نمرات خوب Core Web Vitals باعث بهبود نمایه سازی نمی شود

داشتن نمرات Core Web Vitals خوب لزوماً منجر به بهبود فهرست بندی صفحات وب شما در نتایج جستجوی Google نمی شود.

این را جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در جریان یک پاتوق اخیر در ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل بیان کرد.

یک سوال در مورد Core Web Vitals پرسیده می شود و اینکه آیا امتیازها می توانند بر کیفیت سایت تأثیر بگذارند، بنابراین بر تعداد صفحات یک سایت ایندکس می شوند.

کیفیت سایت به طور مستقیم با نمایه سازی مرتبط است، زیرا هدف گوگل ایندکس کردن محتوای با کیفیت بالا است که به ارزش وب می افزاید.

اگر سایت شما از آستانه خاصی برای کیفیت برخوردار نباشد، ممکن است باعث شود صفحات شما به کندی ایندکس شوند یا اصلا ایندکس نشوند.

با این حال، نمرات Core Web Vitals هستند عوامل رتبه بندی، نه عوامل کیفیت بنابراین افزایش امتیازات تاثیر مستقیمی بر نمایه سازی نخواهد داشت.

در اینجا پاسخ مولر است.

آیا امتیازات Core Web Vitals می تواند بر نمایه سازی گوگل تأثیر بگذارد؟

مولر خاطرنشان می کند که پاسخ به این سوال بدون نگاه کردن به یک وب سایت خاص دشوار است.

به طور کلی، از آنجایی که Core Web Vitals و Page Experience فاکتورهای کیفیت نیستند، احتمالاً تأثیر زیادی بر نمایه سازی ندارند.

مولر می گوید:

“من اینطور فکر نمی کنم. نگاه کردن به این موضوع بدون نگاه کردن به یک وب سایت خاص واقعاً سخت است. اما، اساسا، Core Web Vitals به نوعی در فاکتور رتبه‌بندی Page Experience نقش دارد – و این بیشتر یک عامل رتبه‌بندی است. این یک فاکتور کیفیت نیست.

و به ویژه، با میزان خزیدن و ایندکس کردن ما از وب سایت ارتباطی ندارد. در برخی موارد، رابطه کمی بین سرعت صفحه و سرعت خزیدن آن وجود دارد، اما لازم نیست اینطور باشد. بنابراین این چیزی است که معمولاً این دو طرف کمتر به هم متصل هستند و کاملاً به هم گره نمی‌خورند.»

مولر ادامه می‌دهد که نمرات خوب Core Web Vitals همیشه منجر به خزیدن سریع‌تر نمی‌شود.

علاوه بر فاکتورهای Core Web Vitals و Page Experience، عناصر بسیار دیگری وجود دارند که به سرعت بارگذاری یک صفحه کمک می کنند.

«بنابراین، به‌ویژه وقتی صحبت از تجربه صفحه به میان می‌آید، زیرا مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه واقعاً بارگذاری شود به عوامل زیادی بستگی دارد – بیش از یک درخواست از سرور، ممکن است فونت‌هایی در این صفحه داشته باشید یا شاید شما تصاویر بزرگی داشته باشید که از سایت های دیگر بیرون کشیده شده اند. همه این موارد عناصری هستند که در سرعت بارگیری صفحه برای کاربر نقش دارند، اما در واقع به سرعت ما در خزیدن یک صفحه نشان نمی دهند.

بدیهی است که اگر سرور شما به قدری کند است که هر درخواستی که به سرور داده می شود چند بخش طول می کشد، در این صورت می توانم بگویم که صفحه شما کند می شود و خزیدن گوگل کند می شود فقط به این دلیل که ما نمی توانیم هر چقدر که می خواهیم بخزیم. اما، در بیشتر موارد، اگر در مورد برخی از صفحات خوب صحبت می‌کنید، و خزیدن نسبتاً سریع است، پس من انتظار ندارم که رابطه‌ای بین امتیازات Core Web Vitals و خزیدن و نمایه‌سازی یک وب‌سایت ببینم.

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: Piscine26/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور