چگونه می توان به اجماع تساهل کننده 99٪ خطا دست یافت

عکس پروفایل نویسنده

مدت هاست که می شنویم امکان دستیابی به توافق با 50٪ تحمل خطا در یک شبکه همزمان وجود دارد که در آن پیام های پخش شده توسط هر گره صادق تضمین می شود که توسط سایر گره های صادق در طی بازه زمانی مشخصی دریافت می شود.

اگر مهاجمی داشته باشد بیشتر بیش از 50٪ ، آنها می توانند “51٪ حمله” را انجام دهند ، و آنالوگ آن برای هر الگوریتمی از این نوع وجود دارد.

مدت هاست که ما شنیده ایم که اگر می خواهید فرض همگام سازی را آرام کنید و الگوریتمی دارید که “در زیر ناهمگونی ایمن باشد” ، حداکثر تحمل خطا قابل دستیابی به 33٪ کاهش می یابد (PBFT ، Casper FFG و غیره همه در این قرار می گیرند دسته بندی).

اما آیا می دانید که اگر اضافه کنید حتی بیشتر فرضیات (به طور خاص ، شما نیاز دارید ناظران، یعنی کاربرانی که به طور فعال در اجماع مشارکت نمی کنند اما به خروجی آن اهمیت می دهند ، همچنین به طور فعال در حال تماشای اجماع هستند و نه فقط پس از خروج از آن بارگیری می کنند) ، آیا می توانید تحمل خطا را تا 99٪ افزایش دهید؟

این در واقع مدتهاست که شناخته شده است. مقاله معروف لزلی لمپورت در سال 1982 “مسئله ژنرال های بیزانس” (لینک اینجا) حاوی توصیفی از الگوریتم است. موارد زیر تلاش من برای توصیف و فرمول بندی مجدد الگوریتم به صورت ساده خواهد بود.

فرض کنید وجود دارد ن گره های شرکت کننده در اجماع ، و همه موافق هستند …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور