اگر اخراج شدید چه باید کرد: نکاتی برای متخصصان فنی | دانش مرکز داده

در حالی که چشم انداز کلی شغل برای متخصصان فناوری همچنان قوی است، همه از موج اخراج برخی از بزرگ ترین نام های فناوری در حال حاضر در امان نخواهند بود.

مخصوصاً برای کسانی که به تازگی استخدام شده اند، وقتی تبر نوسان می کند یا کوچک می شود، ممکن است موقعیت خود را در بلوک برش پیدا کنند و پس از اخراج به یک استراتژی برای بازگشت مجدد نیاز دارند.

از صیقل دادن رزومه خود و اطمینان از به روز بودن تمام مهارت ها و سابقه شغلی شما تا تماس با دوستان و خانواده برای ارتباط با سازمان های احتمالی، یک چک لیست سازماندهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از کبودی اخراج خود خلاص شوید و خود را به سمت تغییر جهت دهید. مرحله بعدی در حرفه شما

داگلاس موری، مدیر عامل شرکت Auvik Networks می‌گوید: «مطمئن شوید که کمی برای خودتان وقت می‌گذارید و کاری برایتان انجام می‌دهید – انتقالی مانند این هرگز آسان نیست، صرف نظر از شرایط.» “زمانی را برای رفع فشار اختصاص دهید و بفهمید که در آینده چه می خواهید، سپس شروع به جستجو کنید.”

موری نقل قول را کشید

پس از اخراج از کجا شروع کنید

موری پیشنهاد می‌کند بر روی به‌روزرسانی رزومه/CV/ پروفایل LinkedIn تمرکز کنید تا آخرین نقش شما را منعکس کند و یک پست LinkedIn را با شبکه خود به اشتراک بگذارید.

او گفت: “شبکه شما ابزار قدرتمندی است. مردم می خواهند کمک کنند، ارجاع ها بسیار مورد توجه قرار می گیرند و استخدام کنندگان همیشه به دنبال آن هستند.” شروع کنید به داستان شغلی خود و سؤالی که هر استخدام کننده می پرسد فکر کنید: “در مورد خودت به من بگو.”

به گفته کارل لوکاس، رئیس و شریک مدیریت گروه تروی، همچنین زمان خوبی برای ارزیابی موقعیت شغلی خود و جایی که می خواهید بروید، است.

او گفت: «این فرصتی است تا وارد عمل شوید و تعیین کنید که می‌خواهید در کدام جهت تمرکز کنید. “واقعا میخوای چیکار کنی؟”

مانند موری، لوکاس توصیه می کند تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود را به روز کنید، که مهمترین آنها لینکدین است.

لوکاس گفت: “تصویر خوبی بگیرید، روی آنچه در رسانه های اجتماعی مهم است تمرکز کنید.” “در حالی که مهم ترین سایت برای دنیای فناوری لینکدین است، می تواند مکان های دیگری نیز وجود داشته باشد، به خصوص اگر یک برنامه نویس هستید. اما مطمئنا لینکدین یک مکان کلیدی است.”

جاش درو، مدیر منطقه ای منطقه بوستون در رابرت هاف، اضافه کرد که هر زمان که نمونه کد داشته باشید، GitHub یک صفحه شگفت انگیز برای نشان دادن نمونه های کاری از کار شما است.

او توضیح داد: «بسیاری از این افراد در فضای فناوری اطلاعات که در توسعه وب هستند، پروژه‌های پرشور یا کارهایی دارند که مستقل از شرکت خود انجام داده‌اند که کار بسیار خوبی است. “این نوع نمونه ها بسیار مفید هستند و بسیاری از مشتریان ما همیشه به آن علاقه مند هستند.”

او افزود، برای کارکنان فناوری اطلاعات که تازه‌تر به این صنعت هستند و فاقد تجربه یا توصیه نامه هستند، می‌توانند با ارزیابی از طریق شرکت‌های پرسنل یا وب‌سایت‌های مختلف، مشخصات خود را تقویت کنند تا تجربه یا سطح مهارت خود را در یک نرم‌افزار خاص تأیید کنند.

درو خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که شخصیتی برون‌گرا دارند، پست‌های ویدئویی را در لینکدین انجام می‌دهند. “این یک توصیه برای همه نیست، زیرا ممکن است از نظر شخصیتی اینطور نباشد. اما برای کسی که با آن راحت است، این یک راه فوق العاده است تا خودتان را در آنجا نشان دهید و فقط خودتان باشید و برای خودتان صحبت کنید.”

چشم انداز شغلی در حال تغییر فرصت هایی را ارائه می دهد

به گفته لوکاس و درو، روند رو به رشدی به سمت فرصت‌های کنسرت وجود دارد، که می‌تواند پل محکمی برای چیزهای بلندمدت‌تر باشد.

لوکاس گفت: «کار مبتنی بر پروژه ادامه خواهد داشت، و من فکر می‌کنم مردم باید در مورد آن به عنوان راهی برای مشغول ماندن فکر باز داشته باشند. همچنین به این معنی است که به نظر نمی‌رسد شش یا دوازده ماه بیشتر از بازار خارج شده باشید.»

موری افزود: “راست باشید و قانع نشوید. نقش مناسب برای همه وجود دارد.” “اگر وانمود کنید که چیزی هستید که نیستید، از آن شرکت یا نقش لذت نخواهید برد. شروع به درخواست شغل کنید – حتی اگر نقش “عالی” نباشد.”

درو گفت که باز بودن برای کار مشاوره قراردادی “بسیار مهم” است زیرا ننگ در مورد آنچه قبلا “کار موقت” نامیده می شد تغییر کرده است.

او می‌گوید: «اگر می‌توانید یک شکاف چهار تا شش ماهه را با یک نقش مبتنی بر پروژه پر کنید که زمان بیشتری برای شما می‌خرد، نقشی که تجربه مرتبط شما را به‌روز نگه می‌دارد، شاید در معرض یک صنعت جدید قرار بگیرید.» گفت. “شما همه چیز برای به دست آوردن دارید، چیزی برای از دست دادن ندارید.”

آماده شدن برای فرآیند مصاحبه آنلاین

با فرصت‌هایی که با کار از خانه و نیروی کار پراکنده به دست می‌آید، تغییری در نحوه انجام فرآیند مصاحبه ایجاد شده است که ممکن است کاملاً آنلاین انجام شود.

این تغییر به معنای آماده‌سازی است تا بتوانید بهترین قدم (دیجیتال) خود را در طول فرآیند مصاحبه که از طریق برنامه‌های ارتباطی ویدیویی از جمله Zoom یا تیم‌های مایکروسافت انجام می‌شود، جلو ببرید.

موری توصیه کرد فضایی را در خانه خود تنظیم کنید که به مصاحبه اختصاص داده شود.

او گفت: “مطمئن شوید که نور خوب است، شاید از پس زمینه ای مانند دفتر استفاده کنید و مطمئن شوید که سیستم شما آخرین بارگیری نرم افزار کنفرانس ویدئویی را دارد.” “اگر از Zoom استفاده می کنید، آنها به شما اجازه می دهند یک جلسه آزمایشی مفید انجام دهید.”

موری افزود، استفاده از هدفون برای از بین بردن صداهای بیرون ایده خوبی است، اما همچنین با مصاحبه کننده در مورد هر گونه صداهای پس زمینه ای که ممکن است ایجاد شود، صادق باشید.

درو موافق است که هنگام انجام این تماس ها مهم است که خود را به عنوان یک حرفه ای معرفی کنید، اما همچنین مهم است که بسته به شرکت “اتاق را بخوانید”.

او می‌گوید: «اگر وارد یک استارت‌آپ می‌شوید، اگر در یک مصاحبه ویدیویی کت و شلوار و کراوات می‌پوشید، ممکن است کمی خود را کنار بگذارید. “این کمی از غریزه درونی شما است، اما ما همیشه به طور پیش فرض حرفه ای بودن را انجام می دهیم. … در طول ویدئو ارتباط چشمی را حفظ کنید.”

به گفته درو، حتی چیزهای کوچکی مانند ایمیل بعدی بعد از مصاحبه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و به شما کمک کند در ذهن مصاحبه کننده برجسته شوید.

او گفت: “این نشان دهنده یک پیگیری است… سطحی از حرفه ای بودن و قدردانی.” ترجمه‌ی آن به صورت حضوری در مقایسه با راه دور متفاوت است، اما تمام نکات و ترفندهای حرفه‌ای قدیمی مصاحبه هنوز هم مرتبط هستند.

درباره نویسنده

هد شات ناتان ادیناتان ادی یک نویسنده مستقل برای ITPro Today است. او برای Popular Mechanics، Sales & Marketing Management Magazine، FierceMarkets و CRN و غیره نوشته است. در سال 2012 اولین فیلم مستند خود با نام ستون غایب را ساخت. او در حال حاضر در برلین زندگی می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور