برنامه ایالات متحده و هند برای تقویت همکاری تراشه ها | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — ایالات متحده و هند برای تقویت هماهنگی برنامه های تشویقی صنعت تراشه خود توافق نامه ای امضا خواهند کرد و در حال گفتگو در مورد بهترین راه ها برای جلوگیری از یارانه بیش از حد هستند زیرا این کشور آسیای جنوبی به دنبال تقویت نقش خود در زنجیره تامین فناوری جهانی است. .

جینا رایموندو، وزیر بازرگانی، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که یادداشت تفاهم بر تبادل اطلاعات و گفتگوی سیاستی متمرکز است. رایموندو که از مزایای همکاری بیشتر در زمینه چیپ‌ها بین دو دولت حمایت می‌کند، گفت: در حالی که او گفت هیچ تعهد سرمایه‌گذاری خاصی از سوی شرکت‌های آمریکایی برای اعلام وجود ندارد، شرکت‌های آمریکایی به آینده روابط با هند خوش‌بین هستند.

ریموندو در یک سفر یک هفته ای که شامل دیدار با رهبران بخش دولتی و خصوصی هند در دهلی نو و همچنین دیدار با رهبران بخش دولتی و خصوصی هند در دهلی نو بود، به خبرنگاران گفت: “ما دوست داریم هند به آرزوهای خود برای ایفای نقش بزرگتر در زنجیره تامین الکترونیک دست یابد.” گفتگو بین مدیران شرکت های آمریکایی و هندی

دپارتمان رایموندو در سرمایه گذاری حدود 52 میلیارد دلار به صنعت نیمه هادی ایالات متحده، که او آن را کلیدی برای رقابت پذیری و امنیت ملی آمریکا برای کاهش وابستگی این کشور به تراشه های تایوان و آسیا به طور گسترده تر می داند، پیشتاز است. بازرگانی همچنین سال گذشته کنترل‌های صادراتی گسترده‌ای را بر روی فناوری ساخت تراشه برای چین اعمال کرد تا نگرانی‌های مربوط به تهدید منافع استراتژیک ایالات متحده از سوی رقیب اصلی جهانی خود را برطرف کند.

اهمیت ژئوپلیتیک هند برای ایالات متحده و متحدانش افزایش یافته است زیرا سیاست گذاران آمریکایی به دنبال مهار قاطعیت فزاینده چین هستند، با تمرکز فزاینده بر گروه موسوم به Quad که شامل ژاپن و استرالیا می شود.

دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، فرصتی برای بستن شکاف فناوری هند با چین می‌بیند، زیرا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های غربی به دلیل سرکوب‌های پکن علیه بخش خصوصی ضعیف‌تر شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد 3.2 تریلیون دلاری هند یکی از سریع‌ترین رشد‌ها در سال‌های آینده باشد و 10 میلیارد دلار مشوق برای برنده شدن در پروژه‌های تولیدی از شرکت‌های خارجی تراشه ارائه می‌کند. در حالی که این برنامه برخی از بازیگران کوچک را جذب کرده است، اما نتوانسته است سرمایه گذاری های پیشروان صنعت از جمله شرکت تولید نیمه هادی تایوان و شرکت اینتل را تضمین کند.

با این وجود، ریموندو، که با مدیران 10 شرکت پیشرو ایالات متحده سفر می کند، “شوق و خوش بینی افسار گسیخته ای را در مورد اینکه چگونه می توانیم در هر دو کشورمان شغل ایجاد کنیم و هر دو از مزایای یک زنجیره تامین انعطاف پذیرتر سهیم شوند” می بیند.

ریموندو گفت که ایالات متحده و هند در حال کار برای هماهنگ کردن کنترل‌های صادراتی هستند و گفت‌وگوهای تجاری جدیدی را با تمرکز بر این موضوعات آغاز می‌کنند و دفتر صنعت و امنیت بازرگانی رهبری ایالات متحده را بر عهده می‌گیرد.

هند در جنگ روسیه و اوکراین بی طرف مانده و سعی کرده در این درگیری میانجیگری کند. در حالی که روابط دولت با واشنگتن گرم شده است، ایالات متحده همچنان از عدم تمایل هند به تحریم روسیه ناامید است و دهلی نو مشتاق حفظ روابط نزدیک در تلاش برای تامین انرژی ارزان تر است.

گفتگوهای IPEF

پایتخت هند ماه گذشته میزبان یک دور ویژه مذاکرات چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام یا IPEF بود.

این تلاشی از سوی دولت پرزیدنت جو بایدن برای تعمیق روابط با کشورهای آسیایی از طریق طیف وسیعی از مسائل است. این کشور همچنین یکی از اهرم های آمریکا برای مقابله با نفوذ فزاینده چین است، اگرچه مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که با وجود تشدید رقابت، از شرکای خود نمی خواهند که بین واشنگتن و پکن یکی را انتخاب کنند.

مذاکرات برای چارچوب بین 14 کشور در ماه سپتامبر در لس آنجلس آغاز شد و بر چهار “ستون” متمرکز است، تجارت، زنجیره تامین، اقتصاد پاک – که بر گذار به انرژی های تجدید پذیر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی تمرکز دارد – و اقتصاد منصفانه که شامل مسائل مالیاتی و فساد

دور مذاکره ماه گذشته تجارت را متوقف کرد – زیرا هند در آن ستون شرکت نمی کند – و بر سه جنبه دیگر متمرکز شد. وزارت بازرگانی مذاکرات IPEF را در این سه حوزه برای ایالات متحده رهبری می کند.

رایموندو گفت که امیدوار است هند در نهایت به ستون تجاری این چارچوب بپیوندد و کشورها به طور کلی در سال جاری شاهد مزایای اقتصادی این طرح باشند.

دور بعدی مذاکرات قرار است هفته آینده در بالی اندونزی برگزار شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور