چگونه شیوه های DevOps در برابر بحران های سال 2020 شکست خوردند

رویکرد DevOps برای تحویل نرم افزار تقریباً از گذشته وجود داشته است بیش از یک دهه. اکثر سازمانها از روشهای DevOps استقبال کرده اند ، و 60٪ نرخ استقرار مداوم را چندین بار در روز گزارش کنید. بنابراین ممکن است فکر کنید که سازمان معمولی امروزی از موقعیت مناسبی برخوردار است تا نرم افزار را زودهنگام تحویل دهد و در پاسخ به چالش های مهم به صورت چابک فعالیت کند. تجربه سال 2020 چیز دیگری را پیشنهاد می کند.

سال 2020 مجموعه ای از بحران ها را آغاز کرد – از جمله همه گیر ، اما نه محدود به آن ، چالش های بی سابقه DevOps. و در حالی که برخی از تیم های DevOps با چالش روبرو شدند ، نتایج به طور کلی کم نتیجه بودند. بیشتر سازمان ها برای ارائه سریع نرم افزار جدید و رفع سریع مشکلات تلاش می کردند ، که این مسئله باعث می شود که واقعاً شیوه های DevOps در یک سازمان معمولی چگونه ریشه دوانده است.

2020: سه چالش عمده

در طول سال 2020 ، تیم های توسعه و فناوری اطلاعات با سه نوع عمده چالش روبرو شده اند که از نظر تئوری ، شیوه های DevOps می تواند به حل آنها کمک کند.

1. آزمایش و واکسیناسیون COVID

واضح ترین بحران بیماری همه گیر COVID-19 بود و برنامه های جدیدی که سازمان ها مجبور شدند در کوتاه مدت در پاسخ به آن فشار بیاورند.

در بهار سال 2020 ، توسعه دهندگان در سراسر جهان وظیفه ساخت برنامه هایی را داشتند که به برنامه ریزی آزمایشات COVID کمک کند. نتایج دقیقاً چشمگیر نبود. مشهورترین تلاش ، سایتی بود که توسط شرکت خواهر گوگل ، وریلی ، پیش بینی شده بود به سختی تحقق یافت و هرگز مقیاس بندی نشد به روشی که حامیانش قول داده بودند. سرانجام بسیاری از دولت های ایالتی اقدامات خود را انجام دادند و مراکز آزمایش COVID نسبتاً کاربر پسند را ساختند ، مانند کالیفرنیا و نیویورک، اما اینها اغلب تا چند ماه پس از بروز همه گیری بالغ نمی شدند.

این سرعت منعکس کننده سرعتی نیست که قرار است شیوه های DevOps فعال کنند ، به ویژه هنگامی که با یک برنامه نسبتاً ساده روبرو هستید که در دسترس بودن آزمایش را گزارش می کند. برای اطمینان ، ساخت این برنامه ها بی اهمیت نیست. اما اینطور نیست که آنها شاتل هایی را که به فضا پرواز می کنند ردیابی می کنند. ساخت یک برنامه که به طور قابل اعتماد سایت های آزمایشی را ردیابی می کند و افراد را به سمت آنها سوق می دهد ، اگر شما یک سازمان چابک باشید که DevOps و تحویل مداوم را درک می کند ، ماه ها طول نمی کشد.

اخیراً ، توسعه دهندگان در سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی عجله کرده اند تا برنامه هایی را برای هماهنگی قرارهای واکسیناسیون مستقر کنند. بسیاری از اینها نیز آنطور که انتظار می رود کار نکرده اند. از فلوریدا تا کالیفرنیا ، آنها بوده اند مستعد بروز اشکالات، اضافه كردن مانع دیگری به واکسنهایی که از قبل مشکل ساز شده اند.

خبر خوب این است که حداقل برنامه ها علائمی از بهبود مستمر را نشان داده اند. بگیر برنامه واکسیناسیون ایالت نیویورکبه عنوان مثال ، که یک کابوس SRE بود که برای اولین بار در اواسط ژانویه ظاهر شد: بارگیری صفحات چند دقیقه طول کشید ، و سایت کدهای خطا را در سراسر مکان پخش کرد. در طی چند روز ، مشخص شد که توسعه دهندگان شروع به بیرون کشیدن نسخه های جدید با پیشرفت عملکرد کرده اند. به عنوان مثال ، در حالی که برنامه در ابتدا جزئیات کامل هر سایت واکسیناسیون را نشان می داد ، حتی اگر سایت بدون قرار ملاقات آزاد باشد ، نسخه بعدی نمایش را به سایتهایی با قرار ملاقات در دسترس محدود می کند. با کاهش مقدار محتوایی که برنامه برای ارائه با هر درخواست نیاز داشت ، به نظر می رسید که این تغییر عملکرد را تا حدودی بهبود می بخشد.

2. سیستم عامل های بیکاری

افزایش شدید بیکاری که ناشی از همه گیری بود ، یک چالش ناگهانی دیگر را برای توسعه دهندگان و تیم های DevOps ایجاد کرد: نیاز به کنترل سطح بی سابقه ای از ترافیک برای سیستم های بیکاری آنلاین.

مهندسان از این نظر که این برنامه ها از قبل وجود داشتند ، از این مزیت برخوردار بودند. آنها نیازی به ساخت آنها از ابتدا نبودند ، همانطور که در بیشتر برنامه های مربوط به COVID این کار را انجام دادند.

با این وجود ، افزایش تقاضا برای وب سایت های بیکاری باعث سقوط بسیاری شد، اغلب برای مدت طولانی این مسائل فنی منجر به ایجاد اختلالات شدیدی در زندگی واقعی برای افراد بیکار شد که با استفاده از سیستم های بیکاری برای دیدن آنها در یک دوره مشکلات مالی شخصی حساب می کنند.

با گذشت زمان ، اوضاع بهبود یافت ، اما فقط تا حدودی. سایت های بیکاری ایالت ها مانند میشیگان و کانزاس از سال 2021 هنوز به طور پراکنده سقوط می کردند ، که نشان می دهد توسعه دهندگان و تیم های فناوری اطلاعات پشت سر آنها چالش خوبی نداشته اند ، همانطور که می توان امیدوار بود. در یک دنیای کامل ، تیم های DevOps از تجربیات سال گذشته استفاده می کردند تا بفهمند چرا برنامه های بیکاری نمی توانند به طور مداوم میزان صدا را کنترل کنند و آنها را برطرف می کنند ، اما این اتفاق نیفتاده است.

3. نرم افزار رأی گیری

برای سیستم عامل های نرم افزار رأی گیری نیز ، سال 2020 سال بنر نبود.

برجسته ترین برنامه برنامه ای بود که دموکرات های آیووا از آن برای گزارش نتایج کمیسیون انتخابات در فوریه 2020 استفاده کردند. ظاهرا به دلیل عدم آزمایش ، برنامه تلاش کرد تا داده ها را به طور کامل گزارش کند.

هنگامی که شما در حال استقرار برنامه ای هستید که در اولین روز تولید خود شاهد ترافیک گسترده ای است و واقعاً نمی توانید روی حل مشکلات احتمالی آن دوره حساب کنید ، در حالت ایده آل از تکنیک های DevOps مانند shift-left استفاده می کنید آزمایش برای اطمینان از عملکرد قابل اعتماد برنامه. اما به نظر نمی رسد که این اتفاق افتاده باشد.

و سپس بود جنجال در ماه نوامبر بر سر نرم افزار رأی گیری Dominion. دشوار است که آنرا به دلیل خرابی DevOps ، گچ کنید ، خصوصاً به این دلیل که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این نرم افزار در واقع نتوانسته کار خود را انجام دهد ، وجود ندارد. هنوز هم ، شاید یک نکته جالب در اینجا این باشد که حفظ یک ردیابی حسابرسی و دید مداوم بسیار مهم است. بدون این موارد ، متقاعد کردن تنظیم کنندگان و کاربران برای اعتماد به برنامه شما دشوار است.

نتیجه

همه موارد بالا در مورد وضعیت اعمال DevOps چه می گویند؟ به طور خلاصه ، با وجود همه هیاهوی تبلیغاتی و جشن موفقیت DevOps ، DevOps برای تحقق نتایج دنیای واقعی که از نظر تئوری نوید می دهد ، راهی طولانی در پیش دارد.

مطمئناً ، هر برنامه ای که توسعه دهندگان در پاسخ به بحران های سال 2020 راه اندازی کرده و یا مقیاس آن را افزایش داده اند ، یک شکست نبوده است. بعضی از آنها منطقی کار می کردند و برخی دیگر با گذشت زمان پیشرفت کردند. با این حال ، این واقعیت که اوضاع به طور کلی خوب پیش نرفته است ، نشانه این است که سازمان ها هنوز در تلاشند تا نرم افزارهایی را با سرعت و چابکی که DevOps قادر به ارائه آن است ، ارائه دهند.

مسلماً ، بسیاری از برنامه های توصیف شده در بالا توسط سازمان های دولتی ساخته شده و نگهداری می شوند ، که از نظر تکنولوژیک دقیقاً به دلیل چابک بودن یا پیشرفته بودن شناخته نشده اند. اما وقتی حتی یک شرکت مادر گوگل برای انتشار سریع یک برنامه تلاش می کند ، باید از خود بپرسید که آیا عملکردهای DevOps واقعاً م .ثر است.

اگر DevOps وجود نداشت ، سال 2020 حتی سال بدتری بود. اما یک شکاف گسترده وجود دارد که DevOps را از نظر تئوری و DevOps در عمل جدا می کند ، واقعیتی که در عصر کنونی ما از بحرانهای آبشار کاملاً روشن شده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور