بهینه‌سازی هزینه ابری: چگونه می‌توانید بیشترین سود را برای سرمایه خود داشته باشید | دانش مرکز داده

راه های زیادی وجود دارد در ابر صرفه جویی کنید، از حقوق دادن به منابع گرفته تا مذاکره مجدد در مورد قراردادهای خدمات ابری. وقتی همه این اقدامات به درستی اجرا شوند، هزینه های ابر را تا حدی کاهش می دهند.

با این حال، برخی از استراتژی‌های صرفه‌جویی در فضای ابری نسبت به سایرین نتایج بالاتری به همراه دارند – به‌ویژه اگر منافع را بر حسب پول ذخیره شده در مقابل زمان و تلاشی که برای سرمایه‌گذاری در برنامه‌ریزی و اجرای روش‌های بهینه‌سازی هزینه‌های ابری باید اندازه‌گیری کنید.

با در نظر گرفتن این واقعیت، بیایید بررسی کنیم که کدام استراتژی‌های بهینه‌سازی هزینه ابری بیشترین سود را برای شما به ارمغان می‌آورند، و همچنین آن‌هایی که نتایج ضعیف‌تری نسبت به هزینه‌هایشان در زمان و تلاش دارند.

کارآمدترین راه ها برای کاهش هزینه های ابری

برای دستیابی به بیشترین صرفه جویی در هزینه های ابری ممکن و در عین حال کمترین تلاش، باید به جای کاهش هزینه های منابع ابری فردی به دنبال فرصت هایی برای کاهش هزینه های کلاد باشید.

در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

قراردادهای قیمت ابری با تخفیف

واضح ترین راه برای انجام این کار، مذاکره در مورد قیمت خدمات ابری با تخفیف است. در بیشتر موارد، استفاده از این گزینه مستلزم مصرف مقدار قابل توجهی از خدمات ابری است، زیرا ارائه دهندگان ابر معمولاً قیمت‌گذاری را برای مشتریان در مقیاس کوچک تخفیف نمی‌دهند. اما اگر حداقل چند صد هزار دلار در سال برای سرویس‌های ابری خرج می‌کنید، توافق‌نامه قیمت‌گذاری تخفیفی ممکن است امکان‌پذیر باشد، به‌ویژه اگر مایل باشید به یک قرارداد خدمات چند ساله متعهد شوید.

مزیت قراردادهای قیمت گذاری با تخفیف این است که آنها روشی ساده برای کاهش هزینه ها بر روی هر منبع ابری بالقوه ای هستند که شما مستقر می کنید. برای شناسایی ضایعات، نیازی به ارزیابی اثربخشی هزینه بارهای کاری فردی یا پیگیری حجم کاری ندارید. در عوض، در ازای تلاش اولیه برای مذاکره در مورد یک قرارداد خدمات، قیمت‌گذاری با تخفیف را به صورت گسترده دریافت می‌کنید.

اعتبارات راه اندازی

اگر سازمان شما کوچکتر باشد و به اندازه کافی در فضای ابری خرج نکند تا ارائه دهندگان ابری را وادار به مذاکره در مورد تخفیف های قیمتی برای شما کند، چه؟ در این صورت، به اعتبارات راه اندازی که ارائه دهنده ابر شما ارائه می دهد نگاه کنید. همه ابرهای عمومی بزرگ (بدون ذکر برخی از شرکت های هم موقعیت) ارائه می دهند وام برای ارائه طراحی شده است خدمات ابری رایگان به استارت آپ ها.

محدودیتی برای تعداد اعتبارات راه اندازی شما وجود دارد. در بیشتر موارد، بیش از بسته های شش رقمی کم انتظار نداشته باشید. همچنین ممکن است ارائه دهندگان فضای ابری به کسب و کارهایی که پتانسیل رشد زیادی ندارند، اعتبار راه اندازی ارائه نکنند، زیرا این کسب و کارها به احتمال زیاد به مشتریان عمده پرداختی تبدیل نمی شوند. اما در مواردی که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید، اعتبارات راه‌اندازی راه عالی دیگری برای کاهش هزینه‌های ابری با حداقل زمان و تلاش است.

خدمات ابری با تخفیف

راه سوم برای صرفه جویی در پول قابل توجه در فضای ابری با سرمایه گذاری نسبتاً کمی در زمان و تلاش، استفاده از مزایای ارائه خدمات ابری با تخفیف است. به عنوان مثال می توانید استفاده کنید نمونه های VM رزرو شده برای کاهش هزینه های خود در میزبانی ابر VM.

همه خدمات ابری با هزینه های تخفیفی در دسترس نیستند و همه بارهای کاری با انواع نمونه های تخفیف دار سازگار نیستند. اما برای کسانی که هستند، این یک راه آسان برای صرفه جویی در پول بدون نیاز به تغییر حجم کاری یا پیگیری دقیق هزینه ها است.

چگونه نه برای صرفه جویی در پول در ابر

اکنون، بیایید به چند نمونه از استراتژی‌هایی نگاه کنیم که معمولاً هزینه‌های ابری شما را کاهش می‌دهند، اما نه به روشی کارآمد در زمان.

حق سازی نمونه VM

حق‌سازی نمونه VM فرآیندی است برای اطمینان از اینکه انواع VM شما برای حجم کاری که میزبانی می‌کنند مناسب هستند.

شما مطمئناً باید تلاش کنید تا درست کنید – یا بهتر است انواع نمونه های مناسب را از گیت انتخاب کنید تا بعداً نیازی به پیکربندی مجدد آنها نداشته باشید. اما حقوق‌سازی زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد، زیرا شما را ملزم می‌کند که حجم کار و منافذ فردی را در صدها نوع نمونه VM که به طور بالقوه می‌توانند میزبان آن‌ها باشند، ارزیابی کنید. و هنگامی که یک نمونه VM را حقوق می‌دهید، فقط در آن نمونه خاص صرفه‌جویی می‌کنید، که ممکن است نشان دهنده کسری از کل صورت حساب رایانش ابری شما باشد.

مهاجرت سرویس ابری

انتقال بار کاری به انواع مختلف خدمات ابری ممکن است پول شما را ذخیره کنید به عنوان مثال، ممکن است اجرای یک حجم کاری خاص با استفاده از a مقرون به صرفه تر باشد پلت فرم محاسباتی بدون سرور نسبت به VM ها

با این حال، نقطه ضعف این استراتژی این است که انتقال بارهای کاری اغلب به پیکربندی مجدد عمده یا در برخی موارد، تغییر مجدد کد برنامه های شما نیاز دارد. و مانند حق‌سازی VM، فقط در بارهای کاری فردی صرفه‌جویی می‌کنید. این یک فعالیت پر تلاش است که صرفه جویی نسبتا کمی در هزینه به همراه دارد.

چند ابری

صرفه جویی در هزینه اغلب به عنوان یکی از دلایل اصلی اتخاذ یک معماری چند ابری مطرح می شود. ایده این است که وقتی از چندین ابر استفاده می‌کنید، می‌توانید بین پیشنهادات سرویس ابری بیشتری انتخاب کنید تا تعادل بهتری بین قیمت و عملکرد داشته باشید.

در حالی که این درست است، اما نقطه ضعف multicloud این است که می تواند هزینه های اداری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. شما باید دو یا چند محیط ابری مجزا را مدیریت کنید و بر ابزارهایی که در هر یک تعبیه شده است مسلط شوید.

نتیجه

برای ثبت، اجازه دهید به صراحت بگویم که من همه طرفدار استراتژی های بهینه سازی هزینه ابری مانند اصلاح حجم کار یا اتخاذ یک معماری چند ابری هستم. هیچ مشکلی با این روش‌ها وجود ندارد، و اگر قبلاً به دنبال روش‌های کارآمدتر برای کاهش صورت‌حساب ابری خود بوده‌اید، استفاده از آنها مطمئناً منطقی است.

اما اگر این کار را نکرده‌اید، استراتژی بهینه‌سازی هزینه‌های ابری خود را با تمرکز بر میوه‌های کم ارزش، مانند قراردادهای قیمت‌گذاری با تخفیف و ارائه خدمات، شروع کنید. اینجاست که آسان ترین فرصت های صرفه جویی در هزینه ها نهفته است.