اگر سایت برای چند روز از کار بیفتد، گوگل صفحات را فهرست‌گشایی می‌کند

اگر وب سایت شما بیش از چند روز از کار افتادگی داشته باشد، گوگل شروع به حذف فهرست صفحات شما از نتایج جستجو می کند.

این را جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در جریان پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل که در 10 دسامبر ضبط شد، بیان کرد.

یک SEO به نام Aakash Singh به پخش زنده تماس گرفت تا از مولر بپرسد که چگونه می تواند تأثیر آن را بر رتبه بندی جستجو به حداقل برساند در حالی که وب سایت مشتری او بیش از یک هفته از کار افتاده است.

متأسفانه برای سینگ و مشتری او، نمی‌توان یک وب‌سایت را برای یک هفته بدون تأثیر منفی بر سئو و رتبه‌بندی جستجوی آن از کار انداخت.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر می‌گوید: اگر صفحات یک وب‌سایت غیرقابل دسترسی شوند، فقط چند روز طول می‌کشد تا شروع به حذف فهرست شوند.

مولر در ادامه روشی جایگزین برای مدیریت زمان از کار افتادگی برنامه ریزی شده پیشنهاد می کند، اما هنوز تضمین نمی کند که در کوتاه مدت هیچ آسیبی وارد نشود.

پاسخ کامل او را در بخش زیر بخوانید.

جان مولر گوگل در مورد تاثیر سئوی خرابی وب سایت

اگر یک وب سایت برای بیش از چند روز از کار بیفتد، چه برنامه ریزی شده باشد و چه برنامه ریزی نشده، نمی توان از اثرات منفی بر رتبه بندی جستجو جلوگیری کرد.

مولر می گوید:

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

“من فکر نمی کنم شما بتوانید آن را برای آن زمان انجام دهید، صرف نظر از هر چیزی که تنظیم کرده اید. برای خاموشی شاید یک روز یا بیشتر، استفاده از کد نتیجه 503 راهی عالی برای گفتن اینکه باید دوباره بررسی کنیم. اما بعد از چند روز فکر می کنیم که این یک کد نتیجه دائمی است و فکر می کنیم صفحات شما به تازگی از بین رفته اند و آنها را از فهرست حذف می کنیم.

و هنگامی که صفحات باز می گردند دوباره آنها را می خزیم و دوباره سعی می کنیم آنها را فهرست کنیم. اما اساساً در آن زمان است که ما احتمالاً بسیاری از صفحات وب سایت را از فهرست خود حذف خواهیم کرد، و احتمال بسیار خوبی وجود دارد که به روشی مشابه بازگردد، اما همیشه تضمین نمی شود.

یک نکته کلیدی در اینجا این است که تأثیر طولانی شدن زمان از کار افتادن طولانی تر از مدت زمان قطع خواهد بود.

صفحات شما فوراً باز نمی گردند، و زمانی که باز می گردند، نوسانات شدیدی در رتبه بندی جستجو قبل از اینکه همه چیز حل شود وجود خواهد داشت.

بنابراین هر زمان که قطعی طولانی‌تری داشته باشید، جایی که من بیشتر از چند روز فکر می‌کنم، فرض می‌کنم که حداقل به طور موقت نوسانات واقعاً شدیدی خواهید داشت و بازگشت به داخل کمی زمان می‌برد.

این غیرممکن نیست زیرا این موارد گاهی اوقات اتفاق می افتد. اما اگر کاری می توانید برای جلوگیری از این نوع قطعی انجام دهید، سعی می کنم آن را انجام دهم.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

یک وب سایت در طول یک قطع طولانی چه کاری باید انجام دهد؟

مولر می‌گوید یکی از راه‌های رسیدگی به آن، راه‌اندازی یک نسخه ثابت از سایت است که کاربران را می‌توان در زمانی که سایت اصلی خاموش است به آن هدایت کرد.

با این حال، در صورت امکان، بهترین کار این است که مطمئن شوید که قطعی کمتر از یک روز طول می کشد.

… این می تواند چیزی شبیه راه اندازی یک نسخه ثابت از وب سایت در جایی باشد و فعلاً فقط آن را به کاربران نشان دهد. اما به خصوص اگر این کار را به روشی برنامه ریزی شده انجام می دهید، سعی می کنم در صورت امکان، راه هایی برای کاهش خاموشی به کمتر از یک روز بیابم.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، دسامبر 2021.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور