یاندکس به اقدامات ضد رقابتی در روسیه متهم شد

سرویس ضد انحصاری فدرال (FAS) یک ماه اخطار به Yandex داد تا دیگر اولویت سایت های خود را متوقف کند. یاندکس پاسخ داد که این سرویس در حال ارائه خدمات به کاربران است و شرکت های شاکی خود یاندکس را در سیستم عامل های خود مستثنی می کنند.

FAS یک سازمان دولتی فدرال است که وظیفه اجرای قوانین ضد انحصاری را دارد.

FAS با ارجحیت دادن به خصوصیات اینترنت خود ، Yandex را به موتورهای انحصاری در موتور جستجوی خود متهم کرد. آنها متهم شده اند که از یک منطقه ویجت تعاملی برای هدایت کاربران به سایت های خود استفاده کرده اند و به رقبا فرصت حضور در بخش های تعاملی را نداده اند.

منطقه ویجت تعاملی پس از تبلیغات PPC اما قبل از ده پیوند آبی سنتی نشان داده می شود.

براساس یک گزارش خبری روسیه:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

“سرویس ضد انحصاری فدرال با هشدار به Yandex خواستار توقف تبعیض در پیوند به نتایج جستجو با شرکتهایی شد که بخشی از اکوسیستم دیجیتال آن نیستند. این در پیام این بخش آمده است.

همانطور که FAS تاسیس کرد ، یاندکس در نتایج جستجوی خود به خدمات خود مزیت می بخشد. “

رقبا حداقل از سال 2019 از این ویژگی Yandex شکایت کرده اند.

“پنج سایت … معتقدند که Yandex با نقض قانون رقابت ، دسترسی به خدمات خود را محدود می کند.

طبق گفته این شرکت ها ، “Yandex” خدمات مرتبط را از طریق اصطلاح “koldunschikov” اولویت می دهد. چنین پاسخهایی به س userالات کاربر بلافاصله پس از تبلیغات و قبل از نتایج ارگانیک در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود (به عنوان مثال ، پیش بینی وضع هوا ، تصویر ، ترجمه کلمه و غیره).

نویسندگان یادداشت ادعا می کنند ، خدمات غیرمرتبط با Yandex نمی توانند به چنین پاسخهای تعاملی دسترسی پیدا کنند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ادعای اصلی این است که منطقه ویجت تعاملی شرکت های غیر Yandex را از حضور در آنجا مستثنی می کند ، که آنها ادعا می کنند ضد رقابت است.

یاندکس ادعا کرده است که آنها هرگز سایت های دیگر را از نتایج جستجوی ارگانیک پایین نیاورده اند و مناطق ویجت برای همه جستجوها نشان داده نمی شوند.

یاندکس در پاسخ خود ادعا کرد که منصفانه تر از گوگل است.

Yandex در توضیح مناطق ویجت مورد نظر اصرار داشت:

“… آنها فقط در نتایج جستجو ظاهر می شوند که کیفیت پاسخ به درخواست کاربر را بهبود می بخشند. و این تفاوت زیادی با پرونده ضد انحصاری در اروپا با سرویس خرید Google دارد. “

Yandex خاطرنشان كرد كه شركتهاي شاكي از عدم نشان دادن ارتباط با خدمات Yandex از طريق سايت هاي خود ، در يك ادعاي آشكار رياكاري.

“ما امیدواریم که لینک های خدمات Yandex بتوانند به عنوان مثال در مورد Avito (Auto.ru و Yandex.Realty) ، 2GIS (Navigator and Directory) ، ivi (Kinopoisk”) ، در “Kassir.ru” ظاهر شوند. “، و غیره.”

علیرغم توضیحات یاندکس ، FAS یاندکس را به نقض قوانین ضد انحصار متهم کرد و لیستی از شرایطی را که باید در مدت یک ماه رعایت کنند ارائه داد.

جستجو و اجتماعی تحت فشار

موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی تحت فشارهای فزاینده ای در اروپا ، استرالیا و ایالات متحده برای اقدامات ضد رقابتی و انحصارطلب هستند. Yandex در روسیه نیز از این روند مستثنی نیست زیرا دولت ها سعی می کنند شرکت های فناوری را تنظیم کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>