آمازون Q Generative AI Chatbot برای مشاغل در پیش نمایش راه اندازی شد

آمازون راه اندازی Q را اعلام کرد، یک ربات چت هوش مصنوعی که برای بهبود عملیات تجاری با ادغام مستقیم به بیش از 40 برنامه سازمانی، در پیش نمایش محدود طراحی شده است.

amazon q generative ai chatbotاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

این فناوری جدید قرار است نحوه استفاده کسب‌وکارها از هوش مصنوعی (AI) را متحول کند و نوید ساده‌سازی وظایف، تسریع در تصمیم‌گیری و پرورش خلاقیت و نوآوری در محیط کار را بدهد.

آمازون Q با ویژگی‌های متناسب با نیازهای تجاری خاص و تأکید شدید بر امنیت و حریم خصوصی، می‌تواند به ابزاری ضروری برای بسیاری از متخصصان تجارت تبدیل شود.

آمازون Q برای مشاغل

Q یکپارچه سازی یکپارچه با داده ها و سیستم های شرکت شما را ارائه می دهد. ارتباط مستقیم با سرویس‌های Adobe، Google، Microsoft، Salesforce و Slack، Amazon Q را به ابزاری سازگار و همه‌کاره برای اکثر نیازهای کسب‌وکار تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، می توانید با پلاگین های شخص ثالث Q به پلتفرم هایی مانند Jira، ServiceNow و Zendesk متصل شوید.

amazon q ai chatbot ادغام شخص ثالثاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

Q در بازاریابی محتوا

بازاریابان می توانند از آمازون Q برای کارهای مختلفی مانند تبدیل یک بیانیه مطبوعاتی به یک پست وبلاگ، خلاصه کردن آن یا تهیه پیش نویس ایمیل بر اساس انتشار استفاده کنند.

توانایی Q در جستجوی محتوای شرکت، از جمله راهنماهای سبک داخلی، تضمین می کند که پاسخ ها مطابق با استانداردهای برند شرکت هستند.

amazon q مولد بازاریابی محتوای ربات چتاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

این ویژگی می تواند برای حفظ صدای برند ثابت در کانال های مختلف بسیار ارزشمند باشد.

علاوه بر این، آمازون کیو می‌تواند پیام‌های رسانه‌های اجتماعی متناسب را ایجاد کند و به ترویج داستان‌ها به طور موثر در رسانه‌های اجتماعی کمک کند. این توانایی باعث صرفه جویی در زمان می شود و تضمین می کند که هر پست برای پلتفرم مربوطه بهینه شده است.

پس از یک کمپین، Q می تواند نتایج را برای بررسی های رهبری تجزیه و تحلیل و خلاصه کند و بینش های ارزشمندی را در مورد عملکرد کمپین ارائه دهد.

آمازون تاکید کرد که امنیت و حریم خصوصی را نیز در اولویت قرار می دهد و اطمینان می دهد که از محتوای مشتریان Q برای آموزش مدل های خود استفاده نمی کند.

Q در Slack

پروژه Q Slack با ادغام آن با Slack، قابلیت های آمازون Q را به سطح جدیدی می رساند. در این پلتفرم، بسیاری از کاربران زمان قابل توجهی را صرف همکاری با همکاران می کنند.

این ادغام به کاربران اجازه می دهد تا از قدرت Q مستقیماً در Slack استفاده کنند و همکاری کارآمدتر و به اشتراک گذاری اطلاعات را تسهیل کنند.

کاربران می‌توانند از طریق پیام‌های مستقیم Slack (DM) با Q ارتباط برقرار کنند تا بر اساس داده‌های شرکت سؤال بپرسند، برای ایجاد محتوای جدید کمک بگیرند یا برای کارهای مختلف کمک بگیرند.

amazon q ai chatbot slackاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

این تعامل مستقیم باعث می شود تا Amazon Q برای پرس و جوها و وظایف فردی به راحتی قابل دسترسی باشد.

فراتر از تعاملات فردی، Q را می توان برای شرکت در کانال های تیمی در Slack نیز دعوت کرد. در این کانال ها، کاربران می توانند با Q در پیام های جدید درگیر شوند یا آن را در موضوعات در حال انجام برچسب گذاری کنند.

این ویژگی می‌تواند برای ارائه نقاط داده اضافی، حل بحث‌ها، یا خلاصه کردن مکالمات برای ثبت مراحل بعدی مفید باشد.

توانایی آن در درک و مشارکت در زمینه یک گفتگو، آن را به عضوی ارزشمند در تیم در تنظیمات مشارکتی تبدیل می کند.

آمازون Q برای AWS

توسعه دهندگان از Q به خاطر دانش جامعش از AWS قدردانی خواهند کرد. این 17 سال از تخصص AWS بهره می‌برد و آن را به منبعی ارزشمند برای هرگونه سؤال مرتبط با توسعه برنامه تبدیل می‌کند.

Q دسترسی آسان به ابزارهای یکپارچه شده در چندین رابط AWS، از جمله کنسول مدیریت AWS، برنامه تلفن همراه و ابزارهای مستند را فراهم می کند.

دستیار توسعه دهنده amazon q generative ai chatbot awsاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

این برنامه از توسعه دهندگان در مراحل مختلف توسعه برنامه، از تحقیقات اولیه گرفته تا استقرار و نگهداری، ارائه توصیه های شخصی، کمک عیب یابی برای خدمات AWS و عیب یابی شبکه، پشتیبانی می کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته، قابلیت تبدیل کد است که ارتقای برنامه‌های جاوا را تسهیل می‌کند و نقش آمازون Q را به عنوان یک منبع اطلاعاتی و یک شرکت فعال در بهینه‌سازی برنامه‌ها نشان می‌دهد.

علاوه بر این، Q قابلیت های خود را به IDE ها گسترش می دهد. این برنامه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا مستقیماً در جریان کاری خود راهنمایی های کدنویسی مربوط به زمینه را دریافت کنند، بنابراین نحوه تعامل توسعه دهندگان با سرویس های AWS را متحول می کند و کارایی کلی فرآیند توسعه را افزایش می دهد.

Amazon Q در QuickSight

در حوزه هوش تجاری (BI)، Q قابلیت‌های خود را به QuickSight می‌آورد و بهره‌وری پیشرفته‌تری را برای کاربران BI ارائه می‌دهد.

این ویژگی امکان ایجاد سریع تصاویر و محاسبات، اصلاح تصاویر با استفاده از زبان طبیعی، توانمندسازی کاربران تجاری برای ارائه داده‌ها و بینش‌های خود را فراهم می‌کند و نیاز به اعلان‌های داشبورد را کاهش می‌دهد.

amazon generative ai chatbot q هوش تجاریاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

داستان‌ها به کاربران تجاری اجازه می‌دهند تا با استفاده از اعلان‌های زبان طبیعی و قابلیت‌های بازنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، مستقیماً از داشبوردهای QuickSight، روایت‌های دقیق و قالب‌بندی‌شده ایجاد کنند. خلاصه‌های اجرایی به زبان طبیعی اطلاعات مهمی از اطلاعات کلیدی داشبورد ارائه می‌دهند.

تجربه پرسش و پاسخ راه‌حل‌های جستجوی بصری‌تری را ارائه می‌کند، و به کاربران امکان می‌دهد با پرسش‌های پیشنهادی هوش مصنوعی و خلاصه‌های روایی، عمیق‌تر در بینش‌های داده‌ها کاوش کنند و درک و تصمیم‌گیری را در زمینه‌های تجاری افزایش دهند.

آمازون Q در اتصال

Q همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به Amazon Connect، یک سرویس مرکز تماس که به عوامل خدمات مشتری در ارائه خدمات بهبود یافته به مشتریان کمک می‌کند، گسترش می‌دهد.

نیازهای مشتری را درک می کند و پاسخ ها و اقداماتی را برای نمایندگان توصیه می کند، به طور قابل توجهی زمان انتظار مشتری را کاهش می دهد و رضایت کلی را افزایش می دهد.

مرکز تماس خدمات مشتریان آمازون q ai چتاسکرین شات از آمازون، نوامبر 2023

آمازون Q در اتصال با استفاده از مکالمات بی‌درنگ و محتوای شرکت مرتبط، پاسخ‌ها و اقداماتی را برای نمایندگان پیشنهاد می‌کند و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.

علاوه بر Q in Connect، آمازون کارایی خدمات مشتری را با هوش مصنوعی مولد افزایش داد.

این پیشرفت‌ها شامل خلاصه‌سازی پس از تماس با لنز تماسی، ربات چت بهبود یافته و دقت تلفن گویا از طریق آمازون لکس، ایجاد ساده‌تر پروفایل مشتری با استفاده از LLM، ویژگی‌های توسعه‌یافته درون‌برنامه، وب و ویدئو، و قابلیت‌های پیامک دو طرفه است.

آمازون Q در زنجیره تامین

Q در AWS Supply Chain یک ویژگی آینده است که به متخصصان زنجیره تامین یک رابط هوشمند و مکالمه برای تجزیه و تحلیل ریسک ها و تجسم مبادلات در سناریوهای مختلف ارائه می دهد.

با پشتیبانی از Amazon Bedrock، با برنامه زنجیره تامین AWS ادغام می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را پرس و جو کنند و پاسخ‌های دقیق به سوالات پیچیده «چه»، «چرا» و «چه می‌شود اگر» دریافت کنند.

Q می تواند تجزیه و تحلیل خود را با نیازهای خاص کسب و کار تنظیم کند، بینش هایی مانند تأثیر مالی سفارشات تاخیری ارائه دهد و راه حل هایی مانند حمل و نقل سریع، کمک به تصمیم گیری و بهینه سازی مدیریت زنجیره تامین را پیشنهاد کند.

Amazon Q چقدر هزینه دارد؟

آمازون برنامه های قیمت گذاری مختلفی را برای Q ارائه می دهد که از 20 دلار به ازای هر کاربر در ماه برای بینش تجاری و دسترسی QuickSight شروع می شود، با یک گزینه 25 دلاری برای هر کاربر در ماه برای توسعه AWS.

برخی از ویژگی های ارائه شده به صورت رایگان در طول پیش نمایش Q ممکن است بعداً به ویژگی های پولی تبدیل شوند.

علاوه بر این، آمازون برنامه های تخصصی برای Q در QuickSight، Connect و Supply Chain ارائه می دهد.

چگونه می توانم آمازون Q را امتحان کنم؟

آمازون Q در حال حاضر در پیش نمایش محدود برای مشتریان در مناطق شرقی ایالات متحده (N. Virginia) و غرب ایالات متحده (اورگان) است.

گسترش همکاری با NVIDIA برای تقویت زیرساخت هوش مصنوعی

علاوه بر اعلام Q، آمازون و NVIDIA گسترش همکاری خود را با هدف ارائه فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی به شرکت‌ها در سراسر جهان اعلام کردند.

این اعلامیه ها در AWS re:Invent 2023 در لاس وگاس توسط مدیر عامل AWS آدام سلیپسکی و بنیانگذار و مدیر عامل NVIDIA جنسن هوانگ اعلام شد.

آن‌ها اعلام کردند که AWS اولین ارائه‌دهنده ابری خواهد بود که آخرین سوپرتراشه GH200 NVL32 Grace Hopper NVIDIA را به کار می‌گیرد و آن را با فناوری جدید چند نود NVLink ادغام می‌کند.

علاوه بر این، AWS NVIDIA DGX Cloud را معرفی می‌کند و کتابخانه‌های نرم‌افزاری محبوب NVIDIA را ادغام می‌کند و گرافیک، یادگیری ماشین و زیرساخت‌های هوش مصنوعی مولد را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

این همکاری نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در رایانش ابری است که تخصص هوش مصنوعی NVIDIA را با قابلیت‌های ابری مقیاس‌پذیر AWS ترکیب می‌کند و انتظار می‌رود میلیون‌ها توسعه‌دهنده و هزاران شرکت در سراسر جهان از آن بهره‌مند شوند.

این همکاری شامل راه‌اندازی Project Ceiba، یک ابررایانه DGX Cloud AI با سوپرتراشه‌های GH200 است که هدف آن بهبود چشمگیر پردازش و زمان‌های آموزش هوش مصنوعی برای کاربردهای مختلف، از زیست‌شناسی دیجیتال تا پیش‌بینی آب و هوا است.

این پیشرفت‌ها و نمونه‌های آتی آمازون EC2 مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA نشان‌دهنده عصر جدیدی از رایانش ابری با عملکرد بالا و مبتنی بر هوش مصنوعی است.

نتیجه

آمازون Q با طیف وسیعی از ویژگی‌های خود، تمرکز بر سفارشی‌سازی، امنیت و ادغام با سرویس‌های AWS، می‌تواند یک انتخاب قانع‌کننده برای مشاغلی باشد که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی و نوآوری هستند.

این راه‌اندازی نشان‌دهنده تعهد مستمر آمازون به هوش مصنوعی است و نویدبخش چشم‌انداز کسب‌وکار کارآمدتر، روشن‌تر و نوآورانه‌تر است.


تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور