جان مولر، مدافع جستجوی گوگل میگوید وبسایتها برای استفاده از پیوندهای وابسته بدون نشانهگذاری توصیهشده جریمه دستی دریافت نمیکنند.
این در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 10 دسامبر ضبط شده است بیان شده است.
یک سوال ارسال می شود که از شما می پرسد آیا یک وب سایت برای علامت گذاری نکردن پیوندهای وابسته با آن جریمه می شود یا خیر rel=”sponsored” یا rel=”nofollow” ویژگی های.
به طور خلاصه، مولر می گوید: “احتمالا نه.”
برای پاسخ کامل او به خواندن بخش زیر ادامه دهید.
جان مولر گوگل در مورد مجازات های دستی برای پیوندهای وابسته
برای اطمینان، استفاده از ویژگیهای rel=”sponsored” یا rel=”nofollow” در پیوندهای وابسته، یک بهترین روش قویاً توصیه میشود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با این حال، اگر پیوندهای وابسته در سایت شما بدون نشانه گذاری توصیه شده وجود داشته باشد، دلیلی برای از دست دادن خواب وجود ندارد.
مولر می گوید:
بنابراین، از دیدگاه ما، پیوندهای وابسته در آن دسته از موارد مالی متصل به پیوندها قرار می گیرند، بنابراین ما واقعاً به شدت توصیه می کنیم از این تنظیم استفاده کنید.
اما، در اکثر موارد، اگر در هنگام فروش لینکها با آن مواجه نشوید، اینطور نیست که ما به صورت دستی یک وبسایت را به دلیل داشتن پیوندهای وابسته و علامتگذاری نکردن آنها جریمه کنیم.»
اگر گیج کننده به نظر می رسد – نکته کلیدی در اینجا این است که شما باید هنگام انتشار پیوندهای وابسته، از ویژگی های rel=”sponsored” یا rel=”nofollow” استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
گوگل آن را توصیه می کند، بنابراین با پیروی از این توصیه نمی توانید اشتباه کنید.
آنچه مولر در اینجا میگوید این است که اگر این بهترین روش رعایت نشود، گوگل تا آنجا پیش نخواهد رفت که جریمه دستی صادر کند.
مولر در بیانیه بعدی خود می گوید:
اما این بهترین روش است و من اکیداً توصیه میکنم این کار را انجام دهید، اما این چیزی نیست که بتوانیم بگویم که به صورت دستی در این سایتها اقدام کنیم.»
این به طور کلی با راهنمایی هایی است که Google در گذشته در رابطه با پیوندهای وابسته ارائه کرده است.
هنگامی که با یک پیوند، غرامت مالی مرتبط است، خواه پیوند دادن به یک تبلیغ کننده باشد یا پیوند به محصولی که از آن پورسانت دریافت می کنید، پیوند باید با یک ویژگی اعلام شود.
گوگل استفاده از ویژگی sponsored را در این موارد توصیه می کند، اما ویژگی nofollow نیز قابل قبول است.
چرا استفاده از این ویژگی ها مهم است؟
علامت گذاری لینک های وابسته باعث می شود سایت شما از انتقال ارزش لینک به سایت دیگر جلوگیری کند.
این یک بهترین روش سئو مهم است، زیرا هرگز نباید ارزش لینک را به سایتهایی که شما را تشویق میکنند به آنها پیوند دهید، ارسال کنید.
اگر به صفحهای پیوند میدهید زیرا معتقدید که برای بازدیدکنندگان شما ارزش ایجاد میکند و در ازای آن چیزی دریافت نمیکنید، لازم نیست آنها را با نشانهگذاری اعلام کنید.
حتی میتوانید بدون استفاده از ویژگی به محصولات و خدمات پیوند دهید تا زمانی که یک توصیه واقعی ارائه دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این است هرگز با این حال، بدون توجه به ویژگی های متصل به آنها، فروش پیوندها قابل قبول است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه زمانی باید و نباید از ویژگی های پیوند استفاده کنید، این توضیح دهنده را ببینید:
برای شنیدن پاسخ کامل مولر، ویدیوی زیر را ببینید:
تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، دسامبر 2021.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر