سرورهای ابری Bare-Metal در مقابل Bare Metal در یک مرکز داده خصوصی | دانش مرکز داده

اگر بتوانید یک نمونه سرور فلزی برهنه را در یک ابر عمومی در عرض چند دقیقه راه اندازی کنید، آیا دلیلی وجود دارد که کسی دیگر سرورهای فلزی برهنه را در مراکز داده خود راه اندازی کند؟ آیا راه‌حل مبتنی بر ابر سریع‌تر، ساده‌تر و (در بسیاری موارد) ارزان‌تر نیست؟

لازم نیست. اگرچه نمونه های سرور فلزی برهنه در ابرهای عمومی دارای مزایای خود هستند، اما برخی از اشکالات مهم نیز دارند. دلایل خوبی برای در نظر گرفتن راه‌اندازی یک سرور فلزی برهنه در یک مرکز داده خصوصی یا تأسیسات هم‌محلی به جای مراجعه به ارائه‌دهنده ابری مانند خدمات وب آمازون یا Azure برای ارائه زیرساخت میزبانی فلزی خالی وجود دارد.

برای مشاهده اینکه چگونه سرورهای فلزی برهنه در یک ابر عمومی با سرورهای فلزی لختی که در یک مرکز داده خصوصی کار می‌کنند، مقایسه می‌شوند و نوع راه‌حلی که باید در چه زمانی استفاده شود، به خواندن ادامه دهید.

فلز برهنه در ابر در مقابل در مرکز داده: تغییرات در یک موضوع

در سطح بالا، نمونه‌های سرور فلزی خالی که در یک ابر عمومی میزبانی می‌شوند، همان چیز اساسی هستند که سرورهای فلزی برهنه در یک مرکز داده خصوصی راه‌اندازی شده‌اند. هر دو سرورهایی را در اختیار کاربران قرار می دهند که در آن هیچ لایه مجازی سازی نرم افزاری وجود ندارد که بار کاری را از زیرساخت اصلی جدا کند. در نتیجه، برنامه‌ها می‌توانند مستقیماً به سخت‌افزار فیزیکی دسترسی داشته باشند، که به‌ویژه برای حجم کاری که می‌تواند از آن بهره‌مند شود، سودمند است شتاب سخت افزاری.

این چیزی است که وقتی یک نمونه سرور فلزی برهنه را در ابر عمومی با استفاده از پلتفرمی مانند راه اندازی می کنید، به دست می آورید AWS Nitro. همچنین اگر بیرون بروید و سرور فیزیکی خود را در مرکز داده ای که مالک آن هستید یا در تسهیلات کولوکیشن جایی که فضایی را اجاره می کنید

با این اوصاف، تفاوت‌های کلیدی بین نحوه پیاده‌سازی نمونه‌های سرور فلزی برهنه توسط ارائه‌دهندگان ابر عمومی و نحوه راه‌اندازی سخت‌افزار برهنه فلزی خود توسط سازمان‌ها وجود دارد. بیایید با نگاهی به مزایا و چالش‌های فلز خالی در ابر در مقابل یک مرکز داده خصوصی، آنها را بررسی کنیم.

مزایا و معایب فلز لخت در ابر

مزیت اصلی انتخاب یک نمونه سرور بدون فلز که در فضای ابری عمومی میزبانی می شود این است که راه اندازی سریع و آسان است. به سادگی با انتخاب نمونه مورد نظر و تنظیم چند پارامتر پیکربندی، می توانید بلافاصله استفاده از سرور را شروع کنید. لازم نیست منتظر سخت افزار باشید تا به مرکز داده شما برسد، سپس مراحل تنظیم اجزای فیزیکی را قبل از شروع استفاده از آن انجام دهید. همچنین مجبور نیستید سخت افزار فیزیکی را پس از راه اندازی آن حفظ کنید.

سرورهای ابری بدون فلز نیز مزیت انعطاف پذیری را ارائه می دهند. ابرهای عمومی اصلی هر کدام گزینش نسبتاً وسیعی از انواع مختلف سرورهای بدون فلز را ارائه می‌دهند، به این معنی که می‌توانید به راحتی از یک پیکربندی به پیکربندی دیگر تغییر دهید. وقتی با یک سرور بدون فلز در داخل مرکز داده خود سروکار دارید، انجام این کار سخت تر است، که اگر تصمیم بگیرید پیکربندی سخت افزاری اشتباهی را انتخاب کرده اید یا به ظرفیت سرور بیشتری نیاز دارید، نمی توانید به سرعت آن را با یک سرور جدید تعویض کنید.

از سوی دیگر، نقطه ضعف اصلی سرورهای بدون فلز در فضای ابری در مقایسه با یک مرکز داده خصوصی این است که در فضای ابری، کنترل بسیار کمتری بر نحوه تنظیم زیرساخت‌های فلزی لخت خود دارید. شما نمی توانید قطعات سخت افزاری دقیقی را که می خواهید انتخاب کنید. در عوض، باید از میان پیکربندی‌های سروری که ارائه‌دهنده ابری شما ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

همچنین کنترل کمتری روی شبکه دارید. به طور کلی، نمونه‌های سرور بدون فلز در فضای ابری از همان خدمات شبکه‌ای استفاده می‌کنند که نمونه‌های سرور ماشین مجازی، پیاده‌سازی معماری‌های شبکه‌ای را که ارائه‌دهندگان ابر از آن پشتیبانی نمی‌کنند یا استفاده کامل از مدیریت ترافیک مبتنی بر سخت‌افزار را دشوار می‌سازد. SmartNIC ها.

این عدم کنترل ممکن است به عملکرد پایین تر و یک محیط میزبانی کمتر بهینه ترجمه شود. شما نمی توانید سرورهای خود را متناسب با نیازهای حجم کاری دقیق خود تنظیم کنید، به این معنی که نمی توانید از بهینه سازی هایی استفاده کنید که در صورت کنترل کامل بر پیکربندی سخت افزار قابل دسترسی هستند.

مزایای سرورهای بره فلزی خودتان

دلیل اصلی استقرار یک سرور بدون فلز در مرکز داده ای است که شما انتخاب می کنید، این است که کنترل کاملی بر نحوه پیکربندی سرورها به شما می دهد. به شرطی که بدانید کدام پیکربندی به بهترین وجه با نیازهای حجم کاری شما مطابقت دارد، احتمالاً از عملکرد بالاتری لذت خواهید برد.

سرورهای غیر فلزی خصوصی نیز ممکن است در درازمدت هزینه کل مالکیت کمتری را ارائه دهند، به خصوص اگر بتوانید برای یک دوره طولانی از آنها استفاده کنید و به دلیل تغییر در نیازهای حجم کاری، نیازی به مهاجرت به سرورهای مختلف نداشته باشید. در فضای ابری، برای راه‌اندازی نمونه‌های سرور فلزی لخت، مبلغ کمتری از قبل پرداخت خواهید کرد، اما صورت‌حساب‌های ماهانه‌تان ممکن است به مرور زمان از TCO اجرای سرورهای فلزی لخت شما بیشتر شود.

نتیجه

همه موارد فوق را می‌توان با گفتن اینکه سرورهای فلزی خالی در فضای ابری تقریباً مانند هر نوع راه‌حل دیگری مبتنی بر ابر هستند خلاصه کرد: آنها راحتی و انعطاف‌پذیری را در ازای کنترل، عملکرد و بهینه‌سازی هزینه ارائه می‌کنند. بهترین راه برای شما برای اجرای بارهای کاری بدون فلز – اگر اصلاً آنها را اجرا کنید – به این بستگی دارد که کدام یک از این اولویت ها بیشتر اهمیت دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور