با تمرکز مراکز داده بر تراکم ، GaN به طور فزاینده ای جذاب به نظر می رسد

پل وینر ، سیستم های GaN

پل وینر جانشین بازاریابی استراتژیک در GaN Systems است

مکالمات در مورد نیمه هادی های قدرت GaN در مرکز داده در حال تغییر است.

پذیرش گسترده در صنعت مرکز داده با توجه به مزایای آن نسبت به راه حل های قدیمی MOSFET سیلیکون اجتناب ناپذیر به نظر می رسد ، اما با روشی که ارزش GaN در برنامه های مرکز داده ارزیابی می شود مانع می شود.

گفتگو بین رهبران مرکز داده جهانی امروز و فروشندگان منبع تغذیه و سرور مدتی است که ادامه دارد و این علائم دلگرم کننده ای را نشان می دهد که نیروهای داخلی و خارجی به پیشبرد مکالمه کمک می کنند. بیایید نگاهی عمیق تر به این نیروها و چگونگی منجر شدن آنها به تغییر در مرکز داده بیندازیم.

بیایید با دو پویایی بازار شروع کنیم: رشد مرکز داده و محیط زیست. با 44 zttabytes داده موجود در مراکز داده ما از 8 تا 30 میلیارد دستگاه متصل در سراسر جهان و حدود 10 درصد افزایش رشد مرکز داده در سال آینده انتظار می رود ، نیاز به تغییر اقتصاد مرکز داده از طریق طراحی منبع تغذیه هرگز آشکارتر نبوده است

طوفان کامل افزایش هزینه های زیرساختی ، سیاست های نظارتی جدید که به بهره وری منبع تغذیه بالاتر نیاز دارند و تقاضای افزایش چگالی توان در داخل مرکز داده ، صنعت را به نقطه ای از انعطاف رسانده است در زمانی که مراکز داده 1 درصد از انرژی مصرفی جهان را تشکیل می دهند – بخشی که پیش بینی می شود رشد کند.

رهبران مرکز داده با تکیه بر روشهای جدید و بهبود یافته پایداری شرکتهای متمرکز بر انرژیهای تجدید پذیر و بازیافت آب ، به رشد بی سابقه صنعت خود پرداخته اند. بعضی از آنها مراکز داده را در مناطق اسکاندیناوی مستقر کرده اند ، به عنوان مثال ، جایی که هم دمای هوا و هم آب ورودی سرد است ، برای جلوگیری از فشار شدید چیلرها. برخی برای بهینه سازی خنک سازی مرکز داده روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند. در حالی که همه اینها گامهای مثبتی با نتایج مطلوب است ، یکی از منابع اصلی مصرف گرما و انرژی نیز نیاز به تغییر و بهبود دارد.

با جایگزینی منابع تغذیه قدیمی بر اساس MOSFET های سیلیکونی با مراکز داده طراحی مبتنی بر ترانزیستور GaN ، منابع تغذیه با سهولت بیشتری می توانند به بازده عملیاتی بالاتری برسند. این مزیت علاوه بر صرفه جویی در هزینه های انرژی ، با فرهنگ امروز مسئولیت انرژی و اولویت بندی پایداری C-Suite ارتباط دارد. به طور فزاینده ، منابع تغذیه مبتنی بر GaN می توانند برق 2 برابر را در همان اندازه یا همان نیرو را در 1/2 اندازه تأمین کنند.

اما ، همانطور که گفته شد ، نیروهای خارجی نیز در حال کار هستند که به فشار اضافه می شوند. به عنوان مثال ، سیاست های نظارتی “Lot 9” 2023 اتحادیه اروپا با تمرکز بر زیرساخت های مرکز داده در ارتباط با نیاز به منبع تغذیه و بهره وری انرژی ، تأثیر بسزایی در آینده طراحی منبع تغذیه مرکز داده خواهد داشت. در طول سال آینده ، تأثیر عمده GaN بر روی امکان ایجاد سطوح جدیدی از بازده ترکیبی و چگالی توان متمرکز خواهد بود.

تغییر معیارها

این ما را به هزینه سیستم می رساند و از نظر اقتصادی برای GaN بحث می کنیم. در حالی که این مکالمه هنوز ادامه دارد ، همه گوشه و کنار اکوسیستم مرکز داده شروع به بررسی متفاوت هزینه ها می کنند. به طور خاص ، ما شاهد هستیم که معیار اصلی منبع تغذیه در صنعت از دلار به ازای هر وات به دلار به ازای هر تراکم تغییر می کند ، متریک که تراکم اندازه گیری اندازه و توان منبع تغذیه است.

این معیار برای طراحی کلی سرور حیاتی است ، به موجب آن یک منبع تغذیه نیمه اندازه سرور را برای فضای ذخیره سازی بیشتر DIMM باز می کند ، جایی که پیش بینی می شود تقاضا سر به فلک بکشد. از این رو ، دلار به ازای هر تراکم در نهایت بر طراحی سرور و تصمیمات استراتژیک مرکز داده تأثیر می گذارد تا به یک شخصیت شایسته تبدیل شود.

با استفاده از دلار در هر تراکم ، منبع تغذیه مبتنی بر GaN هزینه کمتری دارد و آزادی بیشتری در طراحی و ارزش بیشتری در سطح اپراتور نسبت به سیلیکون فراهم می کند. اکنون شاهد این هستیم که در مکالمات ما این طنین انداز است و این دلیل بزرگی است که برخی از بزرگترین نصب کنندگان سرور ، ترانزیستورهای GaN را به بخشی از طراحی منبع تغذیه خود تبدیل کرده اند.

شوک استیکر CapEx پس انداز دراز مدت

برقراری ارتباط با ارزش اقتصادی کار آسانی نبوده است ، با توجه به تمام بازیگران زنجیره تأمین که باید همسو شوند ، اما این امر در زمان واقعی اتفاق می افتد. این اکوسیستم به طور عمده از اپراتورهای مرکز داده ، شرکت های سرور مرکز داده و تولیدکنندگان منبع تغذیه تشکیل شده است. ما نیمه هادی های برق GaN خود را به تولیدکنندگان منبع تغذیه می فروشیم ، آنها را در طرح های خود گنجانده و به شرکت های سرور و زیرساخت می فروشند و آنها نیز راه حل های خود را به اپراتورهای مرکز داده می فروشند.

برای مشتریانی که عمودی بیشتری دارند ، زنجیره ارزش فشرده شده و تحلیل دلار به ازای هر چگالی به خوبی درک شده است. تولید کننده هر دو منبع تغذیه و سرور نه تنها بهره وری انرژی و مزایای عملکرد GaN را تشخیص می دهد ، بلکه مزایای اقتصادی را نیز درک می کند. هنگامی که آنها سیستم های کاملی را به مراکز داده می فروشند ، می توانند با تقویت مقدار دلار به ازای هر تراکم و چگونگی صرفه جویی در مرکز داده در مصرف برق و هزینه ساخت و سازهای آینده ، ضمن ایجاد دو برابر ظرفیت ، به راحتی از هر شوک برچسب بردارند. پس انداز و افزایش درآمد.

اما ما در ایجاد این تغییر طرز فکر تنها نیستیم. رهبران جهانی مانند Alibaba GaN را به عنوان یک روند اصلی در سال 2021 برجسته کرده اند. بازار GaN در اوج یک اثر دومینو قرار دارد ، به همین دلیل رهبران جهانی بیشتری به دلیل دلایل ذکر شده در بالا ، با تصویب نیمه هادی های قدرت GaN ، بر سر کار خواهند آمد. . همه اینها در یک مرکز داده در نزدیکی شما اتفاق می افتد. یک طوفان کاملاً دمیده می شود و جنبش آن شتاب بیشتری می گیرد. فقط تماشا کن

نظرات بیان شده در مقاله بالا لزوماً منعکس کننده نظرات دانش مرکز اطلاعات و اطلاعات نیست.

چشم انداز صنعت یک کانال محتوایی در دانش مرکز داده است که رهبری فکر را در عرصه مرکز داده برجسته می کند. برای اطلاع از شرکت در این زمینه ، به دستورالعمل ها و مراحل ارسال ما مراجعه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور