6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

GPT ها، روشی بدون کد برای ایجاد تجربه های سفارشی ChatGPT از OpenAI، به برندها اجازه می دهد تا به کاربران ChatGPT در فروشگاه GPT دسترسی پیدا کنند.

با توجه به اینکه 80 درصد از شرکت‌های Fortune 500 حساب‌های OpenAI را ثبت کرده‌اند، بخش مهمی از بازار برای بیشتر کسب‌وکارها است.

راه‌های جدیدی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا محصولات و خدمات برند شما را امتحان کنند و در عین حال دید برند شما را در نتایج جستجو افزایش دهند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

همانطور که Semrush نشان می دهد، از زمان راه اندازی GPT ها در نوامبر 2023، وب سایت OpenAI در جستجوی گوگل بیشتر دیده شده است.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از Semrush، فوریه 2024 6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

این به OpenAI اجازه می‌دهد تا در صفحه اول نتایج جستجو برای کلمات کلیدی که معمولاً رتبه‌بندی آن‌ها بسیار سخت است بدون «سئوی داخلی صفحه، ایجاد پیوند و تلاش‌های ارتقای محتوا» رتبه‌بندی شود.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از Semrush، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

به خواندن شش راه برای بهینه سازی GPT خود برای افزایش دید آنلاین و کلیک ها در فروشگاه GPT، نتایج جستجو و شبکه های اجتماعی برتر در سرتاسر SERP های Google ادامه دهید.

1. نام گذاری GPT: نام تجاری در مقابل. کلید واژه ها

وقتی هر صفحه یا محتوایی را برای جستجو بهینه می‌کنید، می‌توانید روی بهینه‌سازی آن برای نام تجاری خود یا مجموعه خاصی از کلمات کلیدی تمرکز کنید.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، پیشنهاد می‌کند در صورتی که به سمت یک استراتژی بازاریابی بلندمدت کار می‌کنید، روی برندسازی تمرکز کنید.

نام‌های GPT می‌توانند تا 50 کاراکتر داشته باشند، که آن‌ها را به طول مناسب برای برچسب عنوان SEO تبدیل می‌کند.

مهمتر از آن، هنگامی که شخصی یک GPT را در فروشگاه GPT جستجو می کند، GPT هایی که عبارت جستجو در عنوان آن را دارند، روی GPT های برتر ظاهر می شوند.

بیایید از Wolfram، یکی از GPT های برجسته، به عنوان مثال استفاده کنیم.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

در حالی که توضیحات Wolfram GPT شامل کلمات کلیدی مانند ریاضی و داده های زمان واقعی است، کاربرانی که آن کلمات کلیدی را در فروشگاه GPT جستجو می کنند Wolfram GPT را پیدا نمی کنند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

این گزینه‌های زیر را برای سازندگان GPT می‌گذارد:

  1. از کلمه کلیدی به عنوان نام GPT استفاده کنید، مانند تولیدکننده تصویر GPTهای پرطرفدار و ایجاد لوگو.
  2. از نام تجاری خود به عنوان نام GPT مانند Canva و AllTrails استفاده کنید.
  3. از ترکیبی مانند Video GPT توسط Veed و Kayak – پروازها، هتل‌ها و اتومبیل‌ها استفاده کنید.
6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

2. Craft A Concise GPT توضیحات

هنگام نوشتن توضیحات برای GPT خود، حداکثر 300 کاراکتر دارید تا کسی را متقاعد کنید که از صفحه کاوش فروشگاه GPT یا در نتایج جستجو روی آن کلیک کند.

ویژگی ها و مزایای کلیدی را به طور مختصر ترکیب کنید تا اطمینان حاصل کنید که توضیحات GPT با مخاطبان مورد نظر شما طنین انداز می شود.

برخی از برندها مانند AllTrails توضیحات کوتاه و 80 کاراکتری دارند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

برای GPT هایی با توضیحات طولانی تر، فروشگاه GPT توضیحات بیش از 104 کاراکتر را کوتاه می کند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

به طور مشابه، تنها 142 کاراکتر اول توضیحات در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

ممکن است هنگام پیکربندی GPT خود 300 کاراکتر داشته باشید. اما اگر می‌خواهید کلیک‌های GPT خود را از فروشگاه GPT و نتایج جستجو افزایش دهید، مهم‌ترین جزئیات و مزایای GPT خود را در 100 کاراکتر اول درج کنید.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

3. از یک تصویر نمایه قابل تشخیص استفاده کنید

در طول فرآیند ایجاد GPT، GPT Builder از DALL·E 3 برای ایجاد یک تصویر نمایه برای GPT شما استفاده می کند. همانطور که از مثال بالا می بینید، کار خوبی برای ایجاد یک نمایش بصری از GPT شما انجام می دهد.

اما اگر یک برند قابل تشخیص دارید، ممکن است بخواهید یک تصویر سفارشی با لوگوی برند خود یا چیزی که مشتریان فعلی شما تشخیص می دهند اضافه کنید.

Khan Academy از لوگوی اصلی خود برای تصاویر GPT خود استفاده می کند. این به آنها کمک می کند تا در بخش آموزش فروشگاه GPT شناخته شده باشند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

استفاده از وب سایت به عنوان نام نمایه سازنده نیز کمک می کند. متأسفانه، نام شما را نمی‌توان در نمایه سازنده تغییر داد – این نام از جزئیات صورت‌حساب حساب شما استخراج شده است.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

4. پیوند وب سایت تأیید شده خود را اضافه کنید

خوشبختانه، شما می توانید با تأیید دامنه خود در نمایه سازنده خود، پیوند وب سایت خود را به GPT های خود اضافه کنید.

افزودن یک پیوند وب‌سایت تأیید شده به GPT می‌تواند به کاربرانی که قبلاً با نام تجاری شما آشنا هستند، اطمینان بیشتری نسبت به GPT ایجاد کند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

وب سایت ها باید با یک رکورد TXT از طریق ارائه دهنده DNS وب سایت شما تأیید شوند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

پس از افزودن، پیوند در GPT شما و در بخش About آن ظاهر می شود.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

همانطور که تجزیه و تحلیل بک لینک Semrush اشاره کرد، به عنوان یک امتیاز، به نظر می رسد پیوندهای موجود در نمایه سازنده دنبال می شوند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از Semrush، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

5. از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن دید بیشتر در SERP های گوگل استفاده کنید

متخصصان سئو و کاربران گوگل به طور یکسان متوجه افزایش پست های رسانه های اجتماعی در نتایج جستجو شده اند.

هنگام استفاده از فیلتر Perspectives که نتایجی از YouTube، TikTok، Quora، Reddit و دیگر شبکه های اجتماعی برتر ارائه می دهد، انتظار می رود.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

اما به نظر می‌رسد پست‌های رسانه‌های اجتماعی – به‌ویژه پست‌های Reddit – SERP‌های معمولی را نیز تصاحب می‌کنند و بحث‌ها و انجمن‌های گذشته را به بیرون درز می‌کنند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

می‌توانید از نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا مشخص کنید کدام شبکه‌های اجتماعی، چه نوع پست‌های اجتماعی، و با Reddit، چه subreddit هایی بالاترین رتبه را در جستجوی Google دارند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از Semrush، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

این تجزیه و تحلیل باید نشان دهد که آیا می توانید محتوای جدیدی در همان شبکه ایجاد کنید تا برای عبارت هدف خود رتبه بندی کنید یا به محتوایی که در حال حاضر از طریق نظرات اجتماعی رتبه بندی می شود اضافه کنید. یا احتمالا هر دو.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از Semrush، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

هنگام شرکت در subreddits یا پاسخ دادن به سؤالات در پلتفرم هایی مانند Quora، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید که به طور همزمان خواننده را به سمت GPT شما هدایت کند، بدون اینکه آشکارا خود تبلیغی باشد.

در غیر این صورت، پست، نظر یا پاسخ شما می تواند توسط انجمن رای منفی داده و توسط ناظر حذف شود.

با شبکه های اجتماعی مانند YouTube، TikTok و X، هدف ایجاد ویدئو یا متن بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی شما است.

برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی، محتوای اجتماعی شما به مشارکت سایر کاربران نیز نیاز دارد تا به بالای نتایج جستجو در پلتفرم و در گوگل صعود کند.

در حالی که تعامل اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی نیست، معیارهایی برای بازدیدها، لایک‌ها، واکنش‌ها و نظرات برای پست‌های اجتماعی از کانال‌های مختلف در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند. از این رو، نامزدی اهمیت دارد.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از گوگل، فوریه ۲۰۲۴6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

6. معیارهای تجربه کاربر GPT را برای CTR بهتر بهبود دهید

وقتی افراد در فروشگاه GPT جستجو می کنند، تعداد مکالمات را بر اساس هر نتیجه می بینند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

هنگامی که کاربران بر روی یکی از نتایج کلیک می کنند یا از بخش About بازدید می کنند، قابلیت ها، تعداد مکالمات، تعداد رتبه بندی ها و میانگین امتیازات از پنج ستاره را مشاهده می کنند.

6 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلایناسکرین شات از ChatGPT، فوریه 20246 راه برای بهینه سازی GPT ها برای افزایش دید و تعامل آنلاین

این معیارها تأثیری اساسی بر روی کاربران بالقوه می گذارد و در نهایت به آنها کمک می کند تا در مورد GPT مناسب برای نیازهای خود تصمیم بگیرند.

اگر GPT شما با اتصال به داده‌های محرمانه کار می‌کند، برای جلب اعتماد کاربر جدید باید یک رتبه مثبت را حفظ کند.

برای اطمینان از تجربه مثبت کاربران:

  1. ویژگی ها و قابلیت های کلیدی را با شروع کننده مکالمه معرفی کنید.
  2. به طور کامل و اغلب تست کنید. به خصوص پس از اینکه OpenAI یا خدمات شخص ثالث مورد استفاده توسط GPT شما به‌روزرسانی‌های ویژگی‌ها و عملکردها را اعلام کردند.
  3. ایمیل‌های بازخورد کاربر را در تنظیمات نمایه سازنده خود انتخاب کنید. بازخوردی را که دریافت می‌کنید مرور کنید و در صورت نیاز، GPT خود را به‌روزرسانی کنید.
  4. صفحه وضعیت OpenAI را دنبال کنید تا در صورت قطع شدن سرویس برای کاربران مطلع شوید.
  5. هنگام معرفی GPT های جدید، خطرات حفظ حریم خصوصی و ایمنی را که در هر محصول مولد هوش مصنوعی وجود دارد را به مخاطبان یادآوری کنید.

نتیجه

بهینه‌سازی GPT برای مشاهده و کشف در فروشگاه GPT و در Google برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و سودآور بسیار مهم است. علاوه بر این، می تواند یک مکمل ارزشمند برای دارایی های بازاریابی آنلاین شما باشد.

با این حال، هر کسی که محصولی مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می‌کند باید محتاط باشد. مهم است که در نظر داشته باشید، حتی با پیکربندی و آزمایش مناسب، GPT شما ممکن است همچنان توهم داشته باشد یا محتوای نادرست تولید کند.

همانطور که CBS News گزارش داد، دادگاه ها حتی تعیین کرده اند که مشاغل باید به پیشنهادات ارائه شده توسط چت ربات های هوش مصنوعی احترام بگذارند.

اگر این کار را می کرد، آیا به نتیجه شما یا اعتبار برند، محصولات و خدمات شما آسیب می رساند؟ آیا این ریسکی است که می توانید برای دستیابی به مخاطبان جدید انجام دهید؟

تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور