چگونه تبلیغات رقبای خود را ببینیم؟

اگر می توانستید استراتژی تبلیغاتی رقبای خود را بشناسید چه می کنید؟ اگر بتوانید در یک نگاه تمام تبلیغاتی که رقبای شما اجرا می کنند را ببینید چه؟

این یک تقویت بزرگ برای کمپین های تبلیغات الکترونیکی شما خواهد بود.

شما خوش شانس هستید، ما در اینجا نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد. 👇🏻

چگونه تبلیغات رقبای خود را در گوگل ببینیم؟

راه حل اول، به لطف یک ویژگی مخفی Google 🤫

بسیار ساده است و فقط 30 ثانیه از شما وقت می گیرد. ⏱️

گام اول

با تایپ یک پرس و جو در گوگل، تبلیغ یک رقیب را به نمایش بگذارید. می‌توانید یک درخواست عمومی («خرید لپ‌تاپ بازسازی‌شده») یا یک درخواست مارک (به عنوان مثال «بک مارکت») تایپ کنید.

مرحله 2

هنگامی که تبلیغ در صفحه نمایش شما نمایش داده شد، روی فلش کوچک سمت راست عنوان آگهی کلیک کنید و سپس روی «مشاهده سایر تبلیغاتی که این تبلیغ‌کننده از طریق Google ارائه کرده است» کلیک کنید.

معیار تبلیغات رقابتی به لطف گوگل

یا روی 3 نقطه کوچک در سمت راست “Sponsored” کلیک کنید.

تصاویر بصری تبلیغات در گوگل

مرحله 3

صفحه نمایش شما تمام تبلیغات پخش شده توسط رقیب شما را در حال حاضر نمایش می دهد. شما می دانید با چه کسی می جنگید (پیشنهاد، قیمت، موقعیت، وعده، شعار و غیره).

الهام بگیرید و کمپین های تبلیغاتی الکترونیکی بهتری ایجاد کنید!

راه حل دوم، با استفاده از ردیاب

این عمدتا به شما این امکان را می دهد که ببینید رقیب شما روی کدام کلمات کلیدی قرار می دهد و قیمت پیشنهادی (تخمینی) برای این کلمات کلیدی را دارد. شما نمی توانید محتوای تبلیغات را ببینید (مانند راه حل اول).

یکی از ابزارهایی که من ترجیح می دهم Ranxplorer است که ارگونومی خوبی ارائه می دهد (گاهی اوقات، در بازاریابی وب، ما در داده های بیش از حد غرق می شویم. در اینجا اینطور نیست).

مطالعه رقابت تبلیغاتی Ranxplorer

قیمت پیشنهادی اولیه آنها 7 یورو در ماه است که تقریباً هیچ است. Ranxplorer به شما امکان می دهد فعالیت های SEO و SEA خود را مدیریت کنید.

چگونه تبلیغات رقبای خود را در متا (فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ) ببینیم؟

همچنین بسیار ساده است.

گام اول

به کتابخانه تبلیغات فیس بوک بروید.

فیلد «دسته آگهی» را با توجه به نوع بخشی که می‌خواهید آگهی‌ها را ببینید، تکمیل کنید یا اگر هیچ یک از بخش‌ها به شما علاقه‌ای نداشت، «همه آگهی‌ها» را انتخاب کنید.

تبلیغات رقبا را در کتابخانه تبلیغات جستجو کنید

نام رقیب خود (به عنوان مثال “backmarket”) یا یک کلمه کلیدی (مثلاً “رایانه شخصی مرمت شده”) را در قسمت سمت راست تایپ کنید.

تبلیغات رقبای شما در متا (فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ) روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.

نمایش تبلیغات رقبا در کتابخانه تبلیغات فیسبوک

الهام بگیرید و کمپین های تبلیغاتی الکترونیکی موثر ایجاد کنید!

Source link