چگونه از خوشه های Kubernetes در برابر آسیب های سایبری محافظت کنیم

عکس پروفایل نویسنده

@لینوکسموهانآرون موهان

کارآفرین Serial Tech ، مشاور راه اندازی و مبلغ Cloud-Native با رویکرد جامعه محور

ظهور و ظهور Kubernetes طی چند سال اخیر ، با بسیاری از سازمان ها و شرکت های ابری ، آن را به عنوان یک روش پیش فرض برای تنظیم و مقیاس بندی حجم کار مبتنی بر کانتینر خود در نظر گرفته اند ، قیمت خود را دارد.

به همان اندازه كه كوبرنتس به عنوان یك فن آوری مخل است ، مجرمان سایبری نیز در اصلاح مهارت ها و ابزارهای خود برای بهره برداری های جدید ، مخل بوده اند.

متأسفانه ، ما نمی توانیم در مورد تیم های امنیتی ، سیستم ها و عملکردها همین حرف را بزنیم. از استخراج رمزنگاری ، حملات باج افزار گرفته تا نقض داده ها – حتما باید توجه داشته باشید که خوشه های Kubernetes شما در معرض طیف وسیعی از حملات سایبری هستند.

علی رغم داشتن چندین مزیت امنیتی داخلی مانند اینکه تصاویر کانتینر معمولاً جایگزین می شوند ، وصله نمی شوند یا به روز نمی شوند که منجر به کنترل بهتر نسخه می شود. افزایش استفاده از آن فرصت قرار گرفتن در معرض را نیز افزایش داده است.

جای تعجب نیست که گواهینامه جدید CKS (خبره متخصص امنیت Kubernetes) از CNCF (Cloud Native Computing Foundation) بیشترین درخواست را پیدا کرده است.

به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهایی که باعث سرعت بخشیدن و میزبانی اتوماسیون می شود ضمن ایجاد رقابت در مشاغل و تقویت فرآیندهای ITIL ، دارای …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور