اریکسون دارای RAN قابل حمل «باز» است و AMD را در کنار اینتل | دانش مرکز داده

محدودیت‌های سیلیکونی در فهرست مواردی که مدیران فناوری مخابرات را در ارتباط با فناوری شبکه دسترسی رادیویی باز و مجازی (RAN) آزار می‌دهند، در جایگاه بالایی قرار دارند. علی‌رغم سال‌ها صحبت در مورد جداسازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، آنها همچنان در این بخش از شبکه به هم پیوسته هستند. همانطور که Deutsche Telekom آلمان در یک مقاله سفید اخیر بیان کرد، “راه حل های RAN باز به شدت به سخت افزار انتخاب شده وابسته هستند.”

ممکن است بخش‌هایی از صنعت را متعجب کند، بنابراین، شنیدن اریکسون – یک فروشنده بزرگ کیت که گاهی به عنوان یک حریف RAN باز به تصویر کشیده می‌شود – ادعا می‌کند که آخرین نرم‌افزار RAN آن می‌تواند بر روی چندین پلتفرم سیلیکونی مستقر شود. اریکسون قبلاً با اینتل در فضای مجازی RAN متصل شده بود، نرم افزار تبلیغاتی که به جای سیلیکون سفارشی خود، روی پردازنده های همه منظوره (GPPs) با نام تجاری Xeon این سازنده اجرا می شد. پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در حول و حوش کنگره جهانی موبایل (MWC) در فوریه، اکنون با AMD، بزرگترین رقیب GPP اینتل، شراکت دارد.

این بدان معناست که همان نرم افزار لایه 1 – بخشی که مسئول پردازش باند پایه در RAN است – می تواند بر روی تراشه های Xeon یا پردازنده های EPYC AMD مستقر شود. اگر اریکسون نرم‌افزار خود را بر روی FlexRAN، یک طرح مرجع لایه 1 از اینتل که فقط با تراشه‌های اینتل کار می‌کند، ساخته می‌شد، این امکان‌پذیر نبود. در عوض، اریکسون می‌گوید نرم‌افزار خود را از ابتدا توسعه داده است تا اطمینان حاصل شود که قابلیت حمل کامل وجود دارد.

فردی سودرگرن، رئیس فناوری و استراتژی بخش شبکه های اریکسون، گفت: همه اینها تا حدی در پاسخ به بازخورد اپراتورهایی است که مصمم به اجتناب از گره خوردن به یک پلت فرم هستند. او گفت: «به طور کلی، ارائه انتخاب‌ها و اطمینان از اینکه RAN ابری ما چند پلتفرمی است، چیزی است که فکر می‌کنیم بسیار مهم است و البته برای RAN و مقیاس باز، اساسی است. “این قطعا چیزی است که ما می شنویم مشتریان در مورد آن صحبت می کنند.”

شکاف بزرگ RAN مجازی

اما اخطارهای بزرگ و نشانه هایی از شکاف مذهبی بین اریکسون و نوکیا در این زمینه وجود دارد…

به خواندن این مقاله ادامه دهید نورخوانی

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور