چگونه با کمپین تبلیغاتی YouTube خود موفق شوید

یوتیوب اولین انعکاس زمانی نیست که می خواهید تبلیغ کنید. با این حال، این یک کانال تبلیغاتی بسیار قدرتمند است: پوشش آن قابل توجه و سودآوری آن بالا است. ما به شما توضیح می دهیم که چرا راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در YouTube به نفع شماست. و ما مراحل انجام آن را به شما ارائه می دهیم.

چرا کمپین های تبلیغاتی در یوتیوب اجرا کنیم؟

1) یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.

همانطور که تعجب آور است، یوتیوب دومین موتور جستجو در فرانسه پس از گوگل است. قابل مشاهده بودن در پلتفرم امکان پوشش گسترده و توزیع گسترده پیام های شما را فراهم می کند.

برخی از ارقام در یوتیوب در سراسر جهان

  • بیش از 2 میلیارد کاربر هر ماه
  • در هر ثانیه بیش از 90000 ویدیو در پلتفرم ویدیویی گوگل مشاهده می شود.

برخی از ارقام در یوتیوب در فرانسه

  • نرخ پوشش 77% (به عبارت دیگر، بیش از 3 نفر از هر 4 فرانسوی یوتیوب را تماشا می کنند) (منبع Médiamétrie)
  • 16 میلیون فرانسوی هر روز محتوا را در این پلتفرم تماشا می کنند.

2) تبلیغات یوتیوب زیاد دیده می شود.

میانگین دید تبلیغات در یوتیوب 95 درصد است در حالی که به طور متوسط ​​برای تبلیغات اینترنتی 65 درصد است.

میانگین دیده شدن تبلیغات در یوتیوب 95 درصد است.

با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب، تقریباً تضمین می کنید که توسط کاربران دیده شود.

3) تبلیغات ویدیویی موثر هستند.

تبلیغات به صورت ویدئویی با ارائه محتوای اولیه مورد علاقه بیننده به طوری که آنها به محصولات شما علاقه مند شوند، در بازاریابی درونگرا موثر است. سپس باید منطق پرورش سرنخ را پیاده سازی کنید تا مشتری بالقوه را از طریق قیف به جلو حرکت دهید.

4) تبلیغات یوتیوب امکان سودآوری خوب کمپین های شما را فراهم می کند.

تبلیغات یوتیوب در مقایسه با فیس بوک یا گوگل ادز هنوز پلتفرمی است که توسط تبلیغ کنندگان کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین سرمایه‌گذاری‌ها سودآورتر هستند و بازده خوبی در سرمایه‌گذاری تبلیغاتی (ROAS) فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، شما فقط در صورت مشاهده ویدیو پرداخت می کنید. به طور دقیق تر، تبلیغ کننده فقط در دو مورد پرداخت می کند:

  • کاربر اینترنت با ویدیو تعامل دارد (برای مثال کلیک کنید)
  • کاربر اینترنت 30 ثانیه یا بیشتر تماشا می کند.

می بینید که در حال آمدن هستم… اگر کاربری 5 ثانیه اول ویدیوی شما را تماشا کند و سپس روی “پرش از تبلیغ” یا “پرش از تبلیغ” کلیک کند، شما (تبلیغ کننده) هیچ پرداختی نخواهید کرد. بنابراین، اگر لوگو/نام تجاری خود را در اولین لحظات قرار دهید، در نتیجه بدنامی به دست آمده است.

12 مرحله برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب

برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در YouTube، شما نیاز دارید:

  1. یک حساب Google Ads ایجاد کنید
  2. یک کمپین جدید ایجاد کنید
  3. تعریف یک هدف (ضروری هر اقدام بازاریابی اجرا شده)
  4. نوع کمپین “ویدئویی” را انتخاب کنید
  5. نام کمپین را تنظیم کنید
  6. شرایط کمپین را تعریف کنید
    1. بودجه
    2. تاریخ
  7. مکان هایی را انتخاب کنید که تبلیغات شما در آن نمایش داده شود
  8. منطقه جغرافیایی را انتخاب کنید
  9. مخاطب را تعریف کنید
  10. قالب تبلیغ را انتخاب کنید
  11. URL کمپین را تنظیم کنید
  12. یک فراخوان برای اقدام بنویسید

روش ABCD برای کمپین های موفق در یوتیوب

این یک روش جالب است که باید به خاطر داشته باشید تا کار خود را در کمپین تبلیغات YouTube به درستی ساختار دهید. شامل چهار مرحله است:

  • جذب مصرف کننده،
  • اجازه دهید برند شما را ببیند،
  • آن را احساس کنید
  • و اقدام کنند.
روش یوتیوب ABCD
جذب کنید نام تجاری اتصال مستقیم
از همان ثانیه های اول توجه کاربر را به خود جلب کنید. کاری کنید که برند دیده و شنیده شود بین کاربر اینترنت و برند خود پیوندی ایجاد کنید مصرف کننده را به عمل سوق دهید
انسان ها را روی صفحه نمایش قرار دهید
یک صداگذاری اضافه کنید
اگر با محصول و هدف شما سازگار است، از طنز استفاده کنید · به خصوص در 5 ثانیه اول و 5 ثانیه آخر.
محصول، لوگو و یک لحظه مصرف را برجسته کنید
نام تجاری یا محصول خود را سه بار ذکر کنید این نیاز به احساسات و داستان سرایی خوب دارد به وضوح توضیح دهید که در چه مرحله بعدی کاربر اینترنت را دعوت می کنید: بازدید از سایت، پر کردن فرم، تماس با شرکت.
این شامل یک دکمه فراخوان برای اقدام واضح است که با صداگذاری برجسته شده است.

3 نکته برای ساخت فیلم های موثر

نکته 1: به ویدیو ریتم اضافه کنید.

شروعی نرم که به بیننده اجازه می دهد در دنیای شما غوطه ور شود. دنباله را به 2 شات در 5 ثانیه اول محدود کنید.

نکته 2: آن را ساده نگه دارید.

از زبان روزمره حتی عامیانه استفاده کنید. از عبارات واضح برای توصیف محصول خود استفاده کنید.

نکته 3: روی نیازهای کاربر تمرکز کنید.

به جای ویژگی ها، برجسته کردن مزایا را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، اپل برای آی پاد ( اواخر ) خود به جای «حافظه 20 گیگابایتی» به «10000 آهنگ در جیب شما» اشاره کرد.

فرمت های مختلف تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب فرمت های مختلف تبلیغات ویدیویی را ارائه می دهد.

قالب در جریان

این یک تبلیغ ویدیویی است که در ابتدای محتوای ویدیویی پخش می شود که کاربر اینترنتی مایل به مشاهده آن است.

  • بستر، زمینه : کامپیوتر، دستگاه های موبایل، تلویزیون و کنسول های بازی.
  • دو فرمت ها ممکن است:
تجربه ی کاربر صورت‌حساب آگهی‌دهنده
مشاهده اجباری 5 ثانیه کاربر اینترنت می تواند پس از 5 ثانیه از پخش، تبلیغ را نادیده بگیرد. تبلیغ کننده بر اساس بازدیدها پرداخت می کند. فقط در صورتی که کاربر بیش از 30 ثانیه ویدیو را تماشا کرده باشد پرداخت می شود.
مشاهده اجباری کاربر اینترنتی موظف است ویدیو را تا آخر تماشا کند. مدت زمان آن به طور کلی 15 تا 20 ثانیه است. تبلیغ کننده بر اساس برداشت ها پرداخت می کند.

قالب Trueview

این معادل Google Ads در جستجو است، اما در YouTube: تبلیغات متنی در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود.

تبلیغ کننده تنها در صورت تعامل کاربر اینترنتی پرداخت می کند.

4 فرمت فرعی وجود دارد:

  • TrueView instream : در ابتدای ویدیوی مشاهده شده ظاهر می شود و کاربر می تواند آن را پخش کند.
  • جستجوی TrueView : تبلیغات در موتور جستجوی یوتیوب برجسته شده است (از این رو اهمیت مراقبت از کلمات کلیدی)
  • نمایشگر TrueView : تبلیغات در کنار ویدیوی مشاهده شده توسط کاربر ظاهر می شود، مانند نمایش کلاسیک.
  • TrueView inslate : این یک فرمت بسیار خاص است، فقط در ویدیوهای 10 دقیقه یا بیشتر پخش می شود. این قالب فقط در صورت درخواست مشاور تبلیغاتی شما (Adwords سابق) در دسترس است.

قالب کشف

برای ارائه تبلیغات در قالب ویدیویی

  • بالای نتایج جستجوی یوتیوب.
  • در صفحه اصلی تلفن همراه YouTube.
  • به عنوان یک پیشنهاد زمانی که یک ویدیو مشاهده می شود.

قالب سپر

این یک تبلیغ ویدیویی است که قبل، حین یا بعد از ویدیو پخش می شود که توسط کاربر غیرفعال نمی شود. فرمت 6 ثانیه

  • بستر، زمینه : کامپیوتر، دستگاه های تلفن همراه، تلویزیون و کنسول های بازی
  • انتشار : در پخش کننده ویدیو
  • هزینه : هنگام چاپ (از آنجایی که نمی توانید تبلیغ را نادیده بگیرید / “پرش از تبلیغ”.

قالب اوست استریم

این یک فرمت ویدئویی تبلیغاتی است که در ابتدا صدای آن قطع می شود و کاربر می تواند آن را فعال کند.

قیمت CPM است.

قالب دکل

این به شما امکان می دهد از دید عالی بهره مند شوید. قیمت گذاری به صورت پیش فرض با CPJ یا با CPM انجام می شود.

تبلیغ همپوشانی

تبلیغات متنی یا تصویری که هنگام تماشا در پایین ویدیو ظاهر می شوند. آگهی با استفاده از 20 درصد فضا یک بنر را اشغال می کند.

  • سکو : فقط روی کامپیوتر

Source link