مقیاس پذیری جزء کلیدی زیرساخت مرکز داده مدرن است | دانش مرکز داده

انتظارات و الزامات مشتریان مرکز داده با فناوری‌های جدید و ملاحظات امنیتی در حال تحول همچنان تغییر خواهد کرد. به دنبال این الزامات در حال تغییر، نوآوری‌هایی در فناوری‌های توزیع برق، خنک‌کننده و نظارت است. از آنجا که مدیران مرکز داده برای ساختن مراکز داده آینده تلاش می کنند ، مقیاس پذیری تجهیزات از جمله خنک کننده ، قدرت و محافظت همچنان یک نکته مهم خواهد بود.

بیش از 5000 مرکز داده در ایالات متحده وجود دارد و تقاضای زیرساخت داده در حال افزایش است. با این حال ، تقاضای بار کار از هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و محاسبات با کارایی بالا نمی تواند به تنهایی با ساخت و سازهای جدید روبرو شود. در دسترس بودن املاک و مستغلات ، محدودیت های کار و زمان ساده ای که برای ساخت تسهیلات جدید لازم است ، همه به مراکز داده نیاز دارند تا راه حل های خلاقانه ای را برای تأمین نیازهای مشتری پیدا کنند.

مراکز داده باید بتوانند با امکانات موجود خود مقیاس شوند و امکانات جدیدی را با در نظر گرفتن مقیاس پذیری ایجاد کنند.

ماژولار بودن سطح رک کلیدی است

تجهیزات مرکز داده مدولار به مراکز داده اجازه می دهد تا با افزایش تقاضا، عملیات خود را مقیاس بندی کنند. اگر مراکز داده امروزی به قابلیت‌های مورد نیاز خود دست یابند، به سرعت خود را در حال انجام دوباره کاری و پیشرفت‌های بیشتر با تغییر فناوری خواهند یافت. مدیران مراکز داده باید توانایی اضافه کردن قفسه‌ها یا تجهیزات اضافی در زیرساخت‌های ساختمانی موجود را حفظ کنند تا با تقاضای فزاینده‌ای که به‌سرعت در حال افزایش است، که پروژه‌های توسعه بزرگ‌تر نمی‌توانند به موقع برآورده شوند.

فن آوری خنک کننده این پتانسیل را دارد که محرک بزرگی برای مدولار بودن باشد. سیستم های خنک کننده برای انواع مختلف تجهیزات-به عنوان مثال ، خنک کننده مایع با چگالی بالا برای تراشه های با کارایی بالا و راه حل های ترکیبی برای استاندارد تر IT-نیاز به توانایی انعطاف پذیری در داخل و خارج برای تجهیزات مستقر دارند.

همانطور که فن آوری خنک کننده همچنان در حال بهبود است، مراکز داده همچنین می توانند تراکم بیشتری از IT ایجاد کنند. با این حال، این بدان معناست که کابل کشی و توزیع برق نیز باید با معماری مقیاس پذیر طراحی شوند.

مدیران مراکز داده باید به طور مداوم زیرساخت های خود را مدیریت و نظارت کنند تا مکان و زمان ارتقای سیستم ها را ارزیابی کنند. کاربران مراکز داده باید بتوانند قدرت ، سرمایش و سایر قابلیت ها را از راه دور و در زمان واقعی کنترل کنند تا اطمینان حاصل شود که این سیستم ها نیازهای خود را برآورده می کنند.

ماژولاریت به عنوان مؤلفه ای از تکامل زیرساخت مرکز داده

نوآوری در صنعت IT و مرکز داده به سرعت پیشرفت می کند، به ویژه با تغییر پارادایم در گسترش هوش مصنوعی. اپراتورهای مرکز داده در مورد تعادل آینده بین استقرار هوا خنک شده و مایع خنک ، نه تنها در سال آینده بلکه در 5 یا 10 سال آینده با عدم اطمینان روبرو هستند.

این عدم قطعیت با تحول در معماری های سیستم فناوری اطلاعات و نوآوری های تراشه پیچیده می شود ، و این باعث می شود پیش بینی خنک کننده آینده و شرایط زیرساخت های قدرت ، چالش برانگیز باشد. بنابراین مدولار بودن به یک عامل مهم در جلوگیری از بیش از حد در قدرت مرکز داده و زیرساخت های خنک کننده تبدیل شده و انعطاف پذیری در سازگاری با نیازهای متغیر را فراهم می کند.

مدولاریت برای افزونگی

ماژولار بودن مزایای بیشتری به جز مقیاس پذیری دارد. استفاده از فناوری‌های پیش‌ساخته و قابل تعویض می‌تواند به مراکز داده کمک کند تا زمان و عملکرد را حفظ کنند، زیرا در مواقع ضروری می‌توان اجزای حیاتی را مبادله کرد.

هنگام شناسایی محوطه ها ، توزیع برق ، مدیریت کابل و راه حل های خنک کننده مایع برای استقرار در مراکز داده ، مدیران مرکز داده باید اطمینان حاصل کنند که آنها با مقیاس پذیری و مدولار بودن در ذهن طراحی شده اند.

به عنوان مثال ، واحدهای خنک کننده باید در صورت وجود چنین زیرساخت هایی به واحدهای توزیع خنک کننده یا منابع آب تسهیلات متصل شوند. این امر به مدیران مرکز داده اجازه می دهد تا از همان مانیفولد در سطح قفسه استفاده کنند ، چه از فناوری های مایع به هوا ، واحدهای توزیع خنک کننده ، خطوط مایع تسهیلات یا هر ترکیبی از سیستم استفاده کنند.

مقیاس پذیری در هر سطح

مهندسان تاسیساتی که ساختمان ها را برای اشغال مراکز داده طراحی، مقاوم سازی یا بازسازی می کنند نیز باید مقیاس پذیری را در نظر داشته باشند. این ممکن است به معنای نصب زیرساخت های بیشتر برای پشتیبانی از قابلیت های خنک کننده پیشرفته مانند خطوط مایع به قفسه ها و ردیف ها باشد. همچنین می تواند به معنای تفکر در مورد نیازهای انرژی آینده با بودجه بندی برای انرژی های تجدیدپذیر و ذخیره انرژی در محل باشد. این می تواند مصرف انرژی را خنثی کند و به مراکز داده اجازه می دهد بدون افزایش ردپای فیزیکی، تراکم خود را افزایش دهند.


مت آرچیبالد مدیر معماری فنی nVent است، از مرکز داده و فضای شبکه پشتیبانی می کند. مت بر خنک کننده مایع متمرکز شده است. مدیریت یکپارچه زیرساخت، نظارت بر مرکز داده و مدیریت خودکار زیرساخت مرکز داده.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور