چیست و چرا برای سئو مهم است

علیرغم داشتن اطلاعات زیادی در مورد بهینه سازی صفحات وب برای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، یک چیز وجود دارد که گوگل ارائه نمی دهد:

اسناد رسمی در مورد Navboost.

گوگل اخیراً وجود این سیگنال رتبه‌بندی را تأیید کرده است، و آنچه را که بسیاری از مدت‌ها پیش به آن اعتقاد داشتند را تأیید کرده است: اینکه کاربران چگونه در فهرست‌های نتایج جستجو کلیک می‌کنند، بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد.

اگر با Navboost آشنا نیستید نگران نباشید. قبل از اینکه Pandu Nayak، معاون جستجو در گوگل، آن را در جلسات استماع ضد انحصار غول جستجو در سال 2023 در ایالات متحده مطرح کند، تعداد کمی از خارج از گوگل درباره آن شنیده بودند. با این حال، Navboost پیامدهای مهمی برای استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شما دارد، بنابراین تا سرعت شما را بالا ببرم.

در این مقاله، توضیح می‌دهم که Navboost چیست، چگونه بر رتبه‌بندی جستجوی شما تأثیر می‌گذارد، و روش‌هایی که می‌توانید سایت خود را برای هماهنگی با الگوریتم‌های Google بهینه کنید.

Navboost چیست؟

Navboost یک سیگنال رتبه بندی گوگل است که تعامل کاربر با محتوای شما در SERP ها را ردیابی می کند. سپس سیگنالی در مورد مرتبط بودن صفحات نمایش داده شده در نتایج جستجو به گوگل ارسال می کند. این سیگنال بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارد – هرچه کاربران بیشتر بر روی قطعه جستجوی شما کلیک کنند و با محتوای شما تعامل داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه وب شما هدف جستجوی آنها را برآورده کند و به پرس و جو مرتبط باشد.

گوگل اغلب این موضوع را رد می‌کند که رفتار کاربر بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل است که کشف Navboost محافل سئو را به شدت متحیر کرده است. طبق شهادت نایاک، Navboost یکی از قوی‌ترین سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل است.

به دنبال ثبت اختراع Navboost

Navboost حداقل به سال 2005 باز می گردد و از آن زمان به روز شده است. چون وجود ندارد رسمی اطلاعات دریافتی از گوگل در مورد این سیستم، سهامداران برای کسب اطلاعات بیشتر به دنبال ثبت اختراع هستند.

راجر مونتی یکی از کسانی است که به چالش کشیده شد و در سال 2004 ثبت اختراع گوگل با عنوان «سیستم‌ها و روش‌هایی برای ارتباط موضوعیت و محبوبیت سند در سال 2004» را به پایان رساند. مونتی در مقاله جذاب خود در ژورنال موتورهای جستجو توضیح می دهد که چگونه این حق ثبت اختراع خاص با اطلاعات ارائه شده در جلسات استماع مطابقت دارد. او روند رتبه بندی شرح داده شده در پتنت را به شرح زیر خلاصه می کند:

  • کاربران یک سند (صفحه وب) را از SERP ها بازیابی می کنند.
  • سیستم های گوگل اسناد را به موضوعات مرتبط می کند.
  • سیستم های گوگل از الگوهای ناوبری کاربر برای امتیاز دادن به اسناد برای محبوبیت استفاده می کنند.
  • نمرات محبوبیت و ارتباط سند با هم ترکیب می شوند تا بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارند.

ما هنوز مشخص نکرده ایم که آیا این پتنت برای Navboost است یا خیر. با این حال، تجزیه و تحلیل مونتی بینش ارزشمندی را در مورد تفکر گوگل در مورد کلیک کاربر و تغییرات رتبه کلمات کلیدی ارائه می دهد.

Navboost چگونه کار می کند

بیایید به مکانیک Navboost بپردازیم. اول اینکه داده هایش را از کجا می آورد؟

هنگامی که کاربران جستجو را انجام می دهند، صفحاتی به آنها نمایش داده می شود که گوگل احساس می کند با هدف جستجوی اولیه مطابقت دارند. Navboost هنگامی که کاربر روی صفحه کلیک می کند شروع می شود و نحوه تعامل کاربران با لیست های جستجو را ردیابی می کند. ما دقیقاً نمی دانیم که الگوریتم چگونه کار می کند، اما به طور کلی تصور می شود که:

  • ارتباط یک صفحه با تعداد افرادی که روی آن کلیک می کنند مرتبط است.
  • تعامل با ماندن کاربران در صفحه ای که کلیک کرده اند نشان داده می شود.
  • اگر کاربران برای مشاهده صفحات دیگر به SERP ها برگردند، صفحه هدف جستجو را برآورده نمی کند.

سپس Navboost این داده های جدید را به داده های جمع آوری شده از 13 ماه گذشته اضافه می کند. الگوریتم‌ها یک سیگنال رتبه‌بندی ارائه می‌کنند و آن را برای بهبود تجربه جستجوی آینده در SERP اعمال می‌کنند. گوگل ممکن است به صفحات مرتبط با افزایش رتبه پاداش دهد، در حالی که صفحاتی که به نظر نمی‌رسد کاربران را راضی کنند ممکن است در موقعیت جستجو افت کنند. با این حال، رتبه بندی نهایی یک صفحه به سایر عوامل رتبه بندی گوگل بستگی دارد.

Navboost چه تفاوتی با چسب دارد؟

اگر در عملکرد Navboost غوطه ور شوید، با اصطلاح “چسب” مواجه خواهید شد. Navboost و Glue اساساً عملکرد یکسانی دارند، اما در حالی که Navboost بر روی کلیک‌های کاربر در SERP تمرکز می‌کند، Glue تعاملات با سایر ویژگی‌ها را در صفحه نتیجه جستجو تجزیه و تحلیل می‌کند. این موارد می تواند شامل عمق اسکرول، شناور کردن و جابجایی ماوس باشد. برای مثال، Glue از زمانی که شخصی در چرخ فلک محصول پیمایش می‌کند یا People Also Ask را بزرگ می‌کند، عکس می‌گیرد.

در طول جلسات، نایاک توضیح داد که گوگل هنگام تعیین نحوه رتبه بندی صفحات وب، الگوریتم ها را در مراحل مختلف اعمال می کند. Navboost زودتر برای کمک به جمع‌آوری نتایج اعمال می‌شود، در حالی که داده‌های Glue «بعد در پشته» وارد می‌شوند.

چگونه Navboost بر SEO تأثیر می گذارد

بنابراین، این همه Google-speak برای سئو چه معنایی دارد؟ خوب، نکته اصلی این است: کلیک روی محتوای شما اهمیت دارد. نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما مهم است. این تعاملات نشان می دهد که آیا محتوای شما مفید است و سؤالات جستجو را برآورده می کند.

قبل از اینکه ناامید شوید که یکی دیگر از عوامل رتبه بندی گوگل برای نگرانی وجود دارد، این خبر خوب است. در تصویر بزرگ، Navboost فقط یک یادآوری برای پیروی از بهترین شیوه های SEO و تمرکز بر ارائه تجربیات کاربر با کیفیت است. اگر استفاده از سایت شما آسان است، مفید است، و هدف جستجو را برآورده می کند، در حال حاضر کلیک ها و تعامل را تشویق می کنید.

نحوه بهینه سازی برای Navboost

برای بهینه سازی برای Navboost، باید به گوگل پیام دهید که صفحات وب شما مربوط به جستجوگران است. این جایی است که بهترین شیوه های سئو وارد عمل می شود – هدف شما تشویق کاربران به کلیک بر روی صفحه شما در SERP و ارائه یک تجربه کاربری عالی پس از ورود به سایت شما است. اگر کاربران کلیک کنند اما به SERP ها بازگردند – چیزی که به عنوان “pogo-sticking” شناخته می شود – احتمالاً محتوای شما از انتظارات پایین تر است.

در زیر چند استراتژی SEO وجود دارد که می توانید برای بهبود سایت خود برای Navboost پیاده سازی کنید. حتماً به طور مرتب آمار سئو را دنبال کنید تا ببینید آیا تلاش‌های شما نتیجه می‌دهد یا باید تاکتیک‌های خود را برای بهبود عملکرد تنظیم کنید.

یک ساختار منطقی سایت ایجاد کنید

روشی که شما وب سایت خود را سازماندهی می کنید بر میزان آسان کشف و مصرف محتوای شما تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که معماری سایت شما منطقی است و از سفر خریدار پشتیبانی می کند.

  • محتوا را در دسته بندی گروه بندی کنید تا به کاربران کمک کند اطلاعات مربوطه را به حداقل برسانند.
  • در جایی که مدیریت حجم زیادی از محتوا منطقی است، زیرمجموعه هایی را اضافه کنید.
  • از یک ساختار سلسله مراتبی استفاده کنید که کاربران را از اطلاعات مهم و سطح بالا به محتوای دقیق تر می برد.
  • پیوندهایی را ارائه دهید که به کاربران کمک می کند تا به مرحله طبیعی بعدی سفر خود پیشرفت کنند.

ناوبری بصری را ارائه دهید

هنگامی که بازدیدکنندگان از طریق SERP به سایت شما وارد می شوند، باید بتوانند بدون زحمت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. ناوبری واضح و آسان را ارائه دهید تا بتوانند بدون از دست دادن یک مرحله شروع به کاوش در محتوای شما کنند.

  • منوهای پیمایش را در مکان‌های آشنا، مانند بالای صفحه یا نوار کناری سمت چپ قرار دهید.
  • برچسب های منو واضح و توصیفی بنویسید.
  • از ناوبری خرده نان استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید در سلسله مراتب سایت شما کجا هستند.
  • گزینه های پیمایش متعددی را ارائه دهید تا کاربران بتوانند مسیرهای مختلفی را از طریق محتوای شما طی کنند (به عنوان مثال، پیوندهای داخلی و پست های مرتبط).
  • از سرنخ های بصری استاندارد مانند یک سبد برای سبد خرید یا یک ذره بین برای کادر جستجو استفاده کنید.
  • یک گزینه جستجوی داخلی ارائه دهید و کادر جستجو را به صورت برجسته نمایش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که عناصر به طور مداوم در هر صفحه گذاشته شده اند.

یک رابط کاربر پسند طراحی کنید

یک رابط بصری ساده و جذاب، تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما را آسان تر می کند. رابط به همه عناصری اشاره دارد که ممکن است شخصی با آنها درگیر شود، مانند متن، تصاویر، دکمه‌ها، پیوندها و فرم‌ها.

اجزای یک رابط کاربر پسند عبارتند از:

  • فضای سفید فراوان و چیدمان تمیز و نامرتب.
  • حداقل پاپ آپ ها و تبلیغاتی که ممکن است حواس کاربران را پرت کرده یا آزار دهند.
  • کنتراست بین رنگ فونت و پس زمینه تا محتوا قابل خواندن باشد.
  • نشانه های بصری برای نشان دادن پیوندها و موارد قابل کلیک.
  • بازخورد برای نشان دادن موفقیت آمیز بودن اقدامات، مانند فرم‌های ارسال شده.

افزایش سرعت سایت

مطمئن شوید که صفحات وب شما به سرعت بارگیری می شوند تا کاربران بتوانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. یک سایت کند و بی‌صبرانه باعث می‌شود بازدیدکنندگان بی‌صبرانه روی انگشتان خود ضربه بزنند. به جای اینکه آنها را در قیف فروش خود جذب کنید، خطر بازگشت آنها به SERP ها را برای یافتن یک سایت پاسخگوتر دارید.

گوگل از معیارهایی به نام Core Web Vitals برای ارزیابی عملکرد سایت شما استفاده می کند. می توانید این گزارش را در کنسول جستجو پیدا کنید. اگر به دلایلی کنسول جستجوی Google را راه‌اندازی نکرده‌اید، نسخه‌ای از این اطلاعات را می‌توانید در ابزار PageSpeed ​​Insights Google پیدا کنید. این گزارش سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری سایت شما را آزمایش می‌کند تا ببیند چگونه با آستانه‌های توصیه‌شده Google مطابقت دارد. اگر سایتی این آستانه ها را برآورده کند، احتمال بازگشت کاربران 24 درصد کمتر است، بنابراین ارزش دارد که برای بهینه سازی عملکرد صفحه زمان بگذارید.

برای به حداکثر رساندن سرعت سایت:

  • تصاویر را فشرده کنید تا سریعتر بارگذاری شوند.
  • فایل های CSS و JavaScript را کوچک و/یا ترکیب کنید.
  • تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید.
  • کش مرورگر را تنظیم کنید.
  • فعال کردن بارگذاری تنبل
  • ارائه محتوا از طریق چندین سرور
  • تغییر مسیرهای غیر ضروری را کاهش دهید.

بهینه سازی برای موبایل

بسیاری از کسب‌وکارها هنوز هم ابتدا وب‌سایت‌های خود را برای دسک‌تاپ طراحی می‌کنند، حتی اگر گوگل یک خط‌مشی فهرست‌بندی اول تلفن همراه دارد. در واقع، با 63٪ از جستجوهای ارگانیک که در دستگاه های تلفن همراه در سال 2021 انجام می شود، کاربران باید بتوانند با وب سایت شما در هنگام استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها تعامل داشته باشند.

برای ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل، مطمئن شوید که:

  • طرح‌بندی‌ها واکنش‌گرا هستند و با اندازه صفحه نمایش سازگار هستند.
  • محتوا به خوبی روی صفحه نمایش قرار می گیرد.
  • فونت ها خوانا هستند.
  • دکمه ها و لینک ها از هم فاصله دارند و به راحتی می توان آنها را لمس کرد.
  • ناوبری ساده و شهودی است.
  • تصاویر برای بارگذاری سریعتر فشرده می شوند.
  • سرعت سایت موبایل بهینه شده است.

هدف برای جذاب کردن ویژگی های SERP

Navboost زمانی فعال می شود که کاربران شروع به تعامل با محتوای شما در SERP می کنند، بنابراین در نظر بگیرید که قطعات شما در مقایسه با سایر لیست های جستجو چگونه ظاهر می شوند. توجه کن به:

  • عناوین متا و توضیحات. عناوین متا و توضیحات واضح و مختصر بنویسید که منعکس کننده محتوای صفحه باشد و کاربران را ترغیب به بازدید از صفحه شما کند.
  • ساختار URL از یک ساختار URL توصیفی استفاده کنید که به جستجوگران می گوید در کجای سایت شما قرار خواهند گرفت. برای مثال، URL صفحه خدمات محتوای SEO ما در این آدرس قرار دارد: www.victorious.com/services/seo-content
  • تکه های غنی استفاده از نشانه گذاری طرحواره را برای فعال کردن جزئیات بیشتر برای نمایش با فهرست جستجوی خود در نظر بگیرید. تصاویر، ویدیوها، رتبه‌بندی ستاره‌ها، لینک‌های سایت، قیمت‌ها و موجودی موجودی می‌توانند توجه را به قطعه شما جلب کنند و کلیک‌ها را تشویق کنند.

محتوای درجه یک صنایع دستی

محتوای با کیفیت بالا به بازدیدکنندگان دلیلی برای ماندن در سایت شما و کشف پیشنهادات شما می دهد. فهرستی از مقالات عمیق همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا دستورالعمل‌های EEAT Google را برای تخصص و اقتدار رعایت کنید، و به Google اعتماد به نفس می‌دهد تا صفحه وب شما را در SERP بالاتر نشان دهد.

برای ایجاد محتوای متقاعد کننده و معتبر که کاربران خود را راضی کند:

  • مخاطبان خود و نیازهای آنها را درک کنید.
  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و هدف جستجو را درک کنید.
  • محتوای اصلی و با ارزش افزوده ارائه دهید که دانش را افزایش می دهد یا راه حل هایی را ارائه می دهد.
  • از داده ها و تحقیقات معتبر استفاده کنید.
  • از ترکیبی از انواع محتوا برای جذب علایق مختلف استفاده کنید.
  • به طور مرتب موجودی محتوای خود را بررسی کنید تا از مرتبط بودن و به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در صدر الگوریتم همیشه در حال تغییر بمانید

همگام شدن با گوگل گاهی اوقات می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما برای حفظ دیده شدن در دنیای جستجوی آنلاین ضروری است. چه الگوریتم‌ها تغییر کنند و چه اطلاعات جدیدی در دسترس قرار گیرد، کارشناسان ما می‌توانند به برند شما کمک کنند مرتبط باقی بماند، با مخاطبان ارتباط برقرار کند و رشد پایدار را هدایت کند. امروز با ویکتوریوس تماس بگیرید تا درباره خدمات سئوی ما و نحوه کمک به رونق کسب و کار شما بیشتر بدانید.