ارزش شرکت ذخیره سازی ابری Wasabi به 1.1 میلیارد دلار رسید | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — Wasabi Technologies Inc.، یک استارت آپ ذخیره سازی ابری مستقر در بوستون، با آخرین جمع آوری کمک مالی خود به وضعیت تک شاخ رسیده است.

به گفته مدیر اجرایی شرکت، این شرکت 250 میلیون دلار با ارزش بیش از 1.1 میلیارد دلار جذب کرده است. این در مقایسه با ارزش 700 میلیون دلاری است که در اولین دور از دو دوره مالی سال گذشته به دست آورد.

دیوید فرند، مدیر عامل Wasabi در مصاحبه ای گفت که دور جدید برای تامین مالی توسعه جغرافیایی، سرمایه گذاری در فروش و بازاریابی و برای ساخت مراکز داده جدید استفاده خواهد شد. وی گفت که این بودجه شامل 125 میلیون دلار بدهی و 125 میلیون دلار سهام است.

Wasabi یک بازیگر نسبتاً جدید در بازار خدمات ذخیره سازی ابری بیش از حد رقابتی است که تحت سلطه بازیگران بزرگی از جمله Amazon.com Inc.’s Amazon Web Services، Alphabet Inc.’s Google و Microsoft Corp است. برخلاف رقبای بزرگتر، Wasabi تنها خدمات ذخیره سازی ارائه می دهد و به حوزه های دیگری مانند محاسبات ابری و تجزیه و تحلیل گسترش نیافته است.

هدف آن متمایز ساختن خود با شارژ نرخ ثابت برای ذخیره داده ها و امکان بازیابی سریع همه داده ها است. سایر شرکت‌های ذخیره‌سازی ابری قیمت‌گذاری‌های سطحی دارند که بستگی به نحوه ذخیره و بازیابی داده‌ها دارد.

به گفته Friend، Wasabi فرصت نادری برای ضبط حجم عظیمی از داده‌های انتقال یافته به ابر دارد.

فرند گفت: «این یک زمین خواری است. “این یک انتقال یکباره داده ها به یک محیط کاملاً جدید است. شبیه برقی شدن آمریکاست. بنابراین این وظیفه ماست که هرچه سریعتر برای ایجاد کانالی برای ذخیره سازی ابری حرکت کنیم.»

این پتانسیل به افزایش علاقه سرمایه گذاران در میان یک محیط سخت جذب سرمایه کمک کرد. فرند در مصاحبه ای با رادیو بلومبرگ گفت که دور بودجه حداقل 100 میلیون دلار بیش از حد مجاز بود.

دور سری D توسط L2 Point Management رهبری می‌شد و شامل Cedar Pine و همچنین سرمایه‌گذاران بازگشتی مانند بازوی سرمایه‌گذاری آرامکو Prosperity7 Ventures، Fidelity Management & Research Co.، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر Western Digital Corp و Forestay Capital SA بود.

به گفته ارائه‌دهنده داده PitchBook، شرکت‌های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری در ایالات متحده با رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری، در هشت ماهه اول سال به 159 کاهش یافتند، در حالی که در سال 2021 در سالی که اوج آن بود، به 159 رسید. این داده ها نشان می دهد که ایالات متحده 60 درصد از تک شاخ های جدید در سراسر جهان را در سال جاری تشکیل می دهد.

شریک L2 Point کرستین دیتمار به عنوان بخشی از این دور به هیئت مدیره Wasabi می پیوندد.

دیتمار گفت: «ما معتقدیم Wasabi با تمرکز منحصر به فرد بر ذخیره سازی و بهینه سازی هزینه ها برای مشتریان خود، موقعیت بسیار خوبی برای برنده شدن در این فضا دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور