا اجازه دهید به طور خلاصه به چیستی PWA بپردازیم، زیرا یک چارچوب نسبتاً جدید است و ممکن است با آن آشنایی نداشته باشید.

به عبارت ساده تر، PWA مانند یک اپلیکیشن موبایل است که می توانید در مرورگر وب موبایل از آن استفاده کنید.

یک PWA به نظر می رسد و مانند یک برنامه تلفن همراه عمل می کند، اما شما مجبور نیستید چیزی را روی تلفن خود نصب کنید. شما می توانید از طریق یک URL به آن دسترسی داشته باشید، همانطور که از هر وب سایت دیگری بازدید می کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

بسیاری از برندهای برتر یک چارچوب PWA را برای نسخه موبایل وب سایت خود اتخاذ کرده اند. Starbucks و Sephora نمونه های خوبی از سایت های خرده فروشی هستند که PWA هستند.

سایت های خبری مانند فایننشال تایمز مسیر PWA را طی کرده اند و برنامه های موبایل قابل دانلود مانند Spotify و Pinterest دارای PWA های مبتنی بر وب هستند.

تقریباً هر سایتی را می توان به PWA تبدیل کرد – اما سوال اینجاست که آیا ارزش این مشکل را دارد یا خیر.

PWA ها که با جاوا اسکریپت ساخته می شوند، در مقایسه با سایت های HTML هزینه بیشتری برای توسعه دارند.

سئوی بهبود یافته می تواند دلیلی برای پنهان کردن سایت موجود شما به یک PWA باشد. با این حال، همانطور که مولر می گوید، هیچ مزیت ذاتی برای PWA ها از نظر SEO وجود ندارد.

جان مولر گوگل در برنامه های وب پیشرفته

مولر در آخرین Hangout به سوالات افرادی پاسخ می دهد که رتبه بندی سایت های رقبا را پس از تبدیل به PWA مشاهده کرده اند.

آن‌ها از مولر می‌پرسند که آیا سایت‌هایشان ممکن است بهبود رتبه‌بندی مشابهی را با PWA ببینند.

او در پاسخ می گوید که گوگل با PWA ها تفاوتی با سایت های HTML رفتار نمی کند:

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

«اینها اساساً روش‌های متفاوتی برای ساخت یک وب‌سایت هستند، و شما می‌توانید یک وب‌سایت با چارچوب‌ها و قالب‌های مختلف ایجاد کنید. و در بیشتر موارد، ما اینها را به عنوان صفحات معمولی HTML می بینیم.

بنابراین اگر یک وب سایت مبتنی بر جاوا اسکریپت باشد، آن را رندر می کنیم و سپس آن را مانند یک صفحه HTML معمولی پردازش می کنیم. اگر در ابتدا HTML است، می توانیم این کار را انجام دهیم.

چارچوب های مختلف و CMS های پشت آن – معمولاً ما اساساً آن را نادیده می گیریم و فقط می گوییم، خوب اینجا یک صفحه HTML است و می توانیم آن را پردازش کنیم.

بنابراین فقط این واقعیت که یکی از رقبای شما از چارچوبی به فریمورک دیگر نقل مکان کرده است و بهبودی در جستجو داشته است، تغییر آن چارچوب از دیدگاه من مسئول آن نخواهد بود.”

مولر در ادامه دلایل دیگری را پیشنهاد می‌کند که چرا سایت‌های رقبا بهبود رتبه‌بندی را تجربه کردند.

راه اندازی یک سایت جدید در صورتی که به طور قابل توجهی بهتر از وب سایت قدیمی باشد، پتانسیل بهبود رتبه بندی را دارد.

لزوماً ربطی به PWA بودن سایت ندارد.

“اما در عوض، شاید، آنها یک وب سایت جدیدتر در حال حاضر همراه با آن تغییر چارچوب داشته باشند. شاید وب سایت جدیدتر پیوندهای داخلی متفاوتی داشته باشد، محتوای داخلی متفاوتی داشته باشد، به طور قابل توجهی سریعتر یا به طور قابل توجهی کندتر باشد، یا کاربران واقعاً آن را دوست داشته باشند، یا یک کمپین بازاریابی، نمی دانم، همراه با راه اندازی وب سایت انجام داده اند.

همه این چیزها به نوعی در آنجا بازی می کنند و همه چیزهایی هستند که به چارچوبی که شما استفاده می کنید محدود نمی شود.

وب سایت های بسیار قدیمی میتوانست سئوی خود را با PWA بهبود بخشید

این موضوع برای بار دوم در طول پاتوق مطرح می‌شود، جایی که مولر می‌گوید راهی برای اطمینان از اینکه PWA رتبه‌بندی را بهبود می‌بخشد وجود دارد.

«فکر نمی‌کنم یک پاسخ مطلق وجود داشته باشد. من فکر می کنم، از یک طرف، با یک PWA اگر یک وب سایت خالص مبتنی بر جاوا اسکریپت باشد، در آنجا چالش هایی دارید که فقط در بالای وب سایت معمولی هستند.

و این همه چیز در مورد وب سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت و اطمینان از اینکه آنها برای جستجو خوب ارائه می شوند، است. این می تواند کار زیادی باشد و می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

بنابراین، به‌طور پیش‌فرض، گفتن رفتن به PWA رتبه‌بندی شما را بهتر می‌کند—فکر نمی‌کنم اینطور باشد. اگر وب سایت بهتری بسازید، می تواند رتبه شما را بهبود بخشد، اما چیزهای دیگری نیز دارید که باید به آنها فکر کنید.

بنابراین، این چیزی است که اساساً، از دیدگاه من، بیشتر این است: خوب، آیا رفتن به یک وب سایت جدید رتبه‌بندی من را بهبود می‌بخشد؟

و حدس من این است که اگر وب سایت شما واقعاً 10 تا 15 سال قدمت داشته باشد و از آن زمان به بعد رشد ارگانیک داشته باشد، احتمالاً بله. مانند انتقال به هر نوع چارچوب جدیدتر و وب سایت تمیزتر، وب سایت سریعتر، وب سایتی که برای کاربران بهتر کار می کند، احتمالاً بعد از 10-15 سال تغییراتی را در رتبه بندی مشاهده خواهید کرد. این نباید PWA باشد.”

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

سپس دوباره، مولر توصیه می کند که توسعه یک PWA کار بسیار زیادی است، بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا از نظر مالی منطقی است یا خیر.

مولر اضافه می کند که مزایای ملموسی برای PWA ها وجود دارد، مانند توانایی پیاده سازی ویژگی های برنامه تلفن همراه که نمی توانند در یک سایت HTML استفاده شوند.

«شاید حتی رفتن به PWA آنقدر کار اضافی اضافه کند که برای شما ارزشی نداشته باشد. شاید ارزشش را داشته باشد. من فکر می‌کنم یکی از مزایای PWA این است که عناصری تقریباً شبیه به برنامه تلفن همراه دارید که به‌طور پیش‌فرض در دسترس هستند.

این می تواند نصب بر روی صفحه اصلی، شاید برخی از عملکردهای آفلاین باشد، و بسته به بازار شما ممکن است واقعاً ارزشمند باشد. بنابراین این ممکن است چیزی باشد که می گوید: خوب کار اضافی برای کارکردن یک وب سایت مبتنی بر جاوا اسکریپت در جستجو است، اما ما مجبور نیستیم یک برنامه جداگانه ایجاد کنیم، یا همه این ویژگی های اضافی را نیز داریم و ارزش آن را دارد. از نظر مالی برای انجام این کار.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

اما این چیزی است که تقریباً مانند جنبه سئو در درجه دوم اهمیت قرار دارد. به خصوص اگر یک وب سایت بزرگ قدیمی دارید که 10 تا 15 سال قدمت دارد، تقریباً مطمئن هستم که تغییرات قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد فقط به این دلیل که بسیار تمیزتر خواهد بود. این بسیار سریعتر خواهد بود، ساختار بسیار بهتر خواهد بود، برای کاربران بهتر خواهد بود، موتورهای جستجو درک آن آسانتر خواهد بود. تمام پیشرفت‌های HTML که از آن زمان تاکنون اتفاق افتاده است، به نفع شما هستند.

پاسخ های مولر را به طور کامل در دو ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: Prabowo96/Shutterstock

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور