تغییر Nasdaq به Cloud، نیوجرسی را متعهد می‌کند و از دردسر معامله‌گران جلوگیری می‌کند.

(بلومبرگ) — در تجارت مدرن، جایی که میلیاردم ثانیه اهمیت دارد، دانستن اینکه صرافی‌ها رایانه‌های خود را در کجا ذخیره می‌کنند بسیار مهم است.

بنابراین زمانی که Nasdaq Inc اخیرا تصمیم گرفت بازارهای آمریکای شمالی خود را به سمت فضای ابری تغییر دهد، این احتمال را افزایش داد که معامله گران کار سخت تری را برای دسته بندی مکان قرار دادن ماشین های خود داشته باشند و همچنین آنها را مجبور به تغییر مسیر شبکه های ارتباطی بی سیم که به عنوان ستون فقرات عمل می کنند، می کند. دارایی، مالیه، سرمایه گذاری. دلیلش این است که پلتفرم‌های ابری معمولاً از چندین مرکز داده مبتنی هستند.

نزدک این نگرانی ها را برطرف می کند. در روز چهارشنبه، این شرکت قرار است قراردادی چند ساله را اعلام کند که صرافی را از همان مرکز داده Equinix Inc. در Carteret، نیوجرسی، جایی که ماشین‌های اداره کننده بازارهای آن برای بیش از یک دهه مستقر هستند، خارج می‌کند.

مدیران به بلومبرگ گفتند که Equinix در حال مدرنیزه کردن تسهیلات است و موافقت کرد که فضای بیشتری را برای مشتریان نزدک فراهم کند تا ردپای خود را در Carteret رشد دهند. همچنین به خدمات وب آمازون اجازه می دهد تا زیرساخت ابری خود را در فضا پیاده سازی کنند. شرایط مالی معامله فاش نشد.

تال کوهن، معاون اجرایی و رئیس بازارهای آمریکای شمالی در نزدک مستقر در نیویورک، در مصاحبه ای گفت: «کارت تنها مرکز ثقل خدمات تراکنش نزدک نیست. اکنون این اکوسیستمی برای بازارهای سرمایه است که قوی تر و انعطاف پذیرتر از آنچه قبلا وجود داشت است.»

معاملات سهام ایالات متحده بیشتر در سه مرکز داده نیوجرسی، از جمله تأسیسات Equinix که در آن صرافی های نزدک اداره می شود، انجام می شود. در همین حال، بورس اصلی مشتقات کشور، CME Group Inc.، در ساختمانی در خارج از شیکاگو فعالیت می کند. بسیاری از امور مالی قرن بیست و یکم به این بستگی دارد که معامله گران به رایانه ای در یکی از آن مراکز داده – یا سایرین در سراسر جهان – بگویند که پس از مشاهده قیمت ها در مرکز داده دیگری خرید یا فروش کنند.

این امر باعث شد شرکت‌های تجاری بزرگ از جمله Jump Trading Group، DRW و Virtu Financial Inc. و همچنین شرکت‌های مخابراتی مانند McKay Brothers در دهه گذشته صرف ساخت شبکه‌های بی‌سیم – با استفاده از امواج مایکروویو و سایر فرکانس‌های رادیویی – دستورالعمل‌های خرید یا فروش بین خود کنند. آن ساختمان هایی که نزدیک به حد مجاز سرعت جهانی هستند: سرعت نور.

یک مشارکت ابری معمولی – با محاسبات انجام شده در بسیاری از مراکز داده، نه تنها یک – می تواند آن را خدشه دار کند، زیرا ساخت شبکه های بی سیم برای معامله گران سخت تر خواهد بود که تمام این زیرساخت ها را به هم متصل کنند. ماندن در مرکز داده Equinix در Carteret این تهدید را از بین می برد، حداقل در رابطه با مبادلات نزدک.

CME همچنین اخیراً با برنامه هایی برای مهاجرت به Google Cloud یک قرارداد ابری منعقد کرده است. اما انتقال سیستم‌های تجاری آن – که در حال حاضر در مرکز داده CyrusOne Inc. در آرورا، ایلینوی قرار دارد – سال‌ها دورتر به نظر می‌رسد. نزدک از سال 2022 با یکی از صرافی های اختیاری خود در حال تغییر است.

جان لین، رئیس ایالات متحده در Equinix در مصاحبه ای گفت: «مهاجرت به ابر نیاز به قرار گرفتن زیرساخت ها در نزدیکی شرکای موجود را تغییر نمی دهد.

رایانش ابری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا پردازش رایانه و ذخیره‌سازی داده‌ها را به شرکت‌های بزرگ فناوری برون سپاری کنند تا اینکه سیستم‌های داخلی را راه‌اندازی کنند. Cloud از مراکز داده مانند ما استفاده می کند. لین اضافه کرد که باید در جایی زندگی کند. “وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که زیرساختی را فراهم می کنیم که زیربنای رشد نزدک و کل اقتصاد تجاری است.”

در حالی که انتقال بازارهای سرمایه به پلتفرم‌های مبتنی بر ابر می‌تواند به مبادلات کمک کند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و برای سال‌ها به عنوان یک هدف از راه دور حفظ شده است، چالش‌های فناوری بسیار زیاد است. کوهن از نزدک گفت، هدف این است که “کاهش اختلال، ارائه انتخاب و اطمینان از اینکه عملکرد به همان اندازه خوب است، اگر نه بهتر، همانطور که ما در امتداد مهاجرت به ابر حرکت می کنیم.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور