Google Analytics 4 چگونه از کوکی ها استفاده می کند

Google Analytics 4 روش کاملاً جدیدی را برای ردیابی برای بسیاری از متخصصان بازاریابی و کاربران تجزیه و تحلیل وب ارائه کرد. علاوه بر داشبورد به روز شده، معیارهای جدید و ابعاد جدید، بسیاری گفته اند که GA4 آغازگر عصر جدیدی است: آینده ای بدون کوکی.

این ادعا می تواند کمی اشتباه باشد، زیرا Google Analytics 4 هنوز از کوکی ها استفاده می کند، اما بسیاری از کوکی ها و ردیابی ها همانطور که می دانیم به زودی از بین خواهند رفت.

یکی از اجزای مهم مکانیسم ردیابی GA4 استفاده از کوکی ها است. ما به نحوه استفاده GA4 از کوکی ها برای بهبود تجزیه و تحلیل وب سایت خواهیم پرداخت.

1. شناسایی کاربران منحصر به فرد با کوکی _ga

اول از همه، چگونه GA4 کاربران منحصر به فرد را شناسایی می کند؟ نمی تواند به سادگی همه کاربران را با هم جمع کند، زیرا این کار گزارش را کاملاً بی فایده می کند.

برای شناسایی کاربران منحصر به فرد، GA4 یک کوکی به نام _ga تنظیم می کند.

این کوکی زمانی ایجاد می شود که کاربر برای اولین بار از یک وب سایت بازدید می کند و یک شناسه منحصر به فرد اختصاص می دهد. این شناسه برای ردیابی بازدیدهای آتی کاربر ضروری است و به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا تعاملات مکرر در سایت خود را درک کنند.

شما می توانید با استفاده از یک به هر کاربر نگاه کنید اکتشاف. این اکتشاف خاص User Explorer نامیده می شود.

شناسه کاربر

در حالی که این User Explorer حاوی _ga نیست، حاوی شناسه کامل کاربر است.

می‌توانید با بررسی عنصر صفحه، رفتن به برنامه و فیلتر کردن کوکی‌ها توسط _ga به این موضوع در زمان واقعی نگاه کنید.

مثال ga id

اگر این گزینه در وب سایت از طریق بنر رضایت کوکی به آنها داده شود، کاربران همچنان می توانند از این ردیابی کوکی انصراف دهند.

2. پیگیری جلسات کاربر از طریق _gid Cookie

یکی از مهم ترین تغییرات در GA4 نحوه ردیابی جلسات و معیارهای جدید مانند زمان تعامل و جلسات درگیر بود.

برای این کار، GA4 از کوکی _gid استفاده می کند. Sessions نان و کره گزارش تجزیه و تحلیل وب است که به ما کمک می کند تا بینش ها و روند کلی ترافیک را مشاهده کنیم.

کوکی _gid که پس از 24 ساعت یا زمانی که کاربر مرورگر خود را می‌بندد منقضی می‌شود، در نظارت بر این دوره‌های تعامل حیاتی است.

کاربردهای دیگر آن عبارتند از:

  • شمارش بازدید از صفحه
  • تشخیص کاربران فعلی
  • پیگیری جلسه

3. افزایش اندازه گیری با ویژگی های پیشرفته

GA4 با ویژگی‌های اندازه‌گیری پیشرفته که توسط کوکی‌ها پشتیبانی می‌شوند، فراتر از ردیابی اولیه است. اینها شامل ردیابی بین دستگاهی، امکان نظارت بر کاربران در چندین دستگاه (مانند رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه) و شناسه‌های کاربری است که رفتار کاربر را به حساب‌های خاص مرتبط می‌کند. این ویژگی های پیشرفته دید جامع تری از تعاملات کاربر ارائه می دهند.

ردیابی بین دستگاهی در عصر امروز ضروری است. به ندرت یک کاربر هنگام بازدید از یک وب سایت در طول زمان به یک دستگاه می چسبد و اغلب بین دستگاه تلفن همراه و دسکتاپ جابجا می شود.

کوکی‌های GA4 به تحلیلگران وب اجازه می‌دهند تا رفتار کاربر را در چندین دستگاه ردیابی کنند، که به ما کمک می‌کند مسیر تبدیل، مدل‌سازی اسناد و رفتار کلی کاربر را بهتر درک کنیم.

این کوکی‌ها همچنین امکان تجزیه و تحلیل پیشرفته‌تری مانند ارزش طول عمر مشتری، هدف‌یابی پیشرفته و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده را فراهم می‌کنند.

4. رعایت مقررات حریم خصوصی

آخرین اما مطمئناً نه کم اهمیت، فشار و ضرورت GA4 برای پایبندی به مقررات حفظ حریم خصوصی در سراسر جهان است. کوکی‌های شخص اول GA4 نسبت به کوکی‌های شخص ثالث نسبت به کوکی‌های شخص ثالث نسبت به حریم خصوصی آگاه‌تر هستند، زیرا مستقیماً توسط وب‌سایتی که شما بازدید می‌کنید تنظیم می‌شوند.

از سوی دیگر، کوکی‌های شخص ثالث از وب‌سایت‌های خارجی تنظیم می‌شوند و می‌توانند فعالیت شما را در بخش‌های مختلف وب دنبال کنند.

GA4 همچنین مطمئن شده است که از مقررات سختگیرانه‌تر حفظ حریم خصوصی، مانند مقررات حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) و قانون حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده کالیفرنیا (CCPA) پیروی می‌کند.

نتیجه

استفاده GA4 از کوکی ها برای ارائه درک دقیق و دقیق از رفتار بازدیدکنندگان وب سایت ضروری است. GA4 مجهز شده است تا ابزار تجزیه و تحلیل بعدی باشد که نگرانی های حریم خصوصی کاربران عادی را در نظر می گیرد.

اگر به دنبال کمک تجزیه و تحلیل اضافی، با خیال راحت دست دراز کنید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور