گوگل پیوندهای اخبار کانادا را در پاسخ به لایحه C-18 حذف می کند

گوگل تصمیم خود را برای حذف پیوندهای اخبار کانادا از محصولات Search، News و Discover خود در پاسخ به لایحه C-18 اخیراً تصویب شده کانادا اعلام کرد.

در این مقاله، ما به قانون اخبار آنلاین و اینکه چگونه Bill C-18 پلتفرم‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و متا را وادار کرده است تا تغییراتی را در جستجو و پلتفرم‌های اجتماعی اعمال کنند که بر دسترسی کانادایی‌ها به اخبار آنلاین تأثیر می‌گذارد، خواهیم پرداخت.

قانون خبر آنلاین چیست؟

لایحه C-18، معروف به قانون اخبار آنلاین، قانونی است که در کانادا برای تنظیم واسطه‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که محتوای خبری را منتشر می‌کنند، معرفی شده و به رابطه بین این پلت‌فرم‌های دیجیتال و کسب‌وکارهای خبری می‌پردازد.

هدف این قانون در هسته خود ایجاد چارچوبی برای کسب و کارهای خبری در کانادا است تا با پلتفرم های دیجیتالی که محتوای آنها را توزیع می کنند، در مورد پرداخت غرامت مذاکره کنند. این در پاسخ به عدم تعادل درک شده در قدرت چانه زنی بین این نهادها است.

کسب و کارهای خبری واجد شرایط برای شروع این فرآیند چانه زنی باید معیارهای خاصی از جمله فعالیت در داخل کانادا و استخدام حداقل دو روزنامه نگار را داشته باشند.

اگر مذاکرات بی نتیجه باشد، قانون فرآیند داوری پیشنهاد نهایی را پیش بینی می کند. این شامل یک پانل مستقل است که پیشنهادات نهایی هر دو طرف را بررسی می‌کند و با در نظر گرفتن ارزشی که هم پلتفرم دیجیتال و هم کسب‌وکار خبری ارائه می‌کنند، یک تصمیم الزام‌آور می‌گیرد.

این قانون مطابق با منشور حقوق و آزادی های کانادا تنظیم شده است. هدف آن سازگاری با آزادی بیان و استقلال روزنامه نگاری است.

پاسخ فناوری بزرگ

در پاسخ به لایحه C-18، گوگل و متا گام مهمی برای حذف محتوای خبری از پلتفرم های خود در کانادا برداشته اند.

با توجه به چارچوب قانون که مستلزم مذاکره برای غرامت و پتانسیل تصمیمات داوری الزام آور است، این غول های فناوری ممکن است نگران غیرقابل پیش بینی بودن چنین تعاملات و پیامدهای مالی باشند.

تصمیم آن‌ها برای حذف محتوای خبری می‌تواند نشان دهد که چگونه نسبت هزینه به فایده پیروی از محیط نظارتی جدید را در مقابل ارزشی که از توزیع محتوای خبری در بازار کانادا به دست می‌آورند، ارزیابی می‌کنند.

همچنین چالش‌ها و پیچیدگی‌ها را در یافتن راه‌حل میانی که هم منافع پلتفرم‌های دیجیتال و هم کسب‌وکارهای خبری را در چارچوب‌های نظارتی برآورده می‌کند، برجسته می‌کند.

بیانیه رسمی گوگل در مورد حذف پیوندهای خبری در جستجو

کنت واکر، رئیس امور جهانی گوگل و آلفابت، در یک پست وبلاگ اخیر بیان کرد:

دولت دلیلی به ما نداده است که باور کنیم روند نظارتی قادر به حل مشکلات ساختاری با قانون خواهد بود. در نتیجه، ما به دولت اطلاع داده‌ایم که تصمیم سختی گرفته‌ایم که وقتی قانون اجرایی شود، پیوندهای اخبار کانادا را از محصولات جستجو، اخبار و کاوش خود حذف خواهیم کرد و دیگر نمی‌توانیم Google News Showcase را اجرا کنیم. در کانادا.

گوگل به نگرانی در مورد الزام قانون برای پرداخت برای نمایش لینک های خبری اشاره کرد که از آن به عنوان “مالیات لینک” یاد می کند.

طبق به‌روزرسانی اخیر، گوگل این جنبه از قانون را منجر به عدم اطمینان محصول و قرار دادن شرکت در معرض مسئولیت مالی نامحدود می‌داند.

علاوه بر این، گوگل اشاره کرد که دولت کانادا تضمینی ارائه نکرده است که فرآیند نظارتی بتواند آنچه را که شرکت به عنوان مسائل ساختاری در قانون می‌داند، اصلاح کند.

علیرغم تعهد اعلام شده خود به روزنامه نگاری کانادایی از طریق برنامه ها و مشارکت ها، از جمله Google News Showcase، Google شکل فعلی بیل C-18 را غیرقابل اجرا می داند. بنابراین، گوگل لینک های خبری را حذف کرد، فرآیندی که در اوایل سال 2023 آزمایش می کرد.

این شرکت تلاش های خود را در ارائه بازخورد، توصیه اصلاحات و تایید یک مدل جایگزین شامل یک صندوق مستقل برای روزنامه نگاری فاش کرد.

با این حال، گوگل ادعا کرد که این پیشنهادات مورد توجه قرار نگرفته است، که منجر به نگرانی در مورد تأثیر این قانون بر دسترسی به اخبار و دسترسی خبرنگاران در کانادا شد.

این شرکت می‌خواهد شفافیت خود را با کانادایی‌ها و ناشران حفظ کند، اما از عواقب لایحه C-18 در صورتی که دولت نتواند نگرانی‌های خود را در پیشبرد رسیدگی کند ابراز نگرانی می‌کند.

بر اساس داده های Similarweb، اخبار و رسانه ها به طور متوسط ​​20٪ (یا بیشتر) از ترافیک را از جستجوی ارگانیک دریافت می کنند. گوگل 92 درصد از سهم بازار جستجو در کانادا را در اختیار دارد.

گوگل پیوندهای اخبار کانادا را در پاسخ به قانون اخبار آنلاین، لایحه C-18 حذف می کنداسکرین شات از Similarweb، ژوئن ۲۰۲۳

متا بر سر لایحه C-18 با کانادا مذاکره نخواهد کرد

راشل کوران، رئیس سیاست عمومی متا کانادا، در یک مصاحبه با سی‌بی‌سی نیوز، درباره واکنش متا به قانون اخبار آنلاین بحث کرد.

متا همچنین با تصمیم خود مبنی بر قطع دسترسی به محتوای خبری در فیس بوک و اینستاگرام برای کاربران کانادایی به روز رسانی را منتشر کرد.

این شرکت برای آماده شدن برای این حرکت، آزمایش‌های محصولی را انجام داد که بر بخش کوچکی از کاربران کانادایی تأثیر گذاشت. متا تاکید کرد که در حالی که محتوای خبری در دسترس نخواهد بود، سایر خدمات و محصولات، از جمله ارتباط با دوستان و خانواده، ابزارهای تجاری و ویژگی‌های پشتیبانی جامعه، به طور عادی کار خواهند کرد.

علاوه بر این، متا اعلام کرد که به تلاش های خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست از طریق شبکه جهانی حقایق خود ادامه خواهد داد.

به گفته متا، این تغییرات بر رسانه های خبری کانادا و بین المللی تأثیر خواهد گذاشت. در حالی که این رسانه‌ها همچنان به حساب‌ها و صفحات خود دسترسی دارند و می‌توانند پیوندهای خبری و محتوا را ارسال کنند، برخی از محتوا برای کاربران در کانادا قابل مشاهده نخواهد بود.

نیک چگ، رئیس امور جهانی متا، بیانیه‌ای در مورد تأثیر این تغییرات بر رسانه‌های خبری منتشر کرد.

تخمین می‌زنیم که فید فیس‌بوک در ۱۲ ماه منتهی به آوریل ۲۰۲۲ بیش از ۱.۹ میلیارد کلیک برای ناشران خبری ثبت‌شده در کانادا ارسال کرده است. ارزش بازاریابی رایگان ما بیش از ۲۳۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. ناشران انتخاب می‌کنند که محتوای خود را به اشتراک بگذارند زیرا این امر باعث افزایش ترافیک به وب‌سایت‌هایشان می‌شود. این به آنها کمک می کند اشتراک های بیشتری را بفروشند، مخاطبان خود را افزایش دهند و تبلیغات خود را به افراد بیشتری نشان دهند.

متا در انتقاد از قانون خبر آنلاین، آن را به دلیل نادیده گرفتن پویایی پلتفرم‌هایشان و ترجیحات کاربران، اساساً ناقص توصیف کرد.

این شرکت این قانون را به عنوان ارزش پلتفرم های متا برای ناشران اخبار در نظر نمی گیرد.

طبق آمار Statcounter، فیسبوک و اینستاگرام تقریباً 60 درصد از سهم بازار رسانه های اجتماعی در کانادا را در اختیار دارند.

گوگل پیوندهای اخبار کانادا را در پاسخ به قانون اخبار آنلاین، لایحه C-18 حذف می کندتصویر از Statcounter، ژوئن 2023

آینده اخبار آنلاین در کانادا

تصویب قانون خبر آنلاین کانادا، بیل C-18، نقطه‌ای مهم در رابطه بین پلتفرم‌های دیجیتال و کسب‌وکارهای خبری است.

این قانون به عدم تعادل در قدرت چانه زنی می پردازد و به رسانه های خبری برای محتوای آنها جبران می کند. با این حال، پاسخ‌های گوگل و متا نشان‌دهنده بی‌میلی غول‌های فناوری برای انطباق با چارچوب قانونی جدید است که منجر به حذف محتوای خبری کانادا از سوی آن‌ها شد.

این پیشرفت سوالات اساسی را در مورد آینده انتشار اخبار از طریق پلتفرم های دیجیتال در کانادا و پویایی در حال تحول مقررات، فناوری و روزنامه نگاری ایجاد می کند.

اثربخشی و پیامدهای لایحه C-18 در کانادا و سایرین که با مسائل مشابه دست و پنجه نرم می کنند به دقت بررسی خواهد شد.


تصویر ویژه: JHVEPhoto/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور