مارک زاکربرگ ارزش های جدید شرکت متا را اعلام کرد

در تلاشی برای تغییر شکل تصویر عمومی با انتقال فیس بوک به متا، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، ارزش های جدید شرکت را با تاکید بر چشم انداز متا برای آینده اعلام می کند.

زاکربرگ تغییرات ارزش‌های متا را به اشتراک گذاشت و معنی آنها را در نامه‌ای که امروز برای همه کارمندان شرکت ارسال کرد، توضیح داد.

زمانی که متا به عنوان فیس بوک شناخته می شد، به طور معروف تحت یک بیانیه ماموریت عمل می کرد: “سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید.”

با بلوغ شرکت، این ارزش ها در نهایت به موارد زیر تغییر یافتند: به مردم این قدرت را بدهید که جامعه بسازند و دنیا را به هم نزدیکتر کنند.»

این شرکت که اکنون با نام متا شناخته می شود، تحت یک بیانیه ماموریت واحد فعالیت نمی کند.

در عوض، زاکربرگ هر روز فهرستی از ارزش‌ها را معرفی می‌کند که نحوه عملکرد شرکت را راهنمایی می‌کند.

متا شعار “حرکت سریع” را باز می گرداند – این بار بدون رها کردن بی پروا از “شکستن چیزها” در این فرآیند.

در بخش‌های زیر با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است، اینها ارزش‌های جدید شرکت متا هستند:

  • سریع حرکت کن
  • روی تأثیر بلندمدت تمرکز کنید
  • چیزهای عالی بسازید
  • در آینده زندگی کنید
  • مستقیم رفتار کنید و به همکاران خود احترام بگذارید
  • متا، متامتس، من

از آنجایی که به آسانی مشخص نیست که این ارزش‌ها چه معنایی دارند (مخصوصاً ارزش آخر)، زاکربرگ هر یک از آنها را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل می‌کند.

ارزش های جدید شرکت متا

سریع حرکت کن

این ارزش در مورد اقدام فوری و در عین حال از بین بردن موانعی است که بر سر راه ابتکارات با اولویت بالا قرار می گیرند.

زاکربرگ بر اهمیت حرکت سریع به عنوان یک تیم تاکید می کند، و نه اینکه همه به تنهایی سریع حرکت کنند.

«حرکت سریع به ما کمک می‌کند سریع‌تر از دیگران بسازیم و یاد بگیریم. این به این معنی است که با فوریت عمل کنید و تا هفته آینده برای انجام کاری که می توانید امروز انجام دهید منتظر نمانید. در مقیاس ما، این همچنین به معنای تلاش مستمر برای افزایش سرعت ابتکارات با بالاترین اولویت ما با حذف روشمند موانعی است که بر سر راه قرار می‌گیرند. این در مورد حرکت سریع با هم است – در یک جهت به عنوان یک شرکت، نه فقط به عنوان افراد.”

روی تأثیر بلندمدت تمرکز کنید

این ارزش در مورد متمرکز نگه داشتن شرکت بر روی اهدافی است که رسیدن به آنها زمان می برد و حواس او به سودهای کوتاه مدت منحرف نمی شود.

تمرکز بر تاثیر بلندمدت بر تفکر بلندمدت تاکید می‌کند و ما را تشویق می‌کند تا به جای بهینه‌سازی برای موفقیت‌های کوتاه‌مدت، جدول زمانی تاثیری را که داریم تمدید کنیم. ما باید چالش‌هایی را بپذیریم که بیشترین تأثیر را خواهند داشت، حتی اگر نتایج کامل برای سال‌ها دیده نشود.»

چیزهای عالی بسازید

زاکربرگ می خواهد محصولاتی را ارسال کند که بهتر از “خوب” هستند. این ارزش نشان دهنده هدف شرکت برای ارسال محصولاتی است که به همان اندازه الهام بخش و مفید هستند.

«ساخت چیزهای شگفت‌انگیز ما را به ارسال چیزهایی سوق می‌دهد که نه تنها خوب، بلکه الهام‌بخش نیز هستند. ما قبلاً محصولاتی ساخته‌ایم که برای میلیاردها نفر مفید هستند، اما در فصل بعدی بیشتر بر الهام بخشیدن به افراد نیز تمرکز خواهیم کرد. این نوار کیفیت باید برای هر کاری که ما انجام می دهیم اعمال شود.»

در آینده زندگی کنید

زاکربرگ آینده ای را تصور می کند که در آن فرصت ها با موقعیت فیزیکی فرد محدود نمی شود. این ارزش تعهد متا را به عنوان یک شرکت “اولین توزیع” تعریف می کند.

«زندگی در آینده ما را راهنمایی می‌کند تا آینده کار توزیع‌شده‌ای را که می‌خواهیم بسازیم، جایی که فرصت‌ها توسط جغرافیا محدود نمی‌شود. این بدان معناست که به‌عنوان یک شرکت توزیع‌شده و اولین پذیرنده‌های محصولات آینده‌ای باشید که ما می‌سازیم تا به مردم کمک کنیم در کنار هم حضور داشته باشند، مهم نیست که کجا هستند.»

مستقیم رفتار کنید و به همکاران خود احترام بگذارید

زاکربرگ از کارمندان می خواهد که گفتگوهای معناداری بیشتری با یکدیگر داشته باشند. هدف این ارزش هدایت تیم به آن جهت است و در عین حال نیاز به احترام را نیز تشخیص می دهد.

“مستقیم باشید و به همکاران خود احترام بگذارید در مورد ایجاد فرهنگی است که در آن ما صریح باشیم و مایل به گفتگوهای سخت با یکدیگر باشیم. در عین حال، ما نیز محترم هستیم و وقتی بازخورد خود را به اشتراک می گذاریم، متوجه می شویم که بسیاری از کارشناسان برجسته جهان در اینجا کار می کنند.

متا، متامتس، من

زاکربرگ می خواهد که کارمندان متا در مجموع به عنوان “متامیتز” شناخته شوند. این ارزش در مورد تقویت حس بیشتر با هم بودن است.

“Meta, Metamates, Me این است که مباشران خوبی برای شرکت و ماموریت خود باشیم. این در مورد احساس مسئولیتی است که ما در قبال موفقیت جمعی خود و نسبت به یکدیگر به عنوان هم تیمی داریم. این در مورد مراقبت از شرکت خود و یکدیگر است.”

در نتیجه

زاکربرگ نامه خود را با بیانیه زیر امضا می کند:

«در پایان، ارزش ها آن چیزی نیست که در یک وب سایت می نویسید، بلکه آن چیزی است که ما هر روز یکدیگر را مسئول می دانیم. من شما را تشویق می‌کنم که با شروع کار بر روی این فصل بعدی برای شرکت، به این ارزش‌ها و معنای آنها فکر کنید.»


منبع: مارک زاکربرگ در فیس بوک

تصویر ویژه: FellowNeko/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور