SEO برای جستجوی هوش مصنوعی: کلیک های واجد شرایط را درک کنید

اکنون که جستجوی هوش مصنوعی در حال ظهور است، مردم پایان سئو و کاهش ترافیک وب را پیش‌بینی می‌کنند. و دلیل خوبی برای مردم وجود دارد که اینطور فکر کنند.

مطمئناً برای وب سایت ها خوب نیست، درست است؟ خوب، روش دیگری برای نگاه کردن به جستجوی هوش مصنوعی وجود دارد و به مفهوم کلیک های واجد شرایط مربوط می شود.

جستجوی هوش مصنوعی متفاوت است: سر خود را دور آن بپیچید

جستجو در حال تغییر است. ترسیدن در مورد جستجوی هوش مصنوعی آسان است زیرا این کلیک های جستجو از کجا می آیند؟

جستجوی هوش مصنوعی متفاوت است. اما متفاوت همان چیز بدتر نیست.

در مصاحبه اخیر با فابریس کانل، یکی از مدیران بینگ، او در مورد چیزی به نام کلیک های واجد شرایط صحبت می کند.

کلیک های واجد شرایط چیزی است که در زمینه PPC مورد بحث قرار می گیرد و همچنین می تواند به بازاریابی وابسته مرتبط باشد.

همچنین زمینه ای برای کلیک های واجد شرایط در جستجوی هوش مصنوعی وجود دارد و برای درک آینده SERP و SEO مهم است.

کلیک واجد شرایط اگر با مثالی از یک ارجاع واجد شرایط توضیح داده شود، منطقی است، یعنی زمانی که یک سایت در مورد عالی بودن یک محصول صحبت می کند و سپس به جایی که خواننده می تواند محصول را بخرد، پیوند می دهد.

در مثال بالا، ارجاع از صفحه ای است که خواننده را روی محصول فروخته و به آنها گفته است که آن را از کجا بخرند.

کلیک. سپس خرید کنید.

آن کلیک یک کلیک واجد شرایط است.

هر کسی که کار وابسته را انجام داده است می داند که یک پیوند متنی مانند آن برای ایجاد فروش (تبدیل) چقدر عالی است.

پیوندهای مربوط به زمینه طلایی هستند زیرا بسیار بهتر از چیزی مانند تبلیغات تصویری به فروش تبدیل می شوند.

این نوع پیوندها کاملاً با وب سایت مطابقت دارند.

و این همان چیزی است که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی ارائه می دهند.

موتورهای جستجوی هوش مصنوعی به ده لینک نیاز ندارند زیرا پاسخ ها در هدف هستند و پیوندها در هدف هستند.

آنها به دلیل نحوه تعامل کاربران با موتورهای جستجوی هوش مصنوعی هدف قرار گرفته اند.

فابریس کانل، مدیر اجرایی بینگ که اخیراً توسط جیسون بارنارد مصاحبه شده بود، در این مورد صحبت کرد.

در حدود 3 دقیقه از ویدیو، فابریس در مورد اینکه چگونه بینگ چت مشتریان را قادر می‌سازد سؤالات پیچیده بپرسند، از جمله سؤالات بعدی، صحبت می‌کند که به بینگ زمینه واضح و روشنی از آنچه می‌خواهند ارائه می‌دهد.

بنابراین نیازی به حدس زدن نیست که کاربران چه می خواهند و در نتیجه نیازی به نشان دادن ده لینک به آنها نیست.

ابهام زمانی ایجاد می شود که کاربران به کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی سنتی تکیه کنند.

به همین دلیل BERT اختراع شد تا به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند که پرس و جوهای جستجوی مبهم به چه معنا هستند.

با این حال، این ابهام زمانی وجود ندارد که شخصی یک سوال طولانی و پیچیده را به زبان مکالمه بپرسد.

کاربران به تنهایی درخواست های خود را اصلاح می کنند و نیاز خود را به روشی طبیعی بیان می کنند. موتور جستجوی هوش مصنوعی قادر است بفهمد کاربر چه می خواهد و آن را به او می دهد.

ده پیوند در زمینه جستجوی مبتنی بر چت هوش مصنوعی ضروری نیست.

اما نکته مهم اینجاست: لینک هایی که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی نشان می دهند بسیار مرتبط و واجد شرایط هستند.

این همان چیزی است که فابریس کانل در مورد کلیک های واجد شرایط به آن اشاره می کند.

فرانسوی زبان اول فابریس است، انگلیسی او دارای لهجه و برخی از قواعد دستور زبان فرانسوی در آن است، بنابراین پاسخ های او این کیفیت را در خود دارند. من آنچه را که فکر می‌کنم منظور او بود در داخل پرانتز اضافه کردم تا منطقی‌تر شود.

او در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد پرسش‌ها و پاسخ‌های جستجوی هوش مصنوعی بحث می‌کند:

بنابراین … نمونه ای از یک پرس و جو:

من باید یک مهمانی شام برای شش نفر که گیاهخوار هستند برگزار کنم. میشه منوی سه وعده ای با دسر شکلاتی پیشنهاد بدید؟

و اینها چیزهایی هستند که اکنون می توانیم به آنها پاسخ دهیم.

… گاهی اوقات همه چیز در مورد درک وب و ارائه این نوع تجربه است که در پایان می توانیم – کلیک هایی که روی وب سایت کلیک های بسیار واجد شرایط دارند.

و این چیزی است که وقتی مردم کلیک می کنند به وضوح دیده ایم، [these are] کلیک های بسیار واجد شرایط و این ترجمه می شود [into a] برای کاربر نهایی، برای وب سایت بیشتر، مطمئناً بیشتر از … موتور جستجوی معمولی سود می برد.”

فابریس در حدود 15 دقیقه در ویدیو به موضوع پیوندهای واجد شرایط باز می گردد:

«و می‌بینید که مردم کاملاً از این تجربه خوشحال شده‌اند و کلیک‌های واجد شرایط بیشتری ایجاد می‌کنند… این به وضوح برای درک عمیق وب است، [and] برای پیوند واقعی به نتایج عالی در وب.”

می‌خواهم همین‌جا توقف کنم و خط‌کشی کنم که فابریس می‌گوید چگونه جستجوی هوش مصنوعی بینگ می‌تواند به «پیوند دهد»نتایج عالی در وب

این مهم است زیرا توضیح می‌دهد که چرا موتورهای جستجوی هوش مصنوعی به ده لینک نیاز ندارند، زیرا همانطور که او می‌گوید، از قبل به صفحات وبی اشاره می‌کند که دقیقاً به سؤالات پاسخ می‌دهند.نتایج کامل.”

بعداً دوباره اشاره می کند که چگونه این لینک ها، کلیک هایی که می آورند از نظر کیفیت برتر هستند و در نتیجه، سئوکاران باید روی تجربه چت تمرکز کنند.

فابریس توضیح می دهد:

اما این برای جامعه SEO است. من می بینم که هنوز تمرکز زیادی روی SERP ها وجود دارد و تمرکز کافی روی تجربه چت و تجربه مکالمه نیست که در آن کلیک های واقعاً خیره کننده ای می بینیم. از نظر آنچه که ما به کاربر ارائه می دهیم، این توانایی داشتن این نوع کلیک های عالی است.

و اینجا در [Bing] چت در آنجا کل این تجربه و تمام این تجربه چت است که در آن ما قادریم واقعاً کلیک های عالی را انجام دهیم.

و بنابراین این کلیک واجد شرایط تر است.

من همه افراد جامعه سئو را تشویق می‌کنم که به این موضوع توجه کنند، زیرا این کلیک‌ها، کلیک‌هایی با کیفیت خوب هستند.»

درک کلیک های واجد شرایط، جستجوی هوش مصنوعی را در چشم انداز قرار می دهد

نکته مهم در اینجا این است که جستجوی هوش مصنوعی متفاوت است زیرا ده پیوند آبی نیست. متفاوت بودن همان چیز بدتر نیست.

هیچ ده پیوندی در پاسخ های جستجوی هوش مصنوعی وجود ندارد زیرا آنچه که در اختیار کاربران قرار می دهد، پیوندهای مطابقت دقیق، پیوندهای متنی است.

این کار “مردم نیز چیزی را می پرسند” را انجام نمی دهد زیرا موتور جستجوی هوش مصنوعی مجبور نیست این کار را انجام دهد. متن کامل خواسته های هر کاربر را دریافت می کند و در نتیجه می داند که مردم چه می پرسند.

و این همان چیزی است که به کلیک عالی، کلیک واجد شرایط ترجمه می شود.

درک اینکه چه کلیک‌های واجد شرایطی هستند، جستجوی هوش مصنوعی را در چشم انداز قرار می‌دهد، زمانی که می‌خواهید رتبه بهتری برای تجربه چت هوش مصنوعی داشته باشید، پیدا کردن جایگاه خود را آسان‌تر می‌کند.

بنابراین، حتی اگر SERPهای جستجوی هوش مصنوعی تنها پنج یا شش لینک در پاسخ‌ها تعبیه شده‌اند، هر یک از این پیوندها بسیار هدفمند هستند، که به نوبه خود باعث می‌شود که کاربران وقتی از موتور جستجوی هوش مصنوعی به وب‌سایت می‌روند، تجربه بهتری داشته باشند.

بنابراین دفعه بعد که فردی گفت که جستجوی هوش مصنوعی برای سئو و ترافیک وب سایت فاجعه خواهد بود، او را به این مقاله بفرستید و به او بگویید کلیک های واجد شرایط در مورد چیست.

مصاحبه با فابریس کانل از بینگ را تماشا کنید:

هوش مصنوعی مولد در جستجو چگونه کار می کند و در سال 2024 چه چیزی در راه است

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور