کمپین ایمیلی خود را در 6 مرحله موفق کنید

ارسال ایمیل، در عصر شبکه های اجتماعی، Tiktok و NFT، کمی قدیمی نیست؟ ما قبول داریم که ایمیل با 40 سال عمر خود یکی از قدیمی ترین کانال های بازاریابی اینترنتی است. با این حال، او مجبور نیست از عملکرد خود خجالت بکشد. این یک کانال جستجو و تبدیل موثر و سودآور است. دلایل خوب راه اندازی کمپین های ایمیلی و روش (در 6 مرحله) انجام آن را برای شما توضیح می دهیم.

ایمیل زدن چیست؟

یک کمپین ایمیلی شامل ارسال ایمیل محتوای یکسان به مجموعه ای از مخاطبین است. هدف می تواند باشد

  • جستجو،
  • وفاداری،
  • اطلاعات این گیرندگان

چرا کمپین های ایمیلی راه اندازی کنیم؟

ابزاری ساده و ارزان

ایمیل ها ابزاری با کاربری آسان و ارزان هستند که به شما امکان می دهد پیام های شخصی سازی شده ارسال کنید.

علیرغم تقاضای شدید مشتریان از طریق ایمیل، ارسال ایمیل همچنان یک کانال جالب است: به شما امکان می دهد یک مکالمه واقعی با گیرنده خود شروع کنید.

یک کانال سودآور

ROI آن حدود 3600٪ خواهد بود. این 3 برابر بیشتر از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک است. این از این واقعیت ناشی می شود که کانال ارزان است (نقطه قبلی را ببینید) و در تبدیل چشم اندازها به منطق پرورش سرنخ مؤثر است.

بدون نیاز به دانش فنی

ابزارهایی مانند Mailjet، Sarbacane یا Sendinblue به شما این امکان را می دهند که خیلی سریع اولین کمپین های ایمیل خود را ارسال کنید. اغلب به لطف یک سیستم کشیدن و رها کردن، می‌توانید در عرض چند دقیقه یک ایمیل با طراحی دقیق ایجاد کنید، در صورتی که شروع به کار می‌کنید، من Sendinblue را توصیه می‌کنم، مخصوصاً برای مشاغل کوچک.

توانایی شخصی سازی محتوای خود

یکی از مزایای بزرگ بازاریابی ایمیلی این است که به شما امکان شخصی سازی پیام ها را می دهد، حتی اگر ایمیل های خود را به صورت انبوه برای چند صد یا هزاران گیرنده ارسال کنید. بنابراین شما قادر خواهید بود پیام را بر اساس معیارهایی از جمله شخصی سازی کنید

  • سن،
  • مکان،
  • ژانر. دسته
  • یا حتی رفتار خرید.

این باعث می شود گیرنده احساس کند یک ایمیل شخصی دریافت کرده است و احتمال تبدیل را افزایش می دهد.

قابلیت خودکارسازی کمپین ها

همچنین به لطف سناریوهای اتوماسیون، امکان صرفه جویی در زمان زیادی را در رابطه با مشتری یا مشتری فراهم می کند. ایمیل‌های خودکار به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که براساس اقداماتی که کاربران انجام می‌دهند (مشاهده یک ایمیل، کلیک کردن روی پیوند در سایت یا ایمیل، خرید محصول و غیره) ارسال شوند.

نمونه ای از سناریوی اتوماسیون بازاریابی توسط Sendinblue
سناریوی نمونه در Sendinblue

کلاسیک های بزرگ اتوماسیون بازاریابی:

  • ایمیل خوش آمدگویی : برای استقبال از مشتری یا مشتری جدید خود، موقعیت خود، ارزش های خود، آنچه را که می توانید برای آنها بیاورید را به آنها یادآوری کنید، اشتراک آنها را در این یا آن خبرنامه تأیید کنید.
  • ایمیل تولد
  • بازیابی شخصی برای یک محصول کاربر یک صفحه محصول را مشاهده کرده است، اما آن را خریداری نکرده است؟ می توانید آن را دوباره راه اندازی کنید.

6 گام برای اجرای یک کمپین موثر

مرحله 1: یک لیست گیرنده ایجاد کنید.

برای انجام این کار، باید آدرس ایمیل آنها را با رعایت دستورالعمل های نظارتی (به ویژه GDPR) دریافت کنید. ما این مخاطبین را opt'ins می نامیم: کاربرانی که کادری را علامت زده اند تا بپذیرند که آدرس ایمیل آنها در چارچوبی تعریف شده استفاده می شود. شما می توانید این آدرس های ایمیل را از طریق فرم های موجود در وب سایت خود دریافت کنید.

در مورد این موضوع، با گیرندگان خود مهربان باشید: دکمه لغو اشتراک از لیست پستی خود را به وضوح نمایان کنید. اگر فکر می کنید که پنهان کردن آن ایده خوبی است، دوباره فکر کنید: این یک عامل تحریک کننده قوی است، نه چندان احترامی به تجربه کاربر. این ممکن است برای شما نتیجه معکوس داشته باشد (گزارش هرزنامه و غیره).

مرحله 2: یک استراتژی هدف گذاری را تعیین کنید.

مزیت کمپین های ایمیلی این است که می توانید پایگاه تماس خود را تقریباً بی نهایت تقسیم کنید. از این برای انجام هدف گذاری دقیق و ایجاد گروه ها یا بخش هایی از کاربرانی که به این یا آن محتوا علاقه مند هستند، استفاده کنید.

هر هدف نیازهای متفاوتی دارد:

  • برای مثال، مشتریان بالقوه نیازهای متفاوتی با مشتریان دارند.
  • مشتریان عادی با سبد متوسط ​​بالا، انتظارات متفاوتی از مشتریانی دارند که محصول شما را به طور منظم یا با سبد متوسط ​​پایین مصرف نمی کنند. برای انجام این کار، می توانید امتیازدهی سرب را انجام دهید.

مرحله 3: محتوای خود را بنویسید.

باید شفاف و ساختارمند باشد. گیرنده باید در یک نگاه متوجه شود که چه کسی برای او می نویسد و موضوع ایمیل شما. ابزارهای ایمیل به شما این امکان را می دهند که محتوای خود را به صورت پویا شخصی کنید: به عنوان مثال “Hello {first name}”.

فراموش نکنید که یک دکمه «تماس برای اقدام» قرار دهید تا به وضوح به گیرنده اقدامی را که از او انتظار دارید نشان دهید («من از این مزیت استفاده می‌کنم»، «من راهنمای رایگان خود را دانلود می‌کنم» و غیره).

مرحله چهارم: کمپین خود را طوری پیکربندی کنید که همه شانس ها را در اختیار شما قرار دهد

یک خط موضوع ایمیل به خوبی نوشته شده می تواند نرخ باز شدن آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین ترتیب، اگر شرکت شما به وضوح در نام و آدرس ایمیل فرستنده مشخص شده باشد، این نشانه اعتماد برای گیرنده ایمیل خواهد بود و در نتیجه احتمال باز کردن پیام و عمل به آن را افزایش می دهد.

مرحله 5: ارسال را در زمان مناسب برنامه ریزی کنید.

سپس می توانید کمپین ایمیل خود را فورا ارسال کنید یا آن را برای زمان و روز خاصی برنامه ریزی کنید.

برای تعریف زمان ایده آل، خود را به جای گیرنده خود قرار دهید: اگر آنها حرفه ای هستند، باید بین دوشنبه و جمعه ارسال شوند. فکر می کنید گیرنده شما چه زمانی بیشتر پذیرا خواهد بود؟

  • اگر قبل از رسیدن به محل کار ایمیل را دریافت کند، یکی از اولین نفرات لیست در صندوق ورودی خود باشد؟
  • یا بهتر است در آخر صبح که روز او شروع شده است؟
  • یا اوایل بعد از ظهر، پس از بازگشت از ناهار؟

آزمایش، تجزیه و تحلیل و تنظیم به عهده شماست. همچنین می توانید کمپین های تست A/B را برای دریافت پاسخ اجرا کنید.

مرحله 6: نتایج کمپین را تجزیه و تحلیل کنید.

موفقیت کمپین های دیجیتال شما از این واقعیت حاصل می شود که اقدامات خود را آزمایش، تجزیه و تحلیل و تصحیح کرده اید. چندین شاخص بازاریابی وجود دارد که باید دنبال شود:

  • ابتدا به نرخ تحویل‌پذیری نگاه کنید، تا بدانید آیا پایگاه داده شما قدیمی نیست، با ایمیل‌های اشتباه)،
  • اما همچنین نرخ گزارش هرزنامه
  • یا لغو اشتراک، برای تأیید اینکه گیرندگان شما از دریافت ارتباطات شما راضی هستند).

سپس می توانید تجزیه و تحلیل کنید

  • نرخ باز کردن شما، که به شما بینشی در مورد کیفیت موضوع ایمیل و اعتمادی که به فرستنده داده شده است می دهد.

در نهایت، باید نرخ تبدیل را تجزیه و تحلیل کنید: چه تعداد از گیرندگان اقدام هدفمند را انجام دادند (به سایت خود بروید، یک فرم را تکمیل کنید، و غیره).

Source link