اتحادیه اروپا هشدار داد Nvidia-Arm Deal قیمت های بالاتر، انتخاب کمتر را به خطر می اندازد

(بلومبرگ) — کمیسیون اروپا همزمان با آغاز تحقیقات طولانی تر در مورد این معامله، هشدار داد که پیشنهاد شرکت انویدیا برای توسعه دهنده تراشه های مستقر در بریتانیا، Arm Ltd. “قیمت های بالاتر، انتخاب کمتر و کاهش نوآوری” را به خطر می اندازد.

مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: تحلیل اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این خرید «می‌تواند به دسترسی محدود یا تخریب‌شده» به مالکیت معنوی Arm منجر شود.

وستاگر اضافه کرد که این می‌تواند بر بسیاری از بازارهایی که از نیمه‌رساناها استفاده می‌شود، تأثیر بگذارد. اتحادیه اروپا مهلت جدیدی را تا 15 مارس برای تصمیم گیری در مورد این معامله تعیین کرد.

رقبا و مشتریان تراشه‌ها از این معامله انتقاد کرده‌اند که بیش از یک سال پیش در زمان اعلام آن 40 میلیارد دلار ارزش داشت. Qualcomm Inc. و Alphabet Inc. Google شکایت کرده‌اند مبنی بر اینکه کنترل انویدیا بر مجوزهای Arm برای فناوری تراشه‌های ضروری می‌تواند نقش طراح تراشه مستقر در کمبریج، انگلستان را به عنوان یک شریک خنثی که اغلب با سوئیس در صنعت نیمه‌رسانا مقایسه می‌شود، تهدید کند.

سایر مشتریان از جمله Broadcom Inc.، MediaTek Inc. و Marvell Technology Group Ltd. از این معامله حمایت کرده اند.

انویدیا گفت که با تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا «برای رفع نگرانی‌های اولیه آنها و ادامه نشان دادن این موضوع که این تراکنش به تسریع بازو و تقویت رقابت و نوآوری از جمله در اتحادیه اروپا کمک می‌کند» همکاری خواهد کرد.

رقبا را از بین ببرید

اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که انویدیا انگیزه اقتصادی دارد تا رقبایی را که می‌توانند به محصولات پردازشی آسیب برسانند، کنار بزند:

  • واحدهای پردازش کامپیوتری مرکز داده
  • اتصالات شبکه هوشمند
  • نیمه هادی ها برای سیستم های کمک راننده پیشرفته خودرو
  • نیمه هادی ها برای برنامه های سرگرمی اطلاعاتی در خودروها
  • سیستم‌های روی تراشه برای دستگاه‌های اینترنت اشیا با کارایی بالا، کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی با هدف عمومی.

این تحقیقات همچنین بررسی خواهد کرد که آیا مجوزهای Arm تمایلی به ادامه به اشتراک گذاری اطلاعات با شرکت ادغام شده ندارند، زیرا آنها با انویدیا رقابت می کنند. نگرانی اتحادیه اروپا این است که این امر می تواند به نوآوری در صنعت آسیب برساند.

همچنین بررسی می‌کند که آیا Arm هزینه‌های تحقیقاتی را روی محصولاتی متمرکز می‌کند که درآمد بیشتری برای Nvidia دارند و به شرکت‌هایی که به مالکیت معنوی Arm در جاهای دیگر متکی هستند آسیب می‌رساند.

به نظر می رسد بررسی های طولانی مدت نظارتی باعث می شود که شرکت هدف اولیه خود را برای بستن قرارداد در مارس 2022 از دست بدهد، که می تواند تا سپتامبر تمدید شود.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا به طور جداگانه در ماه اوت تحقیقات عمیق را توصیه کرد. پیشنهاد انویدیا برای حفظ مجوز باز آرم را ناکافی به عنوان پیشنهاد انویدیا رد کرد و همچنین فروش جزئی مالکیت معنوی Arm را به عنوان رفع نگرانی های اولیه خود ندید.

بریتانیا هنوز در حال بررسی یک تحقیق جداگانه در مورد خطرات احتمالی برای امنیت ملی است. این پیوند همچنین به تایید آمریکا و چین نیاز دارد.

انویدیا پاسخ داده است که مجوزهای باز را حفظ خواهد کرد و این معامله به Arm، صاحبان مجوز آن و صنعت کمک خواهد کرد.

Arm مالک پرکاربردترین مجموعه استانداردها و طرح ها در صنعت تراشه 400 میلیارد دلاری است. فناوری آن در قلب اکثر گوشی‌های هوشمند جهان قرار دارد و نقش فزاینده‌ای در محاسبات، از جمله در ماشین‌های سروری که سیستم‌های شرکتی و دولتی را اجرا می‌کنند، پیدا می‌کند.

Arm به عنوان یک حزب بی طرف عمل می کند که نقشه های تراشه را می فروشد و استانداردهای خود را به طیف گسترده ای از شرکت های فناوری بزرگ، که بسیاری از آنها رقبای سرسخت هستند، اعطا می کند. مالکیت شرکت ژاپنی SoftBank Group، که آن را در سال 2016 خریداری کرد و با مشتریان Arm همپوشانی ندارد، این بی طرفی را حفظ کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور