اپل تا سال 2024 تراشه ها را از کارخانه ایالات متحده تهیه می کند | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش های بلومبرگ، شرکت اپل تا سال 2024 برخی از تراشه های نیمه هادی خود را از یک کارخانه تولید تراشه در ایالات متحده تامین خواهد کرد.

اپل در جاه طلبی های عالی تراشه های دولتی خود تنها نیست. با توجه به قانون پر مشوق تراشه‌ها که در ماه سپتامبر توسط پرزیدنت بایدن امضا شد، شرکت‌هایی مانند سامسونگ و TSMC قبلاً در کارخانه‌های تولید تراشه در ایالات متحده دست به کار شده‌اند.

سامسونگ تگزاس را برای کارخانه تولید خود و TSMC آریزونا را انتخاب کرده است. اعتقاد بر این است که اپل تراشه های خود را از کارخانه TSMC در آریزونا تهیه خواهد کرد زیرا داده های سال 2024 که کوک ذکر کرده است با افتتاح برنامه ریزی شده سایت TSMC همزمان است.

تایوان که زمانی سنگر تولید تراشه بود، شاهد فرار ساختمان‌های جدید کارخانه‌های تولید تراشه از سواحل آن به سمت ایالات متحده و اکنون اروپا است. به گفته منابع بلومبرگ، قوانین سازگار با تولید تراشه در هر دو مکان در قلب این مهاجرت قرار دارد.

ما قبلاً تصمیم گرفته‌ایم از یک کارخانه در آریزونا بخریم، و این کارخانه در آریزونا در سال 24 راه‌اندازی می‌شود، بنابراین ما حدود دو سال در مورد آن، شاید کمی کمتر، جلوتر داریم.» به گزارش بلومبرگ، کوک به کارمندان گفت. و در اروپا، من مطمئن هستم که با آشکارتر شدن این برنامه‌ها، از اروپا نیز تامین می‌کنیم.»


کوک این اظهارات را طی جلسه ای در آلمان بیان کرد که شامل مدیران ارشد اپل، ادی کیو، مدیر خدمات شرکت و دیر اوبراین، رئیس خرده فروشی و منابع انسانی بود.

TSMC هفته ای را با برکشایر هاتاوی، سرمایه گذار بزرگ وارن بافت، سپری می کند که دیروز 5 میلیارد دلار از سهام این سازنده تراشه را جمع آوری کرد. در آن زمان، این امر باعث افزایش 9.4 درصدی سهام شد. با اخبار امروز اپل که احتمالاً برخی از تراشه های خود را از کارخانه TSMC در آریزونا تامین می کند، سهام TSMC 2.9٪ (در معاملات تایوان) افزایش یافت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور