بررسی FTC چگونگی تأثیر الگوهای تاریک بر مصرف کنندگان

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) دستور کار یک کارگاه آموزشی درباره الگوهای تاریک را اعلام کرد. نتیجه این کارگاه می تواند نشان دهد که دولت ایالات متحده برای تنظیم مقررات مربوط به حریم خصوصی و خریدهای آنلاین ، شرکت های فناوری را تا کجا طی خواهد کرد. تحقیقاتی که در این کارگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت ، از قوانین بیشتری برای جلوگیری از دستکاری مصرف کنندگان حمایت می کند.

این کارگاه یک گام حقیقت یاب در یک فرایند چند مرحله ای برای درک چگونگی آسیب رساندن تجارت به مصرف کنندگان و بحث در مورد روش های کاهش این آسیب است. راه حل های بالقوه مورد بحث از ایجاد آگاهی تا پیشنهاد قوانین جدید است.

آنچه از این جلسه حاصل می شود می تواند ایده ای از اختلالات احتمالی آینده در نحوه خرید آنلاین مشتریان باشد.

الگوهای تاریک

Dark Patterns یک عمل طراحی رابط کاربری است که به طور هدفمند سعی می کند کاربران را به انجام عملی دلخواه که همیشه به نفع آنها نیست ، جلب کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این می تواند به معنای عدم تمایل به خرید چیزهایی باشد که نیازی به سو ab استفاده از سوگیری شناختی ندارند با یک سوax استفاده از کاربر برای کنترل طولانی مدت بر حریم خصوصی خود در ازای سود کوتاه مدت ، از آنها سو استفاده می کنند.

مقاله تحقیقاتی که در کارگاه آموزشی FTC مورد بحث قرار می گیرد

مقاله تحقیقاتی که در این کارگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت ، ایده ای از محل تمایل FTC را ارائه می دهد.

این مقاله در مارس 2021 منتشر شد ، تاباندن نور به الگوهای تاریک. محققان یک مطالعه علمی با یک گروه کنترل برای شناسایی اینکه آیا الگوهای تاریک در واقع می توانند کاربران را دستکاری کنند ، ایجاد کردند.

آنها کشف کردند آنچه که آنها الگوهای تاریک ملایم می نامند ، می تواند دو برابر بیشتر از گروه کنترل باشد و الگوهای تاریک تهاجمی تر می توانند کاربران را چهار برابر دستکاری کنند.

آنها خاطرنشان کردند که الگوهای تیره تهاجمی تمایل به ایجاد واکنش در بین مصرف کنندگان دارند اما الگوهای تاریک ملایم اینگونه نیست.

محققان پرونده ای را برای مداخله حقوقی مطرح می کنند

محققان نتیجه گرفتند که شواهد قابل توجهی برای حمایت از قوانین ضد الگوی تاریک ملایم وجود دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

طبق خلاصه چکیده منتشر شده توسط محققان:

“اول ، در حالی که الگوهای تیره تهاجمی واکنش شدیدی را در بین مصرف کنندگان ایجاد کرد ، اما الگوی تاریک ملایم ایجاد نکرد – این نشان می دهد شرکت های استخدام کننده آنها سود قابل توجهی کسب می کنند.

دوم ، افراد با تحصیلات کمتری نسبت به همتایان خود که دارای تحصیلات کافی بودند حساس تر به الگوهای تاریک ملایم بودند.

هر دو یافته حاکی از آن است که مورد ویژه ای برای مداخلات قانونی برای محدود کردن استفاده از الگوهای تاریک ملایم وجود دارد. “

مباحث مورد بحث

دستور کار این پنج پنل است:

“پنل 1: الگوی تاریک چیست ، و چرا آنها به کار گرفته می شوند؟

این پانل ویژگی های الگوهای تیره ، انواع مختلف الگوهای تیره ، عوامل و انگیزه های ایجاد الگوهای تیره و شباهت ها و تفاوت های الگوهای تیره و بین الگوهای تیره و تاکتیک های مشابه فروش در محیط آجر و ملات را مورد بحث قرار می دهد. “

در پانل بالا از دانشگاهیان مختلف و همچنین یک طراح محصول از Spotify و Harry Brignull ، کسی که اصطلاح Dark Patts را ابداع کرده و وب سایت DarkPatterns.org را منتشر می کند ، صحبت خواهیم کرد.

صفحه 2: ​​الگوهای تاریک چگونه بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد؟
ما از طرفداران مصرف کننده ، کارشناسان طراحی تجربه کاربر و محققان در مورد تأثیراتی که الگوهای تاریک بر انتخاب و رفتار مصرف کننده در مورد حریم خصوصی ، خرید و انتخاب محتوا ، آسیب های احتمالی الگوهای تاریک و آنچه می تواند یک الگوی تاریک ایجاد کند ، خواهیم شنید. فریبنده یا ناعادلانه

پانل 3: چگونه الگوهای تیره به طور خاص بر اجتماعات رنگی تأثیر می گذارند؟

پنل 4: الگوهای تاریک چگونه کودکان و نوجوانان را هدف قرار می دهند؟

پنل 5: چگونه می توانیم به بهترین وجه به پرداختن به الگوهای تاریک ادامه دهیم؟ استراتژی های بالقوه برای مقابله با الگوهای تاریک
این پانل رژیم حقوقی فعلی و چالش های اجرایی ، چگونگی اولویت بندی تلاش ها برای مبارزه با الگوهای تاریک ، و همچنین مقررات نظارتی بالقوه را مورد بحث قرار خواهد داد.
راه حل های آموزشی ، فناوری و خودتنظیمی برای کاهش اثرات مضر الگوی تاریک بر مصرف کنندگان. “

بررسی دامنه کامل الگوهای تاریک

تحقیقات قبلی (Deceived by Design) وجود داشت که بر روی شرکتهایی مانند Google و Facebook در مورد مسئله حفظ حریم خصوصی متمرکز بود. آنها دریافتند كه هم به طور مداوم عمل كردن برخلاف منافع شخصی خود را برای كاربران آسان می كنند و هم محافظت از حریم خصوصی آنها را سخت می كنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنها نوشتند:

“الگوهای تاریک از نظر اخلاقی مسئله ساز تلقی می شوند ، زیرا آنها کاربران را به انتخابی که به نفع آنها نیست گمراه می کنند و از نمایندگی خود محروم می کنند.”

آنچه FTC به دنبال آن است ، چیزی بیش از حریم خصوصی کاربر نیست. آنها نحوه خریدهای آنلاین از طریق مصرف کنندگان و ترفندهای شناختی را که شرکت ها برای جبران خلاف منافع خود به کار می برند ، بررسی می کنند. این امکان ایجاد اختلال در نحوه فروش آنلاین مشاغل را دارد.

نحوه شرکت در کارگاه آموزشی مجازی FTC

این کارگاه را می توان از وب سایت FTC.gov پخش کرد. کارگاه Dark Patterns برای 29 آوریل 2021 ساعت 10:30 صبح EDT برنامه ریزی شده است.

FTC همچنین نظرات و تحقیقات را تا 29 مه 2021 در Regulations.gov می پذیرد.

استناد

آوردن الگوهای تاریک به نور: یک کارگاه آموزشی FTC

FTC کارگاه نهایی دستور کار برای Dark Patterns را در تاریخ 29 آوریل منتشر کرد

تاباندن نوری بر الگوهای تاریک (خلاصه صفحه وب از تحقیقات)

فریب خورده توسط طراحی (PDF)
چگونه شرکت های فناوری از الگوی تاریک استفاده می کنند تا ما را از استفاده از حقوق حریم خصوصی خود منصرف کنند

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور