Google از ذخیره سریعتر برای صفحات با تقاضای بالا استفاده می کند

گری ایلیس از گوگل نشان می دهد که فهرست جستجو از یک سیستم طبقه بندی شده استفاده می کند که در آن محبوب ترین مطالب در فضای ذخیره سازی سریعتر و گرانتر نمایه می شوند.

این موضوع در آخرین قسمت Google مورد بحث قرار گرفته است خارج از رکورد جستجو کنید پادکستی که به پیچیدگی های زبان در انتخاب فهرست جستجو می پردازد.

در توضیح چگونگی ایجاد شاخص جستجوی گوگل ، ایلیس می گوید محتوا در سه نوع فضای ذخیره سازی نمایه می شود:

  • رم (حافظه دسترسی تصادفی): سریعترین و گران ترین
  • SSD (Solid State Drive): بسیار سریع اما هزینه زیادی دارد
  • HDD (هارد دیسک): کمترین و کم هزینه ترین

Google سریعترین ذخیره سازی را برای اسنادی که احتمالاً به طور مکرر در نتایج جستجو ارائه می شوند ، ذخیره می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ایلیس اظهار داشت:

“و سپس ، هنگامی که شاخص خود را ایجاد می کنیم ، و از تمام سیگنال هایی که داریم استفاده می کنیم. بیایید یک ، مثلاً رتبه صفحه را انتخاب کنیم ، سپس سعی کنیم تخمین بزنیم که چقدر به آن اسنادی که نمایه کردیم خدمت می کنیم.

پس مثل هر ثانیه خواهد شد؟ آیا س aالی خواهیم داشت که این اسناد را راه اندازی کند؟ یا هفته ای یکبار خواهد بود یا سالی یکبار خواهد بود؟

و بر این اساس ، ما ممکن است از انواع مختلف ذخیره سازی برای ساختن شاخص استفاده کنیم. “

Illyes در ادامه به ذکر نمونه هایی از آنچه در RAM ذخیره می شود ، آنچه در SSD ذخیره می شود و آنچه در HDD ذخیره می شود ، اشاره کرد.

محتوایی که هر ثانیه به آن دسترسی پیدا می کند در نهایت در RAM یا SSD ذخیره می شود. این مقدار کمی از کل فهرست Google را نشان می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

قسمت عمده شاخص Google در هارددیسک ها ذخیره می شود زیرا به گفته ایلیس ، هارددیسک ارزان ، در دسترس بوده و جایگزینی آن آسان است.

“به عنوان مثال ، برای اسنادی که می دانیم ممکن است در هر ثانیه ظاهر شوند ، به عنوان مثال ، آنها بسیار سریع به دست می آیند. و فوق العاده سریع RAM خواهد بود. مثل اینکه بخشی از فهرست سرویس ما روی RAM است.

سپس یک ردیف دیگر خواهیم داشت ، به عنوان مثال ، برای درایوهای حالت جامد ، زیرا سریع هستند و به اندازه RAM گران نیستند. اما هنوز اینگونه نیست – بخش عمده ای از شاخص در این مورد نخواهد بود.

بخش عمده ای از شاخص مربوط به چیزی ارزان ، قابل دسترسی ، به راحتی قابل تعویض و شکستن بانک است. و این می تواند هارد دیسک ها یا فلاپی دیسک ها باشد. “

البته ایلیس در مورد فلاپی دیسک شوخی می کند ، این نوع شوخ طبعی خشک شما از پادکست است.

به نظر من این اولین باری است که Google به عموم مردم اجازه می دهد اطلاعات مربوط به ردیف های ذخیره سازی فهرست جستجو خود را وارد کنند. جالب است بدانید بیشترین جستجوی محتوا در RAM و SSD ذخیره می شود.

هزینه ذخیره حتی درصدی از نمایه گوگل روی RAM و SSD باید گزاف باشد. گرچه به احتمال زیاد هزینه ذخیره سازی سریعتر با توجه به اهمیت اسناد داخل برای مردم قابل توجیه است.

تقاضا برای محتوا باید آنقدر زیاد باشد که Google مایل به تأخیر در ارائه آن به جستجوگران نباشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

از آنجا که به SEO مربوط می شود ، هیچ راهی برای بهینه سازی یک نوع فضای ذخیره سازی نسبت به نوع دیگر وجود ندارد. و هیچ راهی وجود ندارد که تشخیص دهید سایت شما در کدام یک از سطوح ذخیره سازی نمایه شده است.

حدس من این است که به طور قطع درصد کمی از صفحات وب در RAM یا SSD نمایه می شوند. بازگرداندن آن به سئو ، این نکته خوبی است زیرا بدان معنی است که اکثر سایتها در زمینه سرعت ذخیره سازی فهرست در یک سطح مناسب رقابت می کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور