افزونه وردپرس Performance Lab رسما از نسخه بتا خارج شد

وردپرس اعلام کرد که پلاگین Performance Lab به طور رسمی از مرحله آزمایش بتا خارج شده و به صورت رسمی به عنوان نسخه 1.0 منتشر شده است. این بدان معنی است که افزونه Performance پایدار در نظر گرفته می شود و نباید هیچ باگ زیرساختی وجود داشته باشد و برای آزمایش بهبود عملکرد قبل از انتشار در هسته وردپرس آماده در نظر گرفته می شود.

در اطلاعیه رسمی آمده است:

اولین نسخه پایدار 1.0.0 افزونه Performance Lab منتشر شد. می توانید آن را از مخزن افزونه وردپرس یا از طریق GitHub دانلود کنید.

انتشار پایدار به این معنی است که زیرساخت پلاگین Performance Lab اکنون از مرحله آزمایش بتا خارج شده است.

افزونه وردپرس Performance Lab چیست؟

وردپرس در اواخر اکتبر 2021 یک تیم عملکردی تشکیل داد که هدف آن تمرکز بر بهبود عملکرد وردپرس بود.

در پیشنهاد اولیه برای تیم عملکرد اشاره شده بود که وردپرس از نظر عملکرد وب سایت از رقبای خود عقب افتاده است.

مشارکت کننده اصلی وردپرس که این پیشنهاد را منتشر کرد همچنین خاطرنشان کرد که وردپرس نه تنها از پلتفرم های ساخت وب سایت رقیب عقب مانده است، بلکه نوشت که شکاف بین عملکرد وردپرس و رقبای آن در حال افزایش است زیرا شرکت هایی مانند Wix، Shopify و Squarespace به سرمایه گذاری برای بهبود ادامه می دهند. کارایی.

در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها (به عنوان مثال، Wix، Shopify، Squarespace)، وردپرس عقب‌تر است. سایر پلتفرم‌ها به طور متوسط ​​سریع‌تر – و به طور فزاینده‌ای سریع‌تر – از وب‌سایت‌های وردپرس هستند (به گزارش Core Web Vitals بایگانی HTTP مراجعه کنید)، و فعالانه در (و بازاریابی) سرمایه‌گذاری می‌کنند. هسته عملکرد به عنوان یک ویژگی [1, 2].

ما می‌توانیم تأثیر این سرمایه‌گذاری را در افزایش شکاف بین نسبت سایت‌های وردپرسی که به امتیازات Core Web Vitals «خوب» در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها دست می‌یابند، ببینیم.

قبل از تشکیل تیم وردپرس، هیچ رویکرد واحدی برای عملکرد وب سایت وجود نداشت.

تیم پرفورمنس برای پر کردن این شکاف ایجاد شد و پلاگین Performance Lab اولین محصول تولید شده توسط تیم اجراست.

افزونه Performance Lab برای چیست؟

هدف این افزونه این است که به ناشران این فرصت را بدهد که به بهترین شکل، بهبودها و ویژگی‌هایی را که برای نسخه بعدی هسته وردپرس، فایل‌های اصلی وردپرس که وب‌سایت‌ها را تقویت می‌کنند، در نظر گرفته‌اند، آزمایش کنند.

این به ناشران امکان می‌دهد پیش‌نمایش‌های پیشرفته‌ای از پیشرفت‌ها را که می‌تواند به‌طور پیش‌فرض در نسخه‌های آینده وردپرس گنجانده شود، به دست آورند.

امید این است که جامعه انتشارات وردپرس بازخوردی را در مورد پیشرفت‌ها ارائه دهد که به نوبه خود به تیم عملکرد کمک می‌کند تا درک کند که بهبودها چقدر خوب کار می‌کنند و در صورت امکان آنها را در نسخه‌های بعدی وردپرس گنجانده باشند.

در اطلاعیه رسمی آمده است:

“هدف اصلی این افزونه تسهیل تست بتا برای ویژگی ها و پیشرفت های عملکرد اصلی وردپرس در آینده است…”

افزونه Performance Lab می‌تواند عملکرد وب‌سایت را افزایش دهد، هدف افزونه این است، اما باید توجه داشت که پیشرفت‌های مختلف همچنان به‌عنوان پیش‌نمایش‌های پیش‌نمایش از ویژگی‌های احتمالی در نظر گرفته می‌شوند تا در نسخه‌های بعدی گنجانده شوند. از هسته وردپرس

افزونه Performance Lab از یک رابط مدولار استفاده می کند

این افزونه در حال حاضر از پنج ماژول مجزا تشکیل شده است که به بهبود عملکرد خاص مربوط می شوند. به عنوان مثال، برخی از ماژول ها بررسی سلامت هستند و برخی دیگر پیشرفت های واقعی هستند که می توانند به سرعت بخشیدن به وب سایت کمک کنند.

رویکرد مدولار به ناشران این امکان را می دهد که فقط ویژگی هایی را که می خواهند امتحان کنند، آزمایش کنند.

این پنج ماژول موجود در افزونه Performance Lab هستند:

  1. آپلودهای WebP:
    نسخه های WebP همه تصاویر JPEG را که در کتابخانه رسانه وردپرس آپلود می شوند ایجاد می کند. این ویژگی فقط برای محیط های سروری کار می کند که از آن پشتیبانی می کنند.
  2. پشتیبانی WebP:
    این یک بررسی سلامت است که به ناشر می گوید که آیا سرور آنها از WebP پشتیبانی می کند یا خیر.
  3. بررسی سلامت حافظه پنهان شی دائمی:
    این یک ماژول بررسی سلامت است که یک حافظه پنهان شی دائمی را برای سایت‌هایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، به ویژه سایت‌هایی با مقادیر زیاد داده پیشنهاد می‌کند.
  4. گزینه های بارگیری خودکار حسابرسی (تجربی):
    بررسی سلامت مربوط به ممیزی استفاده از داده های بارگذاری شده خودکار، برای هشدار به ناشر در مورد یک مشکل احتمالی.
  5. حسابرسی دارایی های در نوبت (تجربی):
    بررسی سلامتی که در صورت وجود فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت در نوبت بیش از حد یا خیلی زیاد به ناشر هشدار می‌دهد.

درباره ماژول های تجربی

ماژول هایی که برچسب آزمایشی دارند لزوماً برای استفاده در یک سایت تولید زنده پایدار نیستند. ماژول هایی که برچسب آزمایشی ندارند را می توان آزمایش شده و آماده برای استفاده در یک سایت تولید زنده در نظر گرفت.

صفحه پلاگین آزمایشگاه عملکرد وردپرس توضیحات زیر را ارائه می دهد:

“با توجه به هدف اصلی این افزونه (به بالا مراجعه کنید)، می توان آن را بیشتر به عنوان یک پلاگین آزمایش بتا برای ماژول های عملکرد مختلف در نظر گرفت.

با این حال، مگر اینکه یک ماژول به صراحت به عنوان “تجربی” علامت گذاری شده باشد، تا حدی آزمایش شده و ایجاد شده است که استفاده از آن در تولید مناسب باشد. با این حال، مانند هر افزونه، شما این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید.

استناد

اعلامیه رسمی آزمایشگاه عملکرد را بخوانید

نسخه 1.0.0 افزونه Performance Lab منتشر شد

صفحه رسمی مخزن پلاگین آزمایشگاه عملکرد وردپرس

آزمایشگاه عملکرد توسط گروه عملکرد وردپرس

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور