بایدن لایحه چیپس را امضا کرد و بودجه برای تولید ایالات متحده را آزاد کرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه لایحه رقابت گسترده ای را امضا کرد که شامل حدود 52 میلیارد دلار برای تقویت تحقیق و توسعه نیمه هادی های داخلی است و آن را “سرمایه گذاری یک بار در یک نسل در خود آمریکا” خواند.

بایدن در مراسم امضای قانون چیپس و علم در چمن جنوبی کاخ سفید که مدیران شرکت های نیمه هادی ایالات متحده و رهبران کنگره به آن پیوستند، گفت: «ما باید این تراشه ها را اینجا در آمریکا بسازیم تا هزینه های روزمره را کاهش دهیم و شغل ایجاد کنیم.


بایدن گفت که از تأسیسات ایالات متحده که در آن موشک‌های جاولین ساخته می‌شد بازدید کرده است و گفت که این لایحه باعث می‌شود این کشور کمتر به سایر کشورها برای تهیه تراشه‌های پیشرفته مورد نیاز برای این سیستم‌های تسلیحاتی و همچنین سایر محصولات وابسته باشد.

بایدن گفت: «متاسفانه ما صفر درصد از این تراشه‌های پیشرفته را تولید می‌کنیم و چین تلاش می‌کند برای تولید این تراشه‌های پیشرفته نیز جلوتر از ما حرکت کند.»

جای تعجبی نیست که حزب کمونیست چین فعالانه در تجارت ایالات متحده علیه این لایحه لابی کرد. ایالات متحده باید در تولید این تراشه های پیشرفته جهان را رهبری کند. این قانون دقیقاً این کار را انجام خواهد داد.»

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز چهارشنبه در یک نشست خبری در پکن گفت که این اقدام “نشانه های آشکاری از حمایت گرایی” را نشان می دهد. وی افزود: «این امر تجارت بین‌المللی را مختل می‌کند و زنجیره‌های تأمین نیمه‌رساناهای جهانی را مختل می‌کند». چین قاطعانه با آن مخالف است.»

با تحریک این لایحه، شرکت های نیمه هادی ایالات متحده در حال برنامه ریزی میلیاردها دلار برای سرمایه گذاری جدید هستند. قبل از امضای این قرارداد، کاخ سفید اعلام کرد که Micron Technology Inc 40 میلیارد دلار در تولید تراشه‌های حافظه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و شرکت Qualcomm با GlobalFoundries، که یک مرکز در ایالت نیویورک دارد، در یک توافقنامه 4.2 میلیارد دلاری برای تولید تراشه‌ها مشارکت می‌کند. . میکرون روز سه‌شنبه گفت سرمایه‌گذاری‌هایش تا 40000 شغل در بخش‌هایی از جمله ساخت‌وساز و تولید ایجاد می‌کند – بسیار فراتر از تخمین اولیه کاخ سفید که 8000 نفر بود – و انتظار دارد از طریق لایحه نیمه‌رساناها بودجه دریافت کند.

قانونگذاری پیروز می شود

سانجی مهروترا، مدیر اجرایی میکرون، به همراه پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، جیم تایکلت، مدیر عامل شرکت لاکهید مارتین، انریکه لورس، مدیرعامل شرکت اچ‌پی، و دکتر لیزا سو، مدیر عامل شرکت پیشرفته میکرو دیوایسز، در مراسم امضای قرارداد حضور داشتند.

لایحه چیپس یکی از بردهای قانونگذاری کاخ سفید در هفته های اخیر است. دموکرات های سنا روز یکشنبه پس از تصویب لایحه های بهداشتی و ایمنی کهنه سربازان با حمایت هر دو حزب، لایحه جوی و هزینه ای گسترده را تصویب کردند – نسخه کوچکی از دستور کار بایدن برای بازگشت بهتر.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در هنگام امضای این قرارداد به بایدن پیوستند.

این قانون ابتدا در ژوئن 2021 به تصویب مجلس سنا رسید، اما برای ماه‌ها در مجلس باقی ماند و بیش از یک سال طول کشید تا نسخه‌های دو مجلس با هم هماهنگ شوند. برخی از دموکرات‌های سنا از کاخ سفید به خاطر فشار ندادن به مجلس نمایندگان و پلوسی برای رساندن زودتر این قانون به خط پایان انتقاد کرده بودند.

تکیه خارج از کشور

لایحه تراشه ها در مرکز تلاش دولت بایدن برای کاهش وابستگی به تامین کنندگان آسیایی مانند تایوان و کره جنوبی است که شرکت های داخلی آنها پیشتاز بازار هستند و برای رسیدگی به اختلالات زنجیره تامین و افزایش قیمت در نتیجه برخی از کالاهای حاوی نیمه هادی ها.

تیم بایدن و قانونگذاران بر پیامدهای امنیت ملی این لایحه تاکید کرده و گفتند که این لایحه برای رقابت و مقابله با چین حیاتی است.

انتظار می رود بخش بزرگی از کمک مالی فدرال به اینتل، شرکت تولید نیمه هادی تایوان و شرکت سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی تعلق گیرد، که همگی اکنون در حال ساخت تاسیسات جدید ساخت تراشه به ارزش ده ها میلیارد دلار در ایالات متحده هستند.

ایالات متحده TSMC و Intel را از اضافه کردن چیپ‌های پیشرفته در چین متوقف می‌کند

این لایحه همچنین شامل اخطارهای مهمی است که جمهوری خواهان و شاهین های چین به دنبال آن هستند: شرکت هایی که بودجه دریافت می کنند باید قول دهند که تولید تراشه های پیشرفته خود را در چین افزایش ندهند.

این شرطی بود که قانونگذاران و کاخ سفید مطرح کردند و به دلیل اعتراض برخی سازندگان تراشه در این اقدام گنجانده شد. اینتل، به ویژه، به شدت علیه ممنوعیت ها لابی می کرد. در اواخر سال 2021، تراشه‌ساز آمریکایی می‌خواست تولید خود را در چین افزایش دهد، اما این طرح توسط دولت بایدن رد شد.

در حالی که شرکت بین المللی Semiconductor Manufacturing Corp. قهرمان تولید تراشه چین می تواند تراشه هایی با ابعاد پیشرفته تر از 28 نانومتر بسازد، فناوری آن هنوز حداقل 6 سال از پیشرو صنعت TSMC عقب است.

مهروترای میکرون اوایل سه‌شنبه گفت: «امروزه از هر 50 تراشه، تراشه‌های حافظه در جهان، کمتر از یک تراشه در ایالات متحده تولید می‌شود. با تعهد میکرون، ما را قادر می سازد که از هر 10 تراشه حافظه مصرفی جهانی در اینجا در ایالات متحده، یک تراشه تولید کنیم.

مهروترا در تلویزیون بلومبرگ گفت: این قانون “تکنولوژی و رهبری تولید درازمدت آمریکا را تثبیت می کند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور