رویکرد ما به تنظیم اخبار

ممکن است در اخبار دیده باشید که در نتیجه لایحه C-18 کانادا، پیوندهای اخبار کانادا را از محصولات جستجو، اخبار و کاوش در کانادا حذف خواهیم کرد و دیگر نمی‌توانیم Google را اجرا کنیم. ویترین اخبار کشور در زمان اجرایی شدن قانون. ما این تصمیم را ساده نمی‌گیریم، اما این لایحه الزام بی‌سابقه‌ای را ایجاد می‌کند که پلتفرم‌ها صرفاً برای نشان دادن پیوند به اخبار، کاری که دیگران به‌صورت رایگان انجام می‌دهند، پرداخت می‌کنند. این امر باعث ایجاد عدم اطمینان برای محصولات ما می شود و ما را در معرض مسئولیت مالی بدون محدودیت صرفاً برای تسهیل دسترسی به اخبار قرار می دهد.

ما ناامید شدیم که به این نتیجه رسیدیم، اما واضح بودیم که قوانین غیرقابل اجرا می‌تواند منجر به تغییراتی در دسترسی به اخبار در محصولات Google در کانادا شود.

ما می خواستیم زمینه را در مورد این تصمیم به اشتراک بگذاریم و به سؤالاتی در مورد رویکرد خود به اخبار بپردازیم.

رویکرد ما به مقررات

ما اعتقاد بسیاری از سیاستگذاران را به اشتراک می گذاریم که صنعت روزنامه نگاری پر جنب و جوش مهم است و متعهد هستیم که سهم خود را برای حمایت از یک اکوسیستم خبری پایدار، مستقل و متنوع انجام دهیم. ما رویکردی اصولی برای ارزیابی قوانین پیشنهادی داریم، در نظر می‌گیریم که آیا به وب باز و بیان آزادانه آن احترام می‌گذارند، آیا بر توانایی ما برای ارائه منابع اطلاعاتی مرتبط، معتبر و معتبر به افرادی که از محصولات ما استفاده می‌کنند، تأثیر می‌گذارند یا خیر، و اینکه آیا آنها به ما اجازه می‌دهند. برای کار با وضوح مورد نیاز هر کسب و کار. ما برخی از ایده‌های متوازن و سازنده سیاست عمومی خود را برای حمایت از روزنامه‌نگاری پایدار و با کیفیت و هدف همکاری با دولت‌ها بر روی رویکردهایی که به بهترین وجه متناسب با هر بازار است، شرح داده‌ایم.

چه لایحه C-18 در کانادا باشد و چه قوانین پیشنهادی در سایر حوزه های قضایی، زمانی که تلاش ها برای حمایت از روزنامه نگاری با اصول اصلی وب باز در تضاد است و محصولات ما را تضعیف می کند، باید نحوه عملکرد خود را تنظیم کنیم. این امر به روش های مختلف در سراسر جهان انجام شده است:

اروپا

از سال 2019، دستورالعمل اروپایی حق چاپ (EUCD) به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد آزادانه به «عصاره‌های کوتاه» محتوای ناشران اخبار پیوند داده و از آن استفاده کنند و در صورت استفاده از عصاره‌های طولانی‌تر، حقوق تعریف‌نشده جدیدی برای ناشران ایجاد می‌کند. برنامه انطباق ما به محتوای ناشران اروپایی برای محصولات جستجو و اخبار ما مجوز می دهد. تا کنون، ما به توافق‌های تجاری دست یافته‌ایم که بیش از 1500 نشریه با اندازه‌های مختلف را در 15 کشور اتحادیه اروپا پوشش می‌دهد و به کار بر روی سایرین ادامه می‌دهیم. انتقال EUCD توسط دولت اسپانیا در سال 2022 همچنین به الزام قبلی قانون سال 2014 برای پرداخت هزینه پیوند به محتوای خبری در آن کشور پایان داد و ما را قادر ساخت که Google News را پس از هشت سال وقفه دوباره راه اندازی کنیم.

استرالیا

در سال 2021، کد چانه زنی رسانه های خبری استرالیا پس از یک بحث پرشور و تعامل سازنده ما با دولت، به قانون تبدیل شد. در حالی که ما مدتهاست معتقدیم که قانون استرالیا یک قانون مشکل ساز است که نباید تکرار شود هرگز برای هر پلتفرمی اعمال شده است.

فقط پلتفرم‌های «طراحی‌شده» مشمول این کد هستند، و دولت باید قبل از تعیین، دامنه کامل مشارکت پلتفرم در اخبار استرالیا را در نظر بگیرد. این امر پلتفرم‌ها و ناشران را تشویق می‌کند تا در مورد مشارکت‌های تجاری مستقیم به هر شکلی که برای کسب‌وکارشان بهتر است، مذاکره کنند. در استرالیا، مشارکت با ناشران برای Google News Showcase یک رویکرد تجاری و سازنده برای رسیدگی به اهداف قانون ارائه می‌کند، در حالی که تضمین می‌کند محصولات خبری ما همچنان در دسترس هستند. دولت این مشارکت ها را به رسمیت شناخت و گوگل را تعیین نکرده است.

ما اغلب می شنویم که طرفداران ادعا می کنند که مدل استرالیایی کار می کند زیرا اینترنت را خراب نکرده است، اما مفاد آن در واقع آزمایش نشده است. پیشنهادهای دیگر مدل‌سازی کد اغلب بر اساس برداشت نادرست از آنچه انجام می‌دهد و نحوه اجرای آن است.

جمهوری چک

در سال 2022، انتقال ماده 15 EUCD توسط جمهوری چک بسیار فراتر از مفاد دستورالعمل اروپایی بود و خطرات مالی و عملیاتی نامتناسبی را برای ما ایجاد کرد. ما چاره‌ای جز حذف پیش‌نمایش‌ها از محتوای ناشر اخبار نداشتیم، اگرچه توانستیم پیوندها و سرفصل‌ها را که تحت تأثیر قانون قرار نگرفتند، حفظ کنیم. ما همچنین متأسفانه News Showcase را تعطیل کردیم و مجوزهای محتوا و شراکت‌های تجاری را که با ناشران چک برای ارائه محتوا برای آن محصول بسته بودیم، فسخ کردیم. اگر قانون تغییر کند، امیدواریم خدمات خود را دوباره به طور کامل در دسترس قرار دهیم.

تایوان

در اوایل سال جاری در تایوان، با همکاری دولت و صنعت، صندوق جدیدی برای مشارکت دیجیتال برای حمایت از آینده دیجیتال اکوسیستم خبری اعلام کردیم. ما از ناشران و سیاست گذاران در تایوان شنیدیم که تحول دیجیتال یک هدف کلیدی برای تضمین پایداری و رشد آینده صنعت خبر است. این صندوق که توسط انجمن تحول دیجیتال اداره می‌شود و توسط وزارت امور دیجیتال و شرکای کلیدی صنعت پشتیبانی می‌شود، به ناشران در هر اندازه کمک می‌کند تا پایه‌ای دیجیتالی ایجاد کنند، دامنه دسترسی خود را گسترش دهند و تعامل مخاطب را بهبود بخشند، و همچنین تنوع و کیفیت دیجیتال را افزایش دهند. محتوای روزنامه نگاری برای خوانندگان اخبار تایوانی.

حمایت از صنعت خبر

از طریق برنامه ها، مشارکت ها و محصولات خود، ما یکی از بزرگترین حامیان مالی روزنامه نگاری در جهان هستیم. محصولات ما بیش از 24 میلیارد بار در هر ماه افراد را به وب‌سایت‌های ناشران پیوند می‌دهند «رایگان» و ابزارهای اشتراک و فناوری تبلیغات را برای کمک به ناشران در کسب درآمد از این ترافیک ارائه می‌کنیم. Google News Showcase، برنامه صدور مجوز و تجربه محصول ما برای سازمان های خبری، در 22 کشور با بیش از 2300 نشریه شرکت کننده فعالیت می کند. و از طریق Google News Initiative، ما با بیش از 7000 ناشر اخبار در سراسر جهان برای ارائه آموزش، ابزار و بودجه به روزنامه‌نگاران و اتاق‌های خبر برای کمک به تقویت کار آنها در عصر دیجیتال شریک شده‌ایم.

از رسانه‌های خبری محلی و منطقه‌ای گرفته تا دیدگاه‌های ملی و جهانی، ما دسترسی مردم به روزنامه‌نگاری متنوع را برای کمک به آنها برای درک بهتر جهان فراهم می‌کنیم. ما همچنین به ایجاد محصولات و ابزارهای جدید برای تقویت دسترسی به اخبار محلی، دسترسی به طیف متنوعی از منابع، رسیدگی به اطلاعات نادرست و کمک به ناشران برای گسترش و تعمیق ارتباطات با مخاطبان خود ادامه می دهیم.

ما همچنان متعهد به همکاری با ناشران، دولت‌ها و جامعه مدنی برای ساختن آینده‌ای متنوع، پایدار و نوآورانه برای اخبار، هم در کانادا و هم در سراسر جهان هستیم. ما امیدواریم که این به مردم کمک کند رویکرد ما به مقررات اخبار را بهتر درک کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور