بازار کار فناوری اطلاعات: سواری وحشی در سال 2022 و انتظارات برای سال 2023 | دانش مرکز داده

هشدار: هنگام نگاه کردن به بازار کار فناوری اطلاعات در سال 2022 مراقب باشید. ممکن است حالت تهوع، سرگیجه، ضربان قلب، یا سایر علائم مرتبط با سواری های وحشی را تجربه کنید. همچنین، احتمالاً با توقف ناگهانی با اخراج‌های فناوری بزرگ در پایان سال جاری، ضربه شلاقی وارد می‌شود.

با رفتن به سال 2023، سیگنال ها مخلوط می شوند. از یک طرف، تعداد زیادی از اخراج‌های شرکت‌های بزرگ فناوری وجود دارد که تعداد زیادی از کارکنان فنی ماهر را وارد بازار کار کرده‌اند. از سوی دیگر، هنوز تعداد زیادی شغل باز وجود دارد.

اما قبل از رسیدن به سال جدید، وقت آن است که به سفر دیوانه‌واری که در سال 2022 بود نگاه کنیم.

بازار کار فناوری اطلاعات 12 ماه پیش

این بازار در ژانویه 2022 یک بازار نامزد شغل بود. کارگران ماهر فناوری اطلاعات تقاضای زیادی داشتند. این باعث شد متخصصان فناوری اطلاعات بتوانند به شرکت‌های جدید نقل مکان کنند و حقوقشان را افزایش دهند. فرصت های شغلی زیادی وجود داشت. بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، در آخرین روز دسامبر 2021، فرصت‌های شغلی در بخش اطلاعات از 109000 در آخرین روز سال 2020 به 217000 رسید. این دفتر همچنین دستمزدها و حقوق بالاتری را گزارش کرد – 4.5 درصد برای 12 ماه سال 2021 در مقایسه با افزایش 2.6 درصدی سال قبل.

بازگشت به Office، Hybrid Work، و Pushback برای Remote ماندن

علی‌رغم تلاش‌های بسیار مشهود شرکت‌های فناوری بزرگ برای «بازگشت به حالت عادی» اغلب با الزامات ترکیبی «بازگشت به دفتر»، تاریخ‌های این بازگشت‌های اجباری همچنان در سال 2022 کاهش پیدا کرد. Google ترتیب کار ترکیبی خود را به مدت سه روز در دفتر شروع کرد. در آوریل 2022، اما طبق گزارش‌ها، مدیران می‌خواستند روزهای بیشتری در هفته در دفتر کار کنند، در حالی که برخی از کارگران به طور کلی نیاز به بازگشت را زیر سوال بردند و اعتراضات خود را در جلسه شرکت در ماه مارس ابراز کردند. قیمت بالای بنزین، زمان‌های طولانی رفت‌وآمد و بهره‌وری زمان بی‌وقفه، همگی دلایلی بودند که کارگران فناوری برای حفظ کار کاملاً از راه دور به عنوان یک انتخاب مورد اشاره قرار گرفتند.

حتی زمانی که غول‌های فناوری مانند اپل، گوگل و مایکروسافت برنامه‌های ترکیبی را پیش می‌برند، آگهی‌های شغلی برای کار از راه دور با سرعت بی‌سابقه‌ای رشد می‌کردند، به‌ویژه در زمینه‌های پرتقاضا مانند DevOps، علم داده و امنیت فناوری اطلاعات. همانطور که توسط نردبان ردیابی می شود، که مشاغلی را که 100 هزار دلار به اضافه پرداخت می کنند در چندین سایت پست شغلی نظارت می کند، پست ها برای موقعیت های راه دور در اوایل سال 2022 افزایش یافت و در برخی زمینه ها به بالاترین حد 35٪ تا 38٪ رسید.

طبق نظرسنجی حقوق و دستمزد 2022 InformationWeek، که در آن نظرسنجی‌شوندگان توانایی کار از راه دور را در بالاترین سطح یا نزدیک به بالاترین چیزی که برای این افراد حرفه‌ای در شغلشان اهمیت دارد، واقعاً همان چیزی است که می‌خواهند.

این گشودگی به کار از راه دور در طول همه‌گیری و تا سال 2022 ممکن است سازمان‌ها را آسان‌تر کند تا نیروی کار غیرسنتی با تجربه در بازار را برای کمک به کمبود استعداد جذب کنند. به عنوان مثال، کار از راه دور و برنامه های انعطاف پذیر ممکن است برای کارکنان بازنشسته IT جذاب باشد.

فصل اخراج

با نزدیک شدن به پاییز، بسیاری از مدیران در مورد کاهش هزینه ها و یک رکود بالقوه زمزمه می کردند. طبق گزارش‌ها، توییتر پس از تکمیل خرید ایلان ماسک از این شرکت، نیمی از نیروی کار خود را کاهش داد و از آن زمان بارها و بارها کاهش داده است. یک هفته پس از اولین اخراج توییتر، متا مادر فیسبوک اعلام کرد که 13 درصد از نیروی کار خود یا 11000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد. آمازون اعلام کرد که حدود 10000 کارمند خود را در کاهش مشاغل که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت، اخراج خواهد کرد. طبق گزارش ها، Salesforce صدها کارگر را پاییز امسال اخراج کرد، اگرچه این شرکت آمار دقیقی را تأیید نکرد.

حتی زمانی که این اعلامیه‌های اخراج در حال انتشار بود، گزارش شغلی اداره آمار کار ایالات متحده در ماه اکتبر، بازار کار قوی برای متخصصان فناوری و رشد مداوم برای مشاغل از راه دور را نشان داد. در نوامبر، این رشد با گزارش انجمن صنعت فناوری اطلاعات CompTIA ادامه یافت که شرکت‌های فناوری ایالات متحده در طول ماه 14400 کارگر اضافه کردند که دو سال متوالی رشد شغلی ماهانه در این بخش را رقم زد. مشاغل فناوری در تمام بخش های صنعت 137000 موقعیت افزایش یافته است. و در حالی که آگهی‌های شغلی برای استخدام‌های آینده در ماه نوامبر کاهش یافت، آنها هنوز در مجموع نزدیک به 270000 نفر بودند. تیم هربرت، مدیر ارشد تحقیقات CompTIA به InformationWeek می‌گوید که ممکن است برخی از اخراج‌های شرکت‌های بزرگ فناوری در گزارش نوامبر ذکر نشده باشد و در گزارش دسامبر (که در اوایل ژانویه منتشر شد) نشان داده شود. با این حال، او می‌گوید که گزارش مشاغل فناوری داغ‌تر از پیش‌بینی‌شده تأیید می‌کند که هنوز تعداد زیادی کارفرمایانی که استعدادهایشان را استخدام می‌کنند، بیشتر از حذف آن‌ها هستند.

این امکان وجود دارد که شرکت‌هایی که نمی‌توانند با گوگل‌ها و آمازون‌های جهان در استخدام استعدادهای فناوری در طول بحران استعداد رقابت کنند، با استخدام کارگران باهوش و ماهر که توسط فناوری اخراج شده‌اند، از مزایای این اخراج‌های شرکت‌های فناوری بهره ببرند. غول ها

در سال 2023 چه چیزی در پیش است؟

از آنجایی که بخش فناوری به سمت بازار اشتغال تغییر یافته در سال 2023 پیش می رود، مشخص نیست که چگونه همه این سیگنال های ترکیبی ظاهر می شوند، اگرچه کارشناسان شروع به بررسی بهترین شیوه ها کرده اند. کارفرمایان احتمالاً به دقت به بودجه و تعداد کار نگاه می کنند. اما راه رفتن یک خط چالش برانگیز خواهد بود. کارفرمایان چند سال گذشته را صرف سرمایه گذاری در برنامه های تجربه کارکنان و تمرکز بر حفظ استعدادهای ارزشمند خود کرده اند. تغییر ناگهانی جهت مانند اخراج های گسترده احتمالاً شهرت شرکت ها به عنوان کارفرما را تضعیف خواهد کرد.

با این حال، حتی زمانی که فناوری‌های بزرگ مشاغل را از بین می‌برند، هنوز پروژه‌های فناوری سازمانی در صنایع مختلف وجود دارند که باید تکمیل شوند، و تعدادی از مهارت‌های نوظهور مانند امنیت سایبری، ابر و هوش مصنوعی همچنان مورد تقاضا هستند.

با وجود تمام این نیروها، توصیه ما در اینجا این است: خودتان را ببندید، زیرا سواری وحشی هنوز تمام نشده است.

ادامه این مقاله را در هفته اطلاعات بخوانید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور