اعلامیه های کلیدی از Google Next، Microsoft Ignite، Oracle CloudWorld | دانش مرکز داده

پس از انبوهی از کنفرانس ها، اطلاعیه ها و رویدادها در صنعت فناوری در ماه گذشته، واضح است که ارائه دهندگان ابری با تجربه رشد تصاعدی در چند سال اخیر در قابلیت های هوش مصنوعی و ابری.

بر اساس دانش مرکز دادهبا بررسی اعلان‌های اخیر در Google Next، Microsoft Ignite و Oracle CloudWorld، سه ارائه‌دهنده ابر عمومی بر دیجیتالی‌سازی کسب‌وکار و کار ترکیبی‌تر تمرکز می‌کنند و در عین حال امنیت ابری و ارائه‌های چند ابری را افزایش می‌دهند.

لری الیسون، یکی از بنیانگذاران اوراکل، در آخرین تماس سه ماهه در ماه سپتامبر گفت که «قابلیت همکاری چند ابری یکی از دلایلی است که کسب و کار زیرساخت ما رونق گرفته است، رشد 50 درصدی دلار آمریکا».

به نظر می رسد اوراکل بر روی دور کردن مشتریان از رقیب AWS متمرکز شده است و اضافه می کند که شکایت کلی افزایش هزینه های خدمات است.

مایکروسافت Ignite با اخبار و اطلاعیه های مربوط به 365 بسیار سنگین بود. تمرکز بر 10 سال آینده بود مدیر اجرایی، ساتیا نادلا سخنرانی اصلی که پیشنهاد سرمایه گذاری بر افزایش کار ترکیبی، تجارت دیجیتال و سلامت از راه دور را داشت.

نادلا گفت: «در ادامه، هر سازمانی به یک بافت محاسباتی پراکنده‌تر، هوشمندتر و مستقل‌تر نیاز دارد، چیزی که بتواند از آن برای ساخت، مدیریت و استقرار سریع برنامه‌ها در هر کجا استفاده کند.»

در حالی که هر سه صدها تغییر مجاور یا مشابه را برای سیستم های خود فهرست کردند، Google Next به دلیل تمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به ویژه برای Google Translate، متمایز بود.

ساندار پیچای، مدیرعامل، گفت: با پیشرفت‌هایی در یادگیری ماشینی، ما یک رویکرد تک زبانه را توسعه داده‌ایم که در آن مدل یاد می‌گیرد یک زبان جدید را بدون اینکه ترجمه مستقیمی از آن ببیند، ترجمه کند.

در اینجا خلاصه‌ای از اعلان‌های برتر و معنای آنها برای رایانش ابری، مرکز داده و زیرساخت‌های دیجیتال آورده شده است.

Google Next

گوگل بیش از 123 اطلاعیه در طول Google Next به عنوان they ویژگی های آینده را ارائه و نشان داد اهمیت دادن حفاظت از داده ها، امنیت سایبری، کار ترکیبی، و بیشتر fیا Google Cloud Platform.

استراتژی برای ابر زیرساخت باز

پنج منطقه جدید Google Cloud شامل اتریش، یونان، نروژ، آفریقای جنوبی و سوئد اضافه شد. را مناطق اضافی نیازهای رو به رشد را برآورده می کنند و فراهم می کنند اتصال با تاخیر کمتر به پلتفرم Google Cloud.

گوگل همچنین یک زیرساخت بهینه سازی شده برای حجم کاری اضافه کرده است که از جمله مهمترین آنها واحد پردازش تانسور هوش مصنوعی (TPU) برای یادگیری ماشین شبکه عصبی است. بارهای آموزشی در مقیاس بزرگ را 80 درصد سریعتر و 50 درصد ارزانتر اجرا می کند. اشکال این است که TPU فقط با Google’sTensorFlow یا TensorFlow Lite قابل استفاده است.

ترجمه دنیای واقعی با ML

یک مرکز ترجمه جدید با استفاده از هوش مصنوعی و ML می تواند اسناد را به 135 زبان ترجمه کند و در عین حال طرح و سبک را حفظ کند. این امکان استفاده در دنیای واقعی را فراهم می‌کند و ترجمه را برای آپلود تصاویر مانند منوها، علائم و کارت‌های ویزیت آسان‌تر می‌کند. این ویژگی متن ترجمه شده را روی تصویر می‌پوشاند و از تصویر استفاده می‌کند تا زمینه را به کلمات بدهد.

مهاجرت از Mainframe به Cloud با حداقل ریسک

اجرای دوگانه گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا حجم‌های کاری مین‌فریم، نیروی کار بسیاری از کسب‌وکارها را به‌طور هم‌زمان بر روی مین‌فریم‌های موجود و Google Cloud اجرا کنید. این بدان معناست که می‌توانید آزمایش‌های بی‌درنگ انجام دهید تا به شما کمک کند جانوران دیجیتال بار را از بین ببرید و بازنشسته کنید. به بانک‌ها، خرده‌فروشان بزرگ و شرکت‌های کارت اعتباری فکر کنید که هنوز از مین‌فریم استفاده می‌کنند. آن‌ها نمی‌توانند بدون استرس ناشی از نقصی که تمام داده‌ها را از بین می‌برد، از مین‌فریم به ابر منتقل شوند. Dual Run به دو سیستم اجازه می دهد تا همزمان اجرا شوند.

ساچین گوپتا، نایب رئیس و مدیر کل، گفت: «اجرای دوگانه پردازش موازی را امکان‌پذیر می‌کند، به این معنی که مشتریان می‌توانند یک کپی دیجیتالی از سیستم‌های اصلی خود تهیه کنند و آن را به طور همزمان در Google Cloud اجرا کنند، بدون اینکه بر کسب‌وکار اصلی آنها تأثیر بگذارد یا تأثیر منفی بر تجربه کاربر نهایی بگذارد.» زیرساخت، گوگل.

آیا Big Query انتظارات را برآورده خواهد کرد؟

پشتیبانی Big Query برای قالب‌های داده بدون ساختار برای شما بسیار مهم است زیرا اطلاعات را در ابرها تجزیه و تحلیل می‌کند. یک پرس و جو را می توان برای اجرا بر روی هزاران گره با نتایج دانلود طراحی یا اجرا کرد. Big Query برای پشتیبانی از پرس و جوهای SQL مانند است که برای دانشمندان داده و تحلیلگران برای پردازش ترابایت ها مهم است زیرا آنها باید زیرساخت backend را بسازند. گوگل می گوید که Big Query این مورد را حذف می کند و قرار است با Google Analytics جفت شود تا زمان پردازش را سرعت بخشد.

مایکروسافت ایگنایت

نادلا از مایکروسافت تحت عنوان “با کمتر بیشتر انجام دهید” تغییراتی را که Microsoft Cloud جدید ارائه خواهد کرد برجسته کرد.

مشارکت با دستگاه‌های سیسکو برای تیم‌های مبتنی بر ابر

همانطور که مایکروسافت با اپل انجام داد، آنها برای تقویت محصول به رقیب خود روی می آورند. در نیمه اول سال 2023، سیسکو و مایکروسافت به زودی توانایی اجرای تیم های مایکروسافت را به صورت بومی بر روی دستگاه های سیسکو اتاق و دسک دارای گواهی برای تیم های مایکروسافت با گزینه Teams به عنوان تجربه پیش فرض ارائه خواهند کرد. این برای مشتریان عالی است زیرا تقاضا برای فضاهای کاری با قابلیت ابر افزایش می یابد.

جف تپر، رئیس برنامه‌ها و پلتفرم‌های مشترک مایکروسافت می‌گوید: «چشم‌انداز ما برای تبدیل تیم‌ها به بهترین تجربه همکاری برای فضاهای فیزیکی توسط اکوسیستم باورنکردنی شرکای سخت‌افزاری ما به وجود آمده است.

گسترش قوس لاجوردی

Roanne Sones، معاون شرکت Azure Edge و پلتفرم در مایکروسافت توضیح می‌دهد: «برای برآورده کردن تقاضاهای رو به رشد و انتظارات در حال رشد مشتریان برای حفظ رقابت، هر شرکتی باید به یک شرکت دیجیتال تبدیل شود. مایکروسافت با بهبودهای Azure و زیرساخت ابری خود با Azure Arc روی این موضوع سرمایه گذاری می کند.

Azure Arc که به تازگی معرفی شده است، Azure را گسترش می دهد برای فراهم کردن بستری برای محیط های چند ابری و داخلی. از آنجایی که ارتباطات از راه دور، تولید و سایر صنایع بسیار تنظیم شده اغلب نیاز به داده ها و برنامه های خاص دارند که در محل نگهداری شوند، مایکروسافت قصد دارد Azure Arc داده ها را در این محیط ها مدیریت کند. این به شرکت‌ها امکان می‌دهد برنامه‌هایی را برای اجرا در محل، لبه و چند ابری بسازند.

اول ایمنی، به ویژه برای هایپراسکل

نادلا راه حل های امنیتی مایکروسافت را معرفی کرد: Entra، Purview، Priva، Intune، Defender و Sentinel. قابل ذکر است، Defender به گونه‌ای طراحی شده است که طبق گفته نادلا، دارای یک ویژگی اختلال حمله خودکار است که هدف آن محدود کردن حرکت جانبی هکر و متوقف کردن باج‌افزار قبل از اینکه فرصتی برای رمزگذاری داده‌های شما پیدا کند، دارد. Microsoft Entra Identity Governance نیز اعلام شد که امکان کنترل بهتر بر هویت های دیجیتال را فراهم می کند.

Oracle CloudWorld

یک پلتفرم جدید اوراکل و همچنین یک نسخه بتا برای پایگاه داده همگرای اوراکل و MySQL HeatWave Lakehouse در کنفرانسی که در لاس وگاس برگزار شد. الیسون نشان می‌دهد که MySQL HeatWave اوراکل عملکرد بهتری نسبت به Snowflake و Amazon Redshift با توان عملیاتی بالاتر از Amazon Aurora ارائه می‌دهد.

آلیاژ

این پلتفرم جدید برای ارائه دهندگان سرور و یکپارچه سازهای سیستم است. ارائه دهندگان خدمات ابری و اپراتورهای مرکز داده می توانند از آلیاژ برای کنترل الزامات نظارتی و عملیاتی استفاده کنند. آلیاژ قابل تنظیم است، بنابراین شما می توانید از نام تجاری خود استفاده کنید و در عین حال پلت فرم را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. به گفته اوراکل، شرکا قیمت گذاری، کارت های نرخ، انواع حساب ها، برنامه های تخفیف، سطوح خدمات و ساختارهای پشتیبانی را تعیین می کنند.

پایگاه داده Oracle 23c در بتا

با یک برنامه کاربردی جدید برای JSON، Graph SQL، به پایگاه های داده همگرا نگاه کنید. یا میکروسرویس ها به گفته اوراکل، 23c به دنبال آسان‌تر کردن استفاده از SQL است و جاوا اسکریپت را به عنوان یک زبان رویه ذخیره شده اضافه می‌کند. آخرین نسخه شامل JSON Relational Duality برای یکپارچه سازی نمایش داده ها در برنامه ها و ذخیره سازی داده ها در پایگاه های داده رابطه ای است. با این قابلیت دوگانه، داده ها را می توان به عنوان اسناد JSON مناسب برنامه و جداول رابطه ای مناسب پایگاه داده استفاده کرد.


سونی براون نویسنده و ویراستار مستقل است. سوابق تحصیلی او در هنر، غذا و روزنامه نگاری به او پایگاه گسترده ای داده است که از آن به بسیاری از موضوعات نزدیک می شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور