آنچه کسب و کارها باید بدانند

گوگل اعلام کرده است که Google Optimize و Optimize 360 ​​پس از 30 سپتامبر دیگر در دسترس نخواهد بود. همه آزمایش ها تا آن تاریخ ادامه خواهند داشت.

گوگل بیش از پنج سال پیش Optimize را راه اندازی کرد تا به کسب و کارها کمک کند تجربیات کاربری خود را آزمایش کرده و بهبود بخشند.

بسیاری از شرکت ها به طور گسترده ای از این ابزار برای بهینه سازی وب سایت، صفحات فرود و سایر ویژگی های آنلاین خود استفاده کرده اند.

در حالی که قطع Google Optimize و Optimize 360 ​​ممکن است ناامید کننده باشد، گوگل می گوید که متعهد به ارائه راه حل جدیدی در GA4 است.

به کاربران توصیه می شود داده های خود را قبل از اینکه در پایان سپتامبر از دسترس خارج شوند، دانلود کنند.

Google Optimize به عنوان یک ابزار کوتاه مدت اما محبوب در تاریخچه بازاریابی ثبت خواهد شد. مشاغلی که برای نیازهای آزمایشی خود به آن متکی هستند باید راه حل جدیدی بیابند.

تاریخچه Google Optimize

کاربران مشتاق Google Optimize ممکن است به این داستان از کریستا سیدن، کارمند سابق این تیم از روزهای اولیه آن علاقه مند شوند.

در یک توییتر 20 قسمتی نخسیدن زمان خود را در تیم Google Optimize بازگو می کند و چگونگی پیدایش این ابزار را شرح می دهد.

او می‌گوید که ایده Google Optimize پس از اینکه متوجه شد آزمایش‌های محتوایی در Google Analytics نمی‌تواند مطابق با نیازهای تیم او باشد، به وجود آمد.

این زمانی بود که آنها تصمیم گرفتند راه حل تست A/B سمت سرور خود را بسازند که در نهایت به Google Optimize تبدیل شد.

سیدن تا زمانی که در اوایل سال 2019 گوگل را ترک کرد، در تیم اصلی Optimize ماند.

او در طول مدت حضورش در تیم، ده‌ها ویدیوی آموزشی و روش‌های لازم برای Google Optimize ساخت و در مورد بسیاری از ویژگی‌های آن مشورت کرد.

داستان سیدن که ارزش خواندن کامل را دارد، نشان می دهد که Google Optimize نه تنها یک ابزار ارزشمند بود، بلکه یک تیم پرشور نیز پشت آن بود.

هنگامی که Google Optimize خدمات خود را در 30 سپتامبر به پایان می رساند، شکاف قابل توجهی در بازار برای گزینه های تست A/B مقرون به صرفه و مبتدی ایجاد می کند.

به گفته سیدن، گوگل قصد دارد قابلیت های تست A/B را در GA4 گسترش دهد. با این حال، بعید است که این ویژگی ها تا 30 سپتامبر در دسترس باشند.

در نهایت، او اضافه می کند که گوگل در حال کار بر روی یکپارچه سازی با شرکای دیگر تست A/B است، به این معنی که مشاغلی که از ابزار شخص ثالث استفاده می کنند ممکن است بتوانند داده های آزمایش خود را به GA4 منتقل کنند.

نظر از مدیر بازاریابی مجله موتور جستجو

هدر کمپبل، مدیر بازاریابی ژورنال موتورهای جستجو، برداشت خود را از غروب Google Optimize و معنای آن برای دیگران در این زمینه ارائه می دهد:

من تعجب نمی کنم که این روز فرا رسیده است. از آنجایی که گوگل در ماه جولای یونیورسال آنالیتیکس را غروب می‌کند، زمان زیادی بود که Optimize / 360 دیگر کار نکند.

گوگل روی GA4 سرمایه گذاری می کند و از شما می خواهد که همین کار را انجام دهید.

وقتی Google پنیر بازاریابی ما را جابه‌جا می‌کند هنوز هم ناامیدکننده است، اما امید خود را از دست ندهید. این می تواند فرصتی برای شما باشد تا یک پلتفرم مناسب با نیازهای خود پیدا کنید.

در حال حاضر این به چه معناست؟

اگر شروع به تحقیق در مورد جایگزین کنید، بهتر است. و مقدار زیادی وجود دارد. با این حال، اولین مکان برای شروع، با GA4 است.

امیدواریم که شما قبلاً پیاده‌سازی GA4 را شروع کرده‌اید، زیرا تکرار بعدی Optimize در آنجا خواهد بود. و اگر این کار را نکرده اید، احتمالاً باید خواندن این را متوقف کنید و شروع کنید.

مطمئن شوید که داده‌های کمپین‌های گذشته را حذف کرده‌اید. هنوز هم می‌توانید کمپین‌ها را تا 30 سپتامبر اجرا کنید، اما اگر به آزمایش و شخصی‌سازی متکی هستید (مانند هر بازاریاب خوب)، ممکن است به یک نسخه پشتیبان نیاز داشته باشید.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: Aa Amie/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور