چگونه کمپین های بازاریابی وب خود را بهینه کنیم

هدف گذاری مجدد به شما امکان می دهد پیامی را برای مخاطبانی که قبلاً در معرض محتوای مارک قرار گرفته اند، پخش کنید. این یک تکنیک بازاریابی وب بسیار موثر برای بهبود تبدیل است. این به شما امکان می دهد یک کمپین تبلیغاتی را برای مخاطبانی که قبلاً به برند شما علاقه مند هستند ایجاد کنید. هدف گذاری مجدد چگونه کار می کند و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟ ما همه چیز را برای شما توضیح خواهیم داد.

هدف گذاری مجدد چیست؟

هدف گذاری مجدد (یا هدف گذاری مجدد تبلیغات)، باید قبلاً آن را تجربه کرده باشید. شما به یک جفت کفش ورزشی زیبا در یک وب سایت نگاه می کنید اما خرید نمی کنید. برای هفته آینده، هر جا که می روید، تبلیغات این جفت کفش ورزشی را می بینید (فید فیس بوک یا اینستاگرام، سایت مطبوعاتی و غیره). به طور خلاصه، شما به تازگی هدف گذاری شده اید!

اگر میدان را کمی گسترش دهیم، هدف گذاری مجدد یک است تکنیک بازاریابی شامل پخش یک پیام تبلیغاتی برای مخاطبانی است که رفتار خاصی انجام داده اند، مانند بازدید از یک سایت برای مثال.

گاهی اوقات به آن هدف گذاری مجدد تبلیغات یا بازاریابی مجدد گفته می شود، به شما این امکان را می دهد که از طریق یک کمپین نمایشی، یک پیام تبلیغاتی را برای هدفی که قبلاً به یک نام تجاری علاقه نشان داده است پخش کنید:

  • قبل از بازدید از یک سایت،
  • اشتراک در یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و غیره

به عنوان مثال، یک کاربر اینترنتی از برگه های محصول برای دو دوربین در یک سایت تجارت الکترونیکی استفاده کرد. او بدون انجام خرید از سایت خارج می شود. او تا چند روز پس از بازدید، در معرض بنرهای تبلیغاتی، در برخی سایت ها یا شبکه های اجتماعی قرار می گیرد که این محصولات را برجسته می کند.

چگونه هدف گذاری مجدد در 4 مرحله کار می کند

چرا یک کمپین هدف گذاری مجدد راه اندازی کنیم؟

Le retargeting permet

  • برای بهبود آگاهی در بین مشتریان بالقوه،
  • برای حفظ مشتریان موجود،
  • و پرورش دهید و سپس مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنید.

نکته این است که به هدفی برسید که قبلاً به یک برند و محصول علاقه نشان داده است، اما به مشتری بالقوه یا مشتری تبدیل نشده است. بنرهای منتهی به سایت تبلیغ کننده در سایت های دیگر برجسته می شوند. اثر سودمند آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت دو برابر است:

  • با نگه داشتن نام تجاری در توجه کاربر اینترنت، ما شهرت خود را بهبود می بخشیم (طولانی مدت)،
  • با تکرار پیام به هدفی که قبلاً به نام تجاری علاقه مند است، نرخ تبدیل (کوتاه مدت) را افزایش می دهیم.

علاوه بر این، این کمپین‌های بازاریابی مجدد، تبلیغات شخصی‌شده و دلپذیرتر را به کاربر اینترنت ارائه می‌دهند، حتی اگر گاهی اوقات مزاحم تلقی شوند.

4 هدفی که هدف گیری مجدد می تواند در خدمت آنها باشد

هدف 1: شهرت خود را در میان مشتریان بالقوه بهبود بخشید

تکرار یک پیام تبلیغاتی به کاربر اینترنت اجازه می دهد تا یک لوگو، نام یک برند، یک شعار را به خاطر بسپارد. اگر کاربر اینترنتی فقط یک بار از سایت بازدید کرده باشد و تبدیل به مشتری یا مشتری بالقوه نشده باشد، جالب تر می شود. از جمله دلایلی که مانع از تبدیل شدن او به مشتری می شود ممکن است:

  • دلایل خاص برای کاربر اینترنت : برای مثال، نیاز آن هنوز واقعاً مرتبط نیست. در این صورت، نگه داشتن نام برند در ذهن مصرف کننده در زمان انتظار برای بلوغ برنامه خرید، شانس تبدیل را در دراز مدت افزایش می دهد.
  • دلایل خاص تبلیغ کننده : برای مثال بازدیدکننده برند را به اندازه کافی نمی شناسد تا به آن اعتماد کند. در این مورد دوم، قرار دادن مکرر آنها، از طریق بنرهای نمایشی، در معرض یک لوگو یا نام تجاری، به تدریج احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری را افزایش می دهد.

این امر در زمینه یک چرخه فروش طولانی بیشتر صادق است، همانطور که برای مثال در B2B اغلب صادق است.

کمپین‌های هدف‌گیری مجدد، هدف‌گذاری مؤثری را امکان‌پذیر می‌سازند، زیرا فقط پیام را برای مشتریانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند و بنابراین به محصول شما علاقه‌مند هستند، پخش می‌کنند.

کمپین‌های هدف‌گیری مجدد، هدف‌گذاری مؤثری را امکان‌پذیر می‌سازند، زیرا فقط پیام را برای مشتریانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند و بنابراین به محصول شما علاقه‌مند هستند، پخش می‌کنند. ما از ضرر و زیان ناشی از اکثر کمپین های بازاریابی اجتناب می کنیم، به عنوان مثال، زمانی که مشتریان بالقوه را بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی (سن، جنسیت) یا ویژگی های جغرافیایی هدف قرار می دهیم.

هدف 2: حفظ مشتریان فعلی / تشویق به خرید مجدد

هدف گذاری مجدد همچنین به شما این امکان را می دهد که مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید. برای مثال، به لطف دانشی که از مشتریان خود دارید، می توان از آن برای ارائه محتوای هدفمندتر استفاده کرد: نوع خاصی از محصول را بر اساس خریدهایی که قبلا انجام داده اند برجسته کنید. لوازم جانبی دوربین برای افرادی که قبلاً دستگاه را خریداری کرده اند، به عنوان مثال، در یک استراتژی فروش بالا.

اما هدف‌گیری مجدد همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مشتری خود را که به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه کرده‌اید، به فروشگاه آنلاین خود منتقل کنید، اگر مثلاً ایمیل خود را به عنوان بخشی از یک برنامه وفاداری ترک کرده باشد.

هدف 3: پرورش سرنخ ها

در یک استراتژی بازاریابی ورودی، می‌توانید محتوای مکمل آن محتوایی را که قبلاً توسط یک کاربر اینترنتی دریافت شده است، توزیع کنید: برای مثال یک کتاب الکترونیکی در بازار. شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد این استراتژی کاغذ سفید را در اینجا بیابید.

هدف 4: تبدیل سرنخ های بیشتر

گفته می شود که یک سایت (خوب) به طور متوسط ​​1٪ از بازدیدکنندگان را تبدیل می کند (میانگین ها همیشه ناقص هستند، اما ترتیب بزرگی خوب است). ما به راحتی می‌توانیم این نرخ تبدیل را با ارائه فرصتی به بازدیدکننده برای تبدیل شدن به مشتری نه تنها به لطف سایت، صفحات و فراخوان‌های آن، بلکه در مجموعه‌ای از سایت‌هایی که تبلیغ در آنها پخش می‌شود، دو برابر کنیم.

3 مرحله برای اجرای کمپین هدف گیری مجدد

مرحله اول: شناسایی هدف

شناسایی افراد مورد هدف مجدد، جمع آوری اطلاعات رفتاری:

  • مدت زمان بازدید،
  • تعداد صفحات مشاهده شده،
  • محصولات مورد مشاوره و غیره

این به لطف کد رهگیری یکپارچه شده در سایت کار می کند. همچنین نامیده می شود برچسب زدن و به لطف کوکی ها کار می کند. سپس سایت تبلیغاتی (سایت A) یک کوکی شخص ثالث را در رایانه کاربر اینترنت قرار می دهد. هر اقدامی که کاربر اینترنت در مدت زمان معینی انجام می دهد مشخص می شود.

تقسیم بندی می تواند با توجه به بلوغ پروژه خرید (بر اساس محتوای مشاهده شده در سایت اندازه گیری شود) یا با توجه به پیشنهادات بازدید شده در سایت انجام شود.

مرحله 2: صفحات فرود را تعریف کنید.

صفحات فرود باید برای هر بخش از مخاطبان هدف تعریف شوند. در هر صفحه، پیامی برای مخاطب خاصی در نظر گرفته شده است، این قانون مقدسی است که باید رعایت شود. ما در این مقاله هر چیزی که برای ایجاد صفحات فرود موثر نیاز دارید را توضیح می دهیم.

مرحله سوم: کمپین بازاریابی مجدد را راه اندازی کنید.

این فرد در حین مرور یک سایت B، (به لطف کوکی های شخص ثالث) به عنوان بازدید کننده از سایت A شناخته می شود. اگر سایت A برنده مزایده شود، آگهی آن که محصول مورد نظر را برجسته می کند برای کاربر اینترنت پخش می شود.

گاهی اوقات در مورد:

  • هدف گذاری مجدد در صفحه نمایش : بیشترین استفاده را دارد. این به ویژه روشی است که توسط پلتفرم های Google (Google Ads، قبلا Adwords)، فیس بوک (FB Ads) یا Linkedin استفاده می شود. این شامل راه اندازی بنرهای تبلیغاتی استاندارد IAB (اداره تبلیغات تعاملی) است. از همان تبلیغات سنتی استفاده می کند.
  • هدف گذاری مجدد در فیس بوک و شبکه های اجتماعی.
  • هدف گذاری مجدد برای ایمیل

هدف گذاری مجدد بهترین شیوه ها

  • مخاطبان هدف خود را دقیقاً تقسیم بندی کنید.
  • برای جلوگیری از خستگی کاربر، تبلیغات خود را به طور مرتب تغییر دهید.

Source link