سلطنت 50 ساله SQL: در اینجا دلیل آن است که امروزه SQL هنوز مرتبط است

عکس پروفایل نویسنده

@شیلدورفراولین خرده فروشی

مشاوره استراتژی فناوری و داده

در مارس 1971 ، اینتل اولین ریزپردازنده عمومی جهان را با نام Intel 4004 معرفی کرد. این دستگاه 2300 پوند ترانزیستور داشت و 60 دلار هزینه داشت.

تقریباً 50 سال سریع جلو می روید و جدیدترین آیفون تقریباً به بازار آمده است 12 میلیارد ترانزیستور (اما متاسفانه هزینه آن کمی بیشتر از 60 دلار است).

بسیاری از زبان های برنامه نویسی که امروزه استفاده می کنیم تا دهه 90 میلادی معرفی نشده اند (جاوا در سال 1996 معرفی شد). با این وجود ، یک زبان برنامه نویسی وجود دارد که امروزه به همان اندازه محبوبیت دارد که تقریباً 50 سال پیش معرفی شد: SQL

در این مقاله رویدادهایی که منجر به معرفی پایگاه داده های رابطه ای شده است ، اینکه چرا محبوبیت SQL افزایش یافته است و آنچه از موفقیت آن می توانیم یاد بگیریم.

تاریخچه مدیریت پایگاه داده اولیه – IDS و CODASYL

منبع تصویر

در سال 1962 ، چارلز دبلیو باخمن (هیچ ارتباطی با ارلیش باخمان نداشت) به عنوان بخشی از یک تیم کوچک در جنرال الکتریک کار می کرد. یک سال بعد ، تیم باخمان آنچه را بعداً به عنوان اولین سیستم مدیریت پایگاه داده شناخته می شود معرفی کرد – فروشگاه داده یکپارچه (IDS).

10 سال بعد ، باخمان بخاطر مشارکت در محاسبات با IDS جایزه تورینگ را که اغلب او را جایزه نوبل علوم کامپیوتر می نامند دریافت می کند.

IDS چیست؟

در اوایل دهه 1960 ، علوم کامپیوتر تازه شروع شده بود به عنوان …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور