گوگل اعلام کرد که نسل بعدی ابر الگوریتم MUM به محصول Google Lens آنها می آید. این امر به وعده MUM عمل می کند که به کاربر اجازه می دهد نه تنها با متن بلکه با تصاویر نیز جستجو کند.
این رویداد ناشران اطلاعاتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و اگر مصرف کنندگان بیشتری از Google Lens در نتیجه استفاده کنند ، این می تواند برای شرکت های تجارت الکترونیک به عنوان یک کانال مهم فروش جدید مفید باشد.
اطلاعیه های Google درباره MUM
گوگل در مورد ورود MUM به Google Lens در توییتر اعلامیه ای غیر رسمی داد و همچنین مقاله ای در مورد هوش مصنوعی و جستجوی بصری منتشر کرد.
مقاله نمونه ای از قابلیت های جستجوی پیشرفته را که در برنامه Google Lens ارائه می شود ارائه می دهد:
“با این قابلیت جدید ، می توانید روی نماد لنز ضربه بزنید وقتی به عکس پیراهن نگاه می کنید و از گوگل بخواهید همان الگو را برای شما پیدا کند – اما روی لباس دیگری مانند جوراب.
این به شما کمک می کند وقتی به دنبال چیزی هستید که توصیف دقیق آن تنها با کلمات دشوار باشد.
شما می توانید “جوراب سفید ویکتوریایی با گل سفید” را تایپ کنید ، اما ممکن است الگوی دقیق مورد نظر خود را پیدا نکنید. با ترکیب تصاویر و متن در یک پرس و جو ، جستجوی بصری و بیان سوالات شما را به روشهای طبیعی تر آسان می کنیم. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
تصویر صفحه ای که نشان می دهد چگونه Google MUM پاسخ ها را می یابد
Google Lens
Google Lens برنامه جستجوی تصویر Google برای Android و iOS است. این به کاربران امکان می دهد چندین کار جستجوی مبتنی بر تصویر را انجام دهند.
وظایف معمولی Google Lens
- اسکن متن ، شامل شماره تلفن و جزئیات رویداد برای افزودن به تقویم
- ترجمه متن
- کپی و ارسال متن
- گیاهان و جانوران را بشناسید
- محصولات مشابه را جستجو کنید
عملکرد جستجوی محصول یک عملکرد مهم است زیرا به تجار آنلاین اجازه می دهد محصولات خود را در Google Lens نشان دهند.
Google در 28 سپتامبر یک راهنمای SEO برای بهترین شیوه های تجارت الکترونیک جدید منتشر کرد که Google Lens را برجسته می کند:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
“Google Lens
اگر می خواهید محصولات شما در نتایج جستجوی Google Lens پیدا شود ، مطمئن شوید که جزئیات محصول شما در مرکز Merchant Google بارگذاری شده است ، لیست محصولات رایگان را انتخاب کرده و بهترین شیوه های Google Image را دنبال کنید. “
الگوریتم Google MUM
الگوریتم MUM گوگل به کاربران امکان می دهد تا جستجوهای پیچیده ای را انجام دهند که معمولاً نمی توان با پرس و جوهای سنتی به آنها پاسخ داد.
یک نوآوری مهم در MUM این است که می تواند به جای کلمات کلیدی از تصاویر به عنوان ورودی استفاده کند.
بنابراین به جای جستجو فقط با کلمات کلیدی ، یک جستجوگر می تواند با یک تصویر جستجو کند.
قابل توجه است که الگوریتم محدود به جستجوی پاسخ در یک زبان نیست. الگوریتم MUM گوگل می تواند برای پیچیده ترین پاسخ در بسیاری از زبان های محبوب جستجو کند تا مفیدترین پاسخ را نشان دهد.
دیدن: مقالات پژوهشی ممکن است نشان دهند Google MUM چیست
Google MUM در حال ورود به Google Lens است
تعجب آور نیست که Google MUM به محصول Lens می آید ، این یک تناسب طبیعی است و ادغام الگوریتم های MUM در Google Lens اجتناب ناپذیر بود.
با توجه به امروز اعلان:
“MUM ، مدل هوش مصنوعی پیشرفته ما ، اوایل سال آینده به #GoogleLens می آید. شما قادر خواهید بود یک عکس بگیرید و س askالی بپرسید ، که می تواند در آن لحظاتی که شما نیاز به تعمیر قسمت شکسته دارید و نمی دانید آن چیست ، مفید باشد. “
این اطلاعیه توئیت شد و با GIF متحرک همراه شد که نشان می داد شخصی از قطعه دوچرخه عکس می گیرد و کلمات “چگونه تعمیر می شود” را در کادر جستجوی همراه تایپ می کند.
MUM ، مدل هوش مصنوعی پیشرفته ما ، در راه است #GoogleLens اوایل سال آینده شما قادر خواهید بود یک عکس بگیرید و س askالی بپرسید ، که می تواند در آن لحظاتی که شما نیاز به تعمیر یک قسمت شکسته دارید و هیچ ایده ای از آن ندارید مفید باشد. #جستجو در pic.twitter.com/cmedce3dB2
– Google (Google) 29 سپتامبر 2021
بدون تاریخ قطعی برای زمان ورود Google MUM به Lens
MUM قرار است در اوایل سال 2022 وارد شود. این تمام اطلاعاتی است که به اشتراک گذاشته شده است.
این اولین پیاده سازی گسترده از فناوری جدید خواهد بود و می تواند به عنوان اولین راه حل برای اجرای گسترده تر در نظر گرفته شود ، در حالی که آخرین برنامه در جعبه جستجوی گوگل ظاهر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
گوگل در مورد نحوه اجرای MUM محافظه کار بوده است و صریحاً گفته است که هرگونه پیاده سازی این فناوری به ناشران احترام می گذارد.
ترس ناشر از Google MUM
برخی از ناشران به گوگل اعتماد ندارند و می ترسند که MUM از اطلاعات آنها استفاده کند و فقط با نمایش اطلاعات ، ترافیک برای آنها ارسال نکند.
به این وضعیت که در آن Google اطلاعات ناشر را بدون ارسال ترافیک نمایش می دهد ، جستجوی صفر کلیک می گویند.
مربوط: گوگل با استفاده از الگوریتم MUM طراحی مجدد جستجو را اعلام کرد
Google MUM در جستجوی صفر کلیک نتیجه نمی دهد
به نظر می رسد این پیاده سازی MUM اطلاعات ناشر را بدون ذکر منبع نمایش نمی دهد. GIF متحرک همراه با اعلامیه به وضوح نشان می دهد که یک جستجوگر به دنبال اطلاعات است و مستقیماً به یک وب سایت هدایت می شود.
تصویر صفحه جستجوی Google MUM
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این باید برای ناشرانی که نگران نحوه استفاده گوگل از اطلاعات صفحات وب خود هستند ، خبر خوبی باشد.
Google Lens و خرید
علاوه بر این ، افزودن MUM همچنین باید برای ناشران تجارت الکترونیک که ممکن است بتوانند محصولات خود را در تجربه جستجوی جدید Google Lens نشان دهند ، خوش آمدید.
همانطور که قبلاً ذکر شد ، اگر مصرف کنندگان بیشتری به دلیل MUM از Google Lens استفاده می کنند ، این بدان معناست که مصرف کنندگان بیشتری از Lens برای خرید استفاده می کنند.
GIF متحرک که تجربه جدید MUM را نشان می دهد به وضوح نشان می دهد که خرید در اولویت است.
تصویر صفحه نمایش تجربه جستجوی لنز Google
Google MUM به Google Lens می آید
این معرفی MUM بسیار مهم است. این به نسخه بعدی جستجو اشاره می کند که از جعبه پرسش و پاسخ مبتنی بر کلمات کلیدی خارج شده و در مسیر حرکت به سمت الگوی یک دستیار که می تواند به مردم در انجام کارها کمک کند ، ادامه می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
استناد
توضیح دهنده Google در مورد جستجو با MUM را بخوانید
چگونه هوش مصنوعی اطلاعات را مفیدتر می کند