به روز رسانی وردپرس سرعت صفحه را با بارگذاری هوشمندتر اسکریپت بهبود می بخشد

آخرین به روز رسانی وردپرس، نسخه 6.4، شامل تغییراتی در نحوه بارگذاری اسکریپت ها در قسمت جلویی است که زمان بارگذاری صفحه و عملکرد را برای بسیاری از سایت ها بهبود می بخشد.

استراتژی‌های بارگذاری اسکریپت اکنون در قالب‌های اصلی و باندل وردپرس گنجانده شده‌اند و عملکرد بارگیری اسکریپت‌ها را با ویژگی‌های defer و async بهبود می‌بخشند.

این ویژگی‌ها به مرورگر دستور می‌دهند تا اسکریپت‌ها را در پس‌زمینه بارگذاری کند (آسینک) یا پس از بارگیری بقیه صفحه (به تعویق انداختن)، که می‌تواند زمان تعاملی شدن یک صفحه را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد.

بارگیری سریعتر صفحه با مدیریت هوشمند اسکریپت

پیش از این، فایل‌های جاوا اسکریپت موجود در قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس بدون تعیین اینکه باید به‌صورت ناهمزمان بارگذاری شوند، بارگذاری می‌شدند. این بدان معناست که آنها دانلودهای دیگر را مسدود کرده و نمایش صفحه را در حین واکشی و اجرا به تاخیر انداختند.

برای بازدیدکنندگان وب‌سایت، صفحات دارای محتوای وردپرس پس از به‌روزرسانی سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، به‌ویژه معیارهای اولین رنگ محتوا (FCP) CWV را بهبود می‌بخشند، که بر سرعت ظاهر شدن صفحه برای اولین بار تأثیر می‌گذارد.

پشت صحنه: چگونه وردپرس به این امر دست یافت

فایل‌های جاوا اسکریپت برای بلوک‌هایی مانند منوهای پیمایش و رسانه‌های جاسازی‌شده از WordPress.com اکنون هنگام قرار گرفتن در صف، «به تعویق انداختن» اضافه می‌شود. اسکریپت wp-embed برای نمایش پست‌های تعبیه‌شده اکنون از «تعویق» استفاده می‌کند.

پیش از این، توانایی افزودن این ویژگی‌ها استاندارد نشده بود. با معرفی یک API اختصاصی در وردپرس 6.3 و پیاده سازی کامل در 6.4، توسعه دهندگان اکنون یک راه استاندارد برای کنترل زمان بارگیری اسکریپت های خود دارند.

به‌علاوه، به‌روزرسانی، اسکریپت‌های به تعویق افتاده را به عقب برمی‌گرداند بخش از آنجایی که آنها دیگر رندر را مسدود نمی کنند. این به مرورگر اجازه می دهد تا آنها را زودتر کشف و ذخیره کند و عملکرد را بهبود بخشد.

چند اسکریپت با اولویت پایین تر، مانند اسکریپت برای پاسخ به نظرات، در پاورقی باقی می مانند اما به صورت ناهمزمان با “ناهمگام” بارگذاری می شوند، بنابراین به موازات منابع دیگر بارگیری می شوند.

تأثیرات دنیای واقعی برای بازدیدکنندگان وب سایت

برای بازدیدکنندگان وب سایت، صفحات دارای محتوای وردپرس پس از به روز رسانی سریعتر بارگذاری می شوند. پس از اولین ظاهر شدن صفحه، “جنگ” یا جابجایی عناصر صفحه کمتر خواهد بود.

این تغییرات زمینه را برای بهینه سازی حتی بهتر در آینده فراهم می کند.


تصویر ویژه: Wirestock Creators/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور