5 نکته برای یک کمپین تبلیغاتی موفق فیس بوک

40 میلیون تعداد کاربران فعال فیس بوک در فرانسه است. اگرچه ممکن است بگوییم که شبکه اجتماعی مارک زاکربرگ در حال از دست دادن سرعت خود است، اما مخاطبانی را دو برابر اینستاگرام و چهار برابر لینکدین ارائه می دهد. فیس بوک نیز یک کانال تبلیغاتی جالب است. ما همه توصیه هایی را به شما می دهیم که باید دنبال کنید تا به راحتی کمپین تبلیغاتی تبلیغات فیس بوک خود را راه اندازی کنید.

چرا فیس بوک یک کانال تبلیغاتی جالب است؟

شباهت با سایر پلتفرم های تبلیغاتی

نحوه کار تبلیغات در فیس بوک مشابه بسیاری از رسانه های آنلاین است: شما (تبلیغ کننده) باید تعریف کنید

  • و هدف، واقعگرایانه،
  • آ حضار

و محتوا برای توزیع بسازید.

بسیاری از معیارهای هدف گیری مخاطب

اولین نقطه تمایز در فیس بوک (و سایر شبکه های اجتماعی) تعداد زیادی معیارهای بسیار دقیق است که می توان از آنها برای هدف قرار دادن دقیق تر مخاطبان مناسب استفاده کرد.

یک ابزار تبلیغاتی که امکان بازگشت سرمایه خوب را فراهم می کند

تفاوت دوم این است که فیس بوک به شما اجازه می دهد تا در شیار تبلیغات موثر یا ROIste بسیار دور بروید زیرا شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهند یک هدف را تعریف کنید (بازدید از یک سایت، ذکر “لایک” در یک صفحه، درخواست قیمت و غیره. ) و الگوریتم خود را طوری کار کند که کمپین تبلیغاتی را برای افرادی که احتمال دستیابی به این هدف را دارند پخش کند.

تبلیغات فیس بوک تعامل مخاطب با محتوا را تجزیه و تحلیل می کند

این الگوریتم گروه های کاربران فیس بوک و تعامل آنها با تبلیغات را تجزیه و تحلیل می کند. بنابراین یک نمایه معمولی یا حداقل ویژگی های مشترک برای کاربرانی که علاقه مند به تبلیغات هستند و با آن تعامل دارند را شناسایی می کند (روی آن کلیک کنید، در صورت وجود فرم را پر کنید و غیره). فیس بوک تضمین می کند که تبلیغات شما به افرادی که به احتمال زیاد به خدمات شما علاقه مند هستند نشان داده می شود. این به شما امکان می دهد ROAS (بازده هزینه تبلیغات) و ROI (بازده سرمایه گذاری) خود را افزایش دهید.

تبلیغات مختلف در فیس بوک

فیس بوک امکان توزیع تبلیغات در قالب های مختلف را فراهم می کند.

فرمت های مختلف تبلیغات

تصاویر بصری عنصر ضروری یک تبلیغ است. این امکان درک تقریباً فوری محصول شما را فراهم می کند.
فیلم های آنها می توانند در فید اخبار و داستان ها پخش شوند یا در تبلیغات ویدیویی در جریان ظاهر شوند که طولانی تر از بقیه هستند. از آنها می توان برای بیان داستان شرکت شما، ارائه تیم های خود و نحوه طراحی محصولات استفاده کرد.
نظر سنجی با ورود به سال 2020، به کاربر اجازه می دهد تا با برند تعامل داشته باشد.
چرخ فلک این شامل حداکثر ده تصویر یا ویدیو است که هر کدام پیوند خاص خود را در یک آگهی دارند. استفاده ممکن: مزایای مختلف محصول خود را برجسته کنید، پیشنهادات مختلف ارائه دهید.
تبلیغات نمایش اسلاید آنها به شما این امکان را می دهند که از مجموعه ای از عکس ها یا فیلم های موجود، یک نمایش اسلاید ویدیو ایجاد کنید. همچنین امکان ادغام عکس های بدون حق امتیاز ارائه شده توسط این پلتفرم وجود دارد. مزیت: آنها مانند یک ویدیو توجه کاربر اینترنت را به خود جلب می کنند، اما از پهنای باند پنج برابر کمتر استفاده می کنند و بنابراین حتی زمانی که شبکه ضعیف است قابل مشاهده هستند.
تبلیغات کلکسیونی آنها فقط در دستگاه های تلفن همراه توزیع شده اند و پنج محصول را ارائه می دهند که کاربران اینترنت می توانند روی آنها کلیک کنند.
تجربه فوری آنها به کاربر اینترنت اجازه می دهند بدون خروج از فیس بوک محصولی را خریداری کنند و از زمان بارگذاری بسیار سریعتر نسبت به یک سایت خارجی تلفن همراه بهره مند شوند.
تبلیغات فرم آنها فقط در تلفن همراه توزیع می شوند و به کاربر این امکان را می دهند که به راحتی داده های خود را به یک شرکت برای استفاده از یک دوره آزمایشی، دریافت خبرنامه و غیره به اشتراک بگذارد.
پویا آنها به شما این امکان را می دهند که پیام های تبلیغاتی خود را برای افرادی که قبلاً به پیشنهاد شما علاقه نشان داده اند (از صفحه شما بازدید کرده اند، محصولی را در سبد خرید قرار داده اند) پخش کنید. این اجازه می دهد تا فروش بسته شود.
پیام رسان همچنین امکان ایجاد تبلیغاتی وجود دارد که افراد را تشویق می کند تا از طریق پیام رسان با تبلیغ کننده تماس بگیرند.
داستان ها با موقعیت عمودی صفحه نمایش سازگار می شود.
داستان در واقعیت افزوده این به شما امکان می دهد یک فیلتر اضافه کنید.

چگونه از بین این همه قالب تبلیغاتی انتخاب کنیم؟

منطق همیشه یکسان است و انتخاب بر اساس سه عامل انجام می شود:

  • هدف کمپین شما: بدنامی، ترافیک و غیره،
  • این هدف که هدفش را داری،
  • این محتوا که می خواهید انتقال دهید (متن، تصویر، ویدئو، عکس محصول و غیره).

5 مرحله برای ایجاد یک تبلیغ در تبلیغات فیس بوک

ابتدا لازم است یک صفحه شرکت ایجاد کنید و سپس اکانت تبلیغاتی را پیکربندی کنید. مراقب باشید که آن را با دقت پیکربندی کنید، پس از آن نمی توانید آن را تغییر دهید. برای این کار باید یک حساب کاربری دوباره ایجاد کنید.

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، یک حساب تبلیغاتی در Meta/Facebook Advertising Manager (مدیر تجارت فیس بوک) ایجاد کنید و یک روش پرداخت اضافه کنید.

ما می خواهیم به شما هشدار دهیم، ابزار مدیریت تبلیغات FB بهترین UX را در جهان ارائه نمی دهد. پس در آنجا بمانید.

مرحله 1: تعیین هدف

برای پرداخت، یک تمایز وجود دارد:

  • اهداف از دید کار با قیمت چاپ،
  • در حالی که اهداف از تبدیل (به عنوان مثال ثبت نام) با قیمت سهام کار کنید.

۱۱ هدف ممکن در فیسبوک

آگاهی از برند: انتخاب کنید که آیا هدف شما این است که مخاطب خاصی را در معرض نام تجاری خود قرار دهید.

  • پتو : به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید آیا می خواهید نام تجاری خود را تا حد امکان در معرض دید افراد مورد نظر خود قرار دهید یا خیر.
  • ترافیک : برای ایجاد بازدید از سایت یا برنامه شما.
  • اثر متقابل : برای افزایش تعداد “لایک” در صفحه خود به عنوان مثال، یا ایجاد ثبت نام بیشتر برای یک رویداد.
  • نصب برنامه
  • بازدیدهای ویدیویی : اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان کاربران اینترنت ویدیوهای شما را مشاهده کنند
  • تولید سرب : برای به دست آوردن سرنخ های جدید، آنها را وارد قیف فروش خود کنید.
  • پیام ها: کاربران را وادار کنید تا با کسب و کار شما در Facebook Messenger تماس بگیرند.
  • تبدیل: اطمینان حاصل کنید که کاربران اینترنت اقدام خاصی را در وب سایت شما انجام می دهند (خرید محصول، اشتراک در خبرنامه).
  • فروش کاتالوگ
  • ترافیک نقطه فروش، رانندگی تا فروشگاه: عموم مردم نزدیک فروشگاه های فیزیکی خود را تشویق کنید که به آنجا بروند.

مرحله 2: نام کمپین را انتخاب کنید.

در این مناسبت، از شما خواسته می شود که نامی برای سه ساختار بگذارید: کمپین، مجموعه تبلیغات، تبلیغات.

  • کمپین: هدف تبلیغاتی دارد، چیزی که ما می خواهیم به لطف تبلیغات به دست آوریم.
  • مجموعه ای از تبلیغات: نحوه توزیع تبلیغات را مشخص می کند. این شامل مخاطبانی است که می خواهید تبلیغ را به آنها نشان دهید، بودجه اختصاص داده شده، برنامه زمانی و مکان هایی که می خواهید آن را نشان دهید. یک کمپین می تواند شامل چندین مجموعه تبلیغاتی باشد.
  • تبلیغات: این محتوایی است که هدف آن را خواهد دید. شما باید تصویر یا ویدیو، متن و دکمه فراخوان را تعریف کنید.

مرحله 3: مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

معیارهای هدف گذاری متعدد است. مانند هر کمپین بازاریابی، معیار اصلی تقسیم بندی جنسیت، سن، زبان و مکان است.

یک ابزار کاربردی، سنج در سمت راست صفحه نمایش است، هر بار که معیاری را انتخاب می کنید، به شما ایده ای از تعداد بالقوه افراد برای لمس می دهد.

اندازه گیری اندازه مخاطب فیس بوک

گیج همچنین تعداد ذکرها را تخمین می زند پسندیدن که صفحه می تواند دریافت کند. البته توجه داشته باشید که این ارقام فقط تخمینی هستند.

سپس، می توانید با تکمیل دو فیلد، به سمت هدف گذاری دقیق بروید:

  • هدف گذاری پیشرفته. این به شما امکان می دهد انتخاب خود را با استفاده از معیارهای جدید اصلاح کنید: علایق و رفتار و همچنین سایر معیارهای جمعیت شناختی. ما به شما توصیه می کنیم تا حد امکان خاص باشید، از حوزه های وسیع مورد علاقه مانند “طبیعت” یا “آشپزی” اجتناب کنید.
  • اتصالات : این فیلد به شما امکان می دهد کاربرانی را که قبلاً پیوندی با صفحه فیس بوک شما داشته اند را شامل یا حذف کنید. بسته به چیزی که می خواهیم برجسته کنیم، این یک معیار جالب است: یک محصول برای طرفداران ما، برای عزیزان آنها یا برعکس برای مخاطبان جدیدی که هرگز با برند ما تعامل نداشته اند.

همچنین می توانید یک مخاطب سفارشی اضافه کنید. چندین لیست مخاطب سفارشی وجود دارد:

  • مخاطبان شخصی از لیست مصرف کنندگان

برای شناسایی مصرف کنندگان بالقوه هیچ چیز بهتر از الهام گرفتن از مشخصات مصرف کنندگان موجود نیست. بنابراین می‌توانید فهرستی از مشتریان قبلی و فعلی یا مشترکین خبرنامه‌های خود را بارگذاری کنید.

  • مخاطبان شخصی از سایت ما

این به شما امکان می دهد کمپین های خود را برای افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند پخش کنید.

  • مخاطبان سفارشی از برنامه شما

این همان مفهوم است، اما برای کاربران برنامه شما

مرحله 4: مکان ها را انتخاب کنید.

برای اولین کمپین، می توانید «جایگاه خودکار» را انتخاب کنید. سپس فیس بوک تبلیغات شما را در مکان های شبکه خود (FB، مسنجر، اینستاگرام و شبکه مخاطب) نشان می دهد.

در غیر این صورت می توانید مکان های خود را بر اساس چندین معیار انتخاب کنید:

نوع دستگاه ها کامپیوتر، موبایل، هر دو.
بستر، زمینه فیسبوک، اینستاگرام، شبکه مخاطبان، مسنجر.
تعیین سطح اخبار، داستان‌ها، در جریان (برای ویدیوها)، پیام‌ها، مقالات، برنامه و سایت (خارجی).
دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل های خاص iOS، Android، موبایل های کلاسیک یا همه دستگاه های تلفن همراه.

مرحله 5: بودجه خود را مشخص کنید.

مرحله آخر این است که تصمیم بگیرید چقدر بودجه می خواهید به کمپین خود اختصاص دهید.

دو احتمال در دسترس شما هستند: یک بودجه روزانه و یک بودجه جهانی.

  • بودجه روزانه به شما امکان می دهد سرمایه گذاری تبلیغاتی را که هر روز انجام می شود محدود کنید.
  • بودجه جهانی به شما امکان می دهد این سرمایه گذاری را محدود کنید، اما در کل کمپین. بنابراین می توانید انتخاب کنید که 20 یورو در روز یا 1000 یورو برای یک کمپین خرج کنید.

الف وجود دارد احتمال سوم : مقادیر را با توجه به مزایده ها کنترل کنید. این ابزار دقیق تری است که به شما امکان می دهد بودجه را مطابق با یک عمل تنظیم کنید. این زمانی جالب است که بخواهید هزینه اکتساب را برای یک اقدام معین کنترل کنید.

مرحله 6: تبلیغ خود را ایجاد کنید.

سپس باید انتخاب کنید

  • قالب،
  • متن،
  • و رسانه ها

قالب های موجود بسته به اهداف تعیین شده متفاوت خواهد بود.

توصیه ما برای یک کمپین تبلیغاتی موفق فیسبوک

  • تعداد کاراکترهای توصیه شده را به خاطر داشته باشید، در غیر این صورت پیام شما ممکن است کوتاه شده باشد.
  • آزمایش هایی را با هدف گذاری انجام دهید، با هدف گذاری بسیار محدود شروع کنید و سپس به معیار جدیدی باز کنید و مشاهده کنید.
  • در استفاده از هدف گذاری توسط مخاطبان، برای پخش پیامی اختصاص داده شده به طرفداران خود، مخاطبانی که شما را نمی شناسند و غیره تردید نکنید.
  • عکس و فیلم با کیفیت ارسال کنید. تصاویر بدون حق امتیاز وجود دارد.
  • آزمون را فراموش نکنید و منطق را یاد بگیرید که کلید دیجیتال و به خصوص در فیس بوک است. همیشه نسخه قدیمی/نسخه جدید را مقایسه کنید. همچنین به طور مداوم آزمایش کنید، زیرا تبلیغات بسیار سریع تکامل می یابد. توصیه ما در مورد تست A/B را ببینید.
  • ردیابی و بهینه سازی عملکرد

Source link