گفتگوی کلیدی جهان مرکز داده با Burcin Kaplanoglu از Oracle | دانش مرکز داده

من چند سالی است که دکتر بورچین کاپلان اوغلو را می شناسم و اینکه او را یک آینده نگر صنعت خطاب کنم، دست کم گرفته شده است. دیدگاه او در مورد صنعت ما این است که چرا من بسیار هیجان زده هستم که او را در کنفرانس ما سخنرانی کند. قبل از سخنرانی اصلی وی در AFCOM Data Center World 2023 در آستین، با کاپلان اوغلو از اوراکل ملاقات کردیم تا دیدگاه او را در مورد صنعت متصل خود بدانیم. کاپلان اوغلو یک تکنولوژیست صنعت، مبتکر، رهبر فکری و سخنران اصلی شناخته شده است. او پیشرو نوآوری برای صنایع عمودی اوراکل است و یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه های صنعتی اوراکل است.

هدشات بورچین کاپلان اوغلو

در Data Center World امسال، سخنرانی کاپلان اوغلو به آخرین نوآوری‌ها و آزمایش‌های مربوط به روباتیک در مرکز داده، نحوه استفاده از داده‌ها برای آنلاین کردن سریع‌تر و پایدارتر ظرفیت، و چگونگی تأثیر راه‌حل‌های مبتنی بر داده بر آینده مرکز داده

حتما برای یک جلسه فوق العاده به ما بپیوندید! و اکنون، گپ با کاپلان اوغلو.

دانش مرکز داده: وضعیت فعلی شکاف استعدادی را که صنعت مرکز داده را تحت تأثیر قرار داده است، چگونه توصیف می کنید؟ اکنون صنعت فناوری برای کاهش این بحران نیروی کار چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟

بورچین کاپلان اوغلو: این کمبود استعداد در سراسر صنایع احساس می شود و صنعت مرکز داده نیز تفاوتی ندارد. کارکنان مرکز داده در قلب نحوه انجام کارها قرار دارند و نقش اساسی در کمک به کسب و کارها برای رونق در چشم انداز بازار در حال تغییر دارند. جامعه به متخصصان متنوعی نیاز دارد که بتوانند از گسترش دیجیتال جهانی و نقش‌های جدیدی که همگام با فناوری‌های نوظهور و روندهای در حال تحول در صنعت ایجاد می‌شوند، حمایت کنند.

برخی از فعالیت ها در یک مرکز داده می تواند تکراری باشد. شرکت ها به طور فزاینده ای برای مدیریت برخی از فرآیندهای مرسوم مرکز داده، از جمله نظارت، تعمیر و تحویل برنامه، به اتوماسیون روی می آورند تا به افزایش بهره وری و سازگاری مرکز داده کمک کنند. این می تواند به کاهش کمبود نیروی کار در صنعت و همچنین از دست دادن دانش سازمانی که در هنگام بازنشستگی اعضای نیروی کار رخ می دهد، کمک کند.

DCK: اپراتورهای مراکز داده در سال 2023 باید به چه روندهای نوظهوری توجه بیشتری داشته باشند؟

کاپلان اوغلو: مراکز داده باید از پذیرش فزاینده فناوری ابر پشتیبانی کنند. از آنجایی که افراد بیشتری زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می‌کنند، و از آنجایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به طور گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مراکز داده باید تقاضا را با سرورهای اضافی و گزینه‌های اتصال با تاخیر کم پشتیبانی کنند. ماهیت شدید بارهای کاری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به مقادیر بیشتری از پردازش داده ها نسبت به روش های مرسوم قبلی نیاز دارد که تغییر در معماری مرکز داده را ضروری می کند. این شامل سیستم‌های خنک‌کننده پیچیده‌تر برای تطبیق با خروجی بالاتر و همچنین افزایش مقادیر محاسباتی، حافظه و منابع ذخیره‌سازی در تعداد زیادی از رایانه‌ها می‌شود.

مراکز داده به طور همزمان فراخوانده می شوند تا از فناوری های سبزتر استفاده کنند که می تواند به حمایت از اهداف پایدار آنها کمک کند.

DCK: کدام روندهای اخیر پایداری شما را بیشتر هیجان زده کرده است؟

کاپلان اوغلو: اکثر شرکت‌ها تاکنون اهداف زیست‌محیطی، اجتماعی و حکومتی خود را مشخص کرده‌اند و جزئیاتی را بیان کرده‌اند که چگونه قصد دارند به سمت فناوری‌های سبزتر حرکت کنند و به مهار تغییرات آب و هوایی کمک کنند. با نگاه به آینده، برخی از صنایع نه تنها به دنبال دستیابی به این اهداف هستند، بلکه به دنبال فراتر از آنها هستند. برای کمک به این فرآیند، اخیراً یک آزمایشگاه صنعتی Oracle در ریدینگ، انگلستان ساخته‌ایم که بر دستیابی به سطوح بالاتر پایداری متمرکز است. این آزمایشگاه قرار است موارد استفاده پایدار، تحرک و دسترسی را با مشتریان و شرکا هدایت کند.

پلتفرم‌های فناوری هوشمند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند و برای صنایع به‌طور هدفمند ساخته شده‌اند، می‌توانند به بهبود تصمیم‌گیری کمک کنند. همراه با افزایش پذیرش اتوماسیون، این کارایی عملیاتی را بهبود می بخشد، به کاهش خطرات کمک می کند و به کاهش انتشار کربن کمک می کند. این فناوری‌ها می‌توانند با تجسم نتیجه نهایی قبل از شروع کار، به کاهش ضایعات و تکرار یا دوباره کاری پرهزینه کمک کنند.

شرکت ها به طور مداوم به دنبال راه هایی برای پایدارتر کردن کسب و کار خود بوده اند و تجزیه و تحلیل داده ها می تواند بخشی از راه حل باشد. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند نحوه تکمیل کار در صنایع را تغییر دهد و به شرکت ها کمک کند تا فرآیندها را ساده کرده و آنها را کارآمدتر کنند.

داده‌ها می‌توانند به تیم‌ها کمک کنند تا پایداری روش‌های فعلی را اندازه‌گیری کنند و از این بینش‌ها برای نشان دادن پایداری در کل فرآیند کار استفاده کنند. هنگامی که داده ها به درستی به کار گرفته شوند، می توانند نقش بزرگی در سوق دادن صنایع به سمت روش های توسعه پایدار بلندمدت ایفا کنند.

DCK: آخرین سوال، برای دیدن یا انجام چه چیزی در DCW بیشترین هیجان را دارید؟

کاپلان اوغلو: من بیشتر مشتاق گذراندن وقت با مشتریان و دیگر رهبران این صنعت هستم. این یک انجمن منحصر به فرد است که در آن بحث در مورد روندهای صنعت هیجان انگیز خواهد بود. من نحوه تغییر زیرساخت های دیجیتالی توسط ربات ها و هوش مصنوعی را ارائه خواهم داد و آزمایشگاه صنعت اوراکل و برخی از موارد استفاده کلیدی را که از ساخت و ساز تا عملیات توسعه داده ایم، معرفی خواهم کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور