از Energy Star تا DEEP: کارآمدتر کردن مراکز داده | دانش مرکز داده

تأثیر زیست محیطی تجهیزات فناوری اطلاعات یک چالش قابل توجه است: امروزه، صنعت مرکز داده به طور کلی مسئول حدود 1٪ از مصرف برق کره زمین است و مصرف بالای آب آن، ساکنان محلی را مجبور به مخالفت با پروژه های مرکز داده در ایالات متحده و آمریکا می کند. اروپا

و سپس زباله های الکترونیکی وجود دارد، مشکلی که افراد کمی می خواهند در مورد آن صحبت کنند. بر اساس پروژه جهانی نظارت بر زباله های الکترونیکی، جهان در سال 2019 53.6 مگاتن زباله الکترونیکی تولید کرده است و تنها 9.3 میلیون تن یا 17.4 درصد به درستی دفع یا بازیافت شده است.

متأسفانه، استانداردهای کمی شناخته شده جهانی در گزارش دهی در مورد پایداری مرکز داده وجود دارد. این بخش مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌ها است که طی دهه‌ها ترسیم شده‌اند، و بیش از چند مورد را می‌توان به‌عنوان «معیارهای بیهوده» توصیف کرد که تأثیر کمی بر ردپای زیست‌محیطی تأسیسات دارند.

این شرکت های صنعتی هستند که مشکلات پایداری زیادی دارند. با این حال، اغلب، آنها در بهترین موقعیت برای مقابله با آن هستند، زیرا آنها افرادی را در زمینه بهداشت و ایمنی محیطی دارند، آنها مهندسان را دارند، انرژی آنها را خرج می کنند، هزینه آب آنها قابل توجه است، و شاید یک مرکز هزینه است. اندرو فانارا، مشاور متخصص در پایداری، گفت که می توان به آن اشاره کرد دانش مرکز داده.

فانارا بیشتر دوران حرفه ای خود را در آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده گذراند، جایی که او توسعه برنامه های Energy Star را رهبری کرد و به تعریف بیش از صد مشخصات محصول عملکرد انرژی و آب کمک کرد.

او گفت بعید است که دولت ایالات متحده تلاش کند کارایی مرکز داده را تنظیم کند، اما پاسخ ممکن است از خود صنعت نشات بگیرد.

تفکر پایدار

برنامه Energy Star در سال 1992 توسط EPA راه اندازی شد. این برنامه به تدریج گسترش یافت و انواع محصولات را در بر گرفت و برخی از اولین معیارهای کارایی را برای تجهیزات کامپیوتری ایجاد کرد – خوانندگان بدون شک لوگوی همیشه حاضر Energy Star را در مانیتورهای CRT به یاد خواهند آورد. .

فنارا گفت: «انرژی استار یک برنامه فوق‌العاده و فرصتی بود تا واقعاً به افق گسترده‌تر، نه فقط در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان نگاه کنم و با همتایانم در کشورهای مختلف تعامل داشته باشم».

اینگونه بود که به طور تصادفی به مراکز داده برخورد کردم. ما انرژی استار را برای محصولات داشتیم، انرژی استار را برای ساختمان های اداری تجاری داشتیم. و من به یاد دارم، ما تقریباً بسیاری از محصولات را برای گذاشتن برچسب Energy Star خسته کردیم.

«یک روز داشتم با مدیر فناوری اطلاعات داروسازی صحبت می‌کردم که از مطب ما بازدید می‌کرد – و احتمالاً در سال 1999، شاید سال 2000 بود – و او گفت: «می‌دانی، من این پردیس را در جایی در نیوجرسی دارم، و می‌توانم درست کنم. هر ساختمانی دارای مشخصات ستاره انرژی است، به جز این یک ساختمان. این جایی است که ما تجهیزات IT خود را نگه می داریم، مرکز داده ما در آن است.

امتیاز Energy Star برای مراکز داده سرانجام در سال 2018 معرفی شد. با هماهنگی انجمن‌های صنعتی بزرگ از جمله مؤسسه Uptime، Green Grid، 7×24 Exchange، و AFCOM ایجاد شده است و عمدتاً بر اساس معیار PUE شناخته شده صنعت است. در این زمان، فنارا آژانس را ترک کرده بود تا پروژه های پایداری فناوری اطلاعات را در جای دیگری دنبال کند.

کار من این نبود که Energy Star را برای مراکز داده انجام دهم. اما ما سرورها، ذخیره سازی و محصولات دیگر را بررسی کردیم و گفتیم، خداییش، احتمالاً می‌توانیم مشخصاتی برای آن‌ها انجام دهیم.»

اخیراً، فنارا در ایجاد یک چارچوب پایداری دیگر، این بار با هدف مستقیم تأسیسات مأموریتی شرکت کرد. برنامه تکامل کارایی مرکز داده یا DEEP فراتر از مصرف انرژی است و به بسیاری از جنبه‌های دیگر سایت که می‌تواند بر محیط زیست تأثیر بگذارد، از جمله استفاده از آب و بازیافت زباله‌های الکترونیکی نگاه می‌کند.

DEEP به طور رسمی ماه گذشته در کنفرانس Data Center World 2022 راه اندازی شد، جایی که تیمی از Informa Tech در مورد صدور گواهینامه چهار مشتری اول خود گزارش دادند. تکرار فعلی چارچوب شامل بیش از 70 پارامتر است که برای امتیازدهی و ارزیابی مراکز داده در موضوعاتی مانند جریان هوا استفاده می شود. مدیریت، سیستم های الکتریکی، سیستم های مکانیکی و فرآیندها.

فنارا گفت: “من معتقدم که تفکر پایدار زمانی امکان پذیرتر می شود که داده های خوبی داشته باشید.”

با این حال، به نظر می رسد که صنعت هنوز در مورد مسئله داده ها سرگردان است، و این یکی از دلایلی است که من به صدور گواهینامه علاقه مند هستم. زیرا در قلب آن، داده‌هایی وجود دارد که باید جمع‌آوری شوند، که به عملکرد شما و اینکه آیا این گواهینامه را دارید یا خیر، اطلاع می‌دهد.»

اما تفکر پایدارتر به این معنی نیست که کسب و کارها باید ضرر کنند. فنارا خود را یک عمل گرا توصیف می کند و می گوید علاقه تجاری گسترده ای به استفاده کمتر از انرژی و آب وجود دارد.

“این را نمی توان “خوب داشتن چیزهای سبز” دانست – فردی از شرکتی که گزارش سالانه پایداری شرکت را می نویسد، باید بسیار عملی و تجاری باشد و بفهمد که چگونه تاثیر مالی را کمّی کند. ” او گفت.

او افزود: «من فکر نمی‌کنم حفاظت از محیط زیست و رشد اقتصاد متقابل متقابل باشد، فکر می‌کنم می‌توان آن‌ها را در هماهنگی با یکدیگر انجام داد». من به برنامه های مبتنی بر بازار بسیار علاقه مند هستم. من فکر می‌کنم قدرت بازار باورنکردنی است و می‌تواند کارهای زیادی برای پیشبرد نیاز به حفاظت از محیط زیست انجام دهد.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور