چگونه جلوی تأثیر منفی ویدیوها بر Core Web Vitals را بگیریم • Yoast

ویدیوهای جاسازی شده بخش مهمی از وب سایت ها هستند. و فهمیدن دلیل آن آسان است. آنها یک لایه جذاب و تعاملی را به انواع صفحات اضافه می کنند. اما یک مشکل وجود دارد: فایل های ویدیویی بزرگ هستند. به ویژه در اتصالات تلفن همراه با پهنای باند پایین، بارگیری آنها بسیار کند است.

این می تواند از نقطه نظر تجربه کاربر یک مشکل باشد، به خصوص اگر ویدیو برای نمایش صفحه حیاتی باشد (مانند پخش خودکار ویدیوی پس زمینه). اما می تواند برای سئو نیز یک چالش باشد. داشتن ویدیوهای بزرگ بیش از حد در یک صفحه می تواند تأثیر منفی بر Core Web Vitals، به ویژه Largest Contentful Paint (LCP) و Cumulative Layout Shift (CLS) داشته باشد. بیایید عمیق‌تر به این دو موضوع بپردازیم، و برای رفع آن چه کاری می‌توانید انجام دهید.

بزرگترین رنگ محتوایی

اگر صفحه شما شامل یک ویدیوی جاسازی شده درون خطی است، آن ویدیو بخشی از بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) است. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که ویدیو بخش مهمی از تجربه صفحه است، هم از نظر الگوریتمی و هم از دیدگاه کاربر. اگر زمان LCP شما خیلی کند است (به عنوان مثال، زمانی که به اجرای مقدار زیادی از جاوا اسکریپت بستگی دارد)، ممکن است ارزیابی ناموفق Core Web Vitals در کنسول جستجوی Google دریافت کنید. که شبیه این است:

گوگل دوست دارد صفحات را در عرض 2.5 ثانیه در یک اتصال 3g موبایل بارگذاری کند. اگر فایل‌های ویدیویی HD برای تجربه صفحه شما حیاتی باشند، قطعاً یک چالش است.

تغییر چیدمان تجمعی

اگر ویدیوها آخرین بار در صفحه شما هستند، می توانند مشکلاتی را با تغییر چیدمان تجمعی (CLS) ایجاد کنند. چگونه؟ با مجبور کردن بلوک‌های متن یا تصاویر به حرکت در صفحه هنگام بارگذاری ویدیو.

برای کاهش این مشکل، یا باید مطمئن شوید که ویدیوهایتان با HTML بارگیری می‌شوند – اما این ممکن است رندر را در جای دیگری مسدود کند – یا اطمینان حاصل کنید که فریمی که ویدیو در آن ظاهر می‌شود حتی قبل از خود دارایی فایل بارگیری می‌شود.

با متغیرهایی رفع کنید

راه حل این مشکلات حذف ویدیوها از وب سایت شما نیست! در عوض، باید در مورد نحوه بارگیری جاوا اسکریپت و فایل های رسانه ای هوشمند باشید. در ویدیو، این به معنای استفاده از مکان‌نماهای تصویر کوچک است – فایل‌های تصویر کوچکی که از قبل بارگیری می‌شوند. آنها می توانند به عنوان یک محرک برای پخش ویدیو در هنگام کلیک کردن عمل کنند.

اگر از این ریز عکسها استفاده می کنید، بزرگترین رنگ محتوایی کامل شده است. حتی بدون اجرای جاوا اسکریپت مرتبط با پخش کننده های ویدیو! علاوه بر این، شما تقریباً فوراً تغییر چیدمان تجمعی را حل کرده اید.

راه حل: افزونه Yoast Video SEO

افزونه Yoast Video SEO مزایای زیادی برای بهبود سرعت و سلامت سایت شما دارد. به عنوان مثال، بارگیری متغیرهای تصویر کوچک! افزونه Yoast Video SEO به جای بارگیری هر فایل ویدیویی به محض درخواست صفحه، یک تصویر مکان نگهدار را قبل از ویدیوها بارگیری می کند. در حالی که کاربر صفحه را مشاهده می کند، افزونه ویدیوها را در پس زمینه بارگذاری می کند. نتیجه؟ هنگامی که یک بازدیدکننده روی دکمه پخش کلیک می کند، ویدیوهای شما آماده هستند.

تصاویر مکان‌نما نیز کوچک هستند و سریع بارگذاری می‌شوند، به این معنی که بزرگترین رنگ محتوایی را می‌توان خیلی سریع ساخت. به علاوه، به دلیل بارگذاری کند فایل ویدیویی، هیچ خطری برای تغییر چیدمان تجمعی دیرهنگام وجود ندارد. به عبارت دیگر: افزونه Yoast Video SEO برای WordPress راهی آسان برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما تأثیر منفی بر Core Web Vitals شما ندارد، است!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور